رئیس انجمن اهدا عضو ایرانیان:

گیلان در زمینه اهدای عضو جزو استان‌های پیشرو در کشور است

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از اهدای عضو ایرانیان با اشاره به جایگاه اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی در گیلان گفت: گیلان در زمینه اهدای عضو جزو استان‌های پیشرو در کشور شده است.

گیلان در زمینه اهدای عضو جزو استان‌های پیشرو در کشور است

به گزارش ۸دی، رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از اهدای عضو ایرانیان براساس آمارها سالانه ۷۰۰ نفر در کشور اهدای عضو می کنند گفت: طی یک سال اخیر حدود ۶۰۰ مورد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی در کشور انجام شد.

علی نوبخت در سمینار آموزشی پیوند عضو دانشگاه علوم ‌پزشکی گیلان که در دفتر ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد، با بیان اینکه پیوند به عنوان پیشرفته ترین راه درمان در جهان است، اظهار کرد:ایرانیان نه تنها در مسائل بهداشتی درمانی بلکه در اهدا و چگونگی انجام آن نیز حرف هایی برای گفتن دارند.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب مواردی از پیوند کلیه نیز در ایران مشاهده شده است، گفت:بعد از انقلاب و در سال ۵۷ در بیمارستانی که مرکز کلیه ایران بود ما شاهد اولین پیوند کلیه از دهنده زنده در ایران بودیم که بعد از آن این علم در کشور ما به شدت توسعه یافت.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از اهدای عضو ایرانیان تصریح کرد: طی یک سال اخیر حدود ۶۰۰ مورد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی در کشور انجام شد.

وی بیان اینکه ایران در پیوند کلیه پیشتاز بوده است گفت: پیوند اعضا به بیماران حیات دوباره می‌بخشد.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از اهدای عضو ایرانیان با اشاره به جایگاه اهدای عضو از بیمار مرگ مغزی در گیلان یادآور شد: گیلان در زمینه اهدای عضو جزو استان‌های پیشرو در کشور شده است.

وی با بیان اینکه براساس آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، سالانه پنج تا هشت هزار نفر در ایران با مرگ مغزی جان خود را از دست می دهند گفت:حدود سه هزار نفر از این افراد دارای ارگان های قابل اهدا هستند، اما متاسفانه سالانه فقط حدود ۷۰۰ نفر اعضای خود را اهدا می کنند.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از اهدای عضو ایرانیان با اشاره به رشد رضایتمندی خانواده های مرگ مغزی در پیوند اعضای بیمارانش و اهداء به افراد نیازمند گفت: آمار رضایت به اهدای عضو خانواده ها در سال ۱۳۸۴، پنج درصد بود که به کمک ارگان های فرهنگ ساز، این آمار در سال جاری به ۷۰ درصد رسیده است.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه