چرا اصلاح‌طلبان به روحانی پیغام می‌دهند که این قدر تند نرو؟!

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه با بیان اینکه اصلاح‌طلبان تندروی کردند، می‌گوید آنها قدر عافیت پس از مصیبت را می‌دانند و به همین دلیل به روحانی توصیه می‌کنند مواضع معتدل‌تری بگیرد.

چرا اصلاح‌طلبان به روحانی پیغام می‌دهند که این قدر تند نرو؟!

به گزارش ۸دی، غلامعلی دهقان- سخنگوی حزبی که دبیر کل آن محمد باقر نوبخت است- در مصاحبه با روزنامه آرمان درباره مرز جریان اصلاحات با حزب اعتدال و توسعه گفت: همه ما باید این نکته را بپذیریم که در زمستان سال ۱۳۷۸ نوعی رادیکالیسم چپ یا اصلاح‌طلب بر فضای سیاسی ایران حاکم شده بود… برخی از عقلای جریان اصلاح‌طلبی در شرایط کنونی پذیرفته‌اند که در گذشته در این جریان افراط صورت گرفته است. نمونه بارز این افراد محمدرضا خاتمی نایب رئیس مجلس ششم و همچنین علی شکوری راد است که به صراحت عنوان کردند ما اصلاح‌طلبان ۱۸ سال پیش نیستیم و قصد نداشتیم افرادی مانند آیت‌الله هاشمی در دوران اصلاحات مورد هجمه و تخریب قرار بگیرند. این در حالی است که اعتدال همواره معیار بوده و براثر گذشت زمان هیچ تغییری نکرده است.

وی درباره فاصله گرفتن جریان اصلاحات از هدف اولیه ادامه می‌دهد: یکی از سؤال‌های همیشگی و اساسی آقای محمدرضا تاجیک به عنوان یکی از تئوریسین‌های جریان اصلاحات این بود که اصلاحات چه معنایی دارد و چه هدفی را دنبال می‌کند. البته ایشان در مصاحبه‌های اخیر خود عنوان کرده‌اند ما اصلاح‌طلبی را به شیوه صحیح تعریف نکردیم و مبانی اصلاح‌طلبی نیازمند شفافیت است. شاید برخی اصلاح‌طلبی را به تغییر وضع موجود تعریف کنند. با این وجود این سؤال مطرح می‌شود تغییر وضعیت موجود تا کجا باید ادامه داشته باشد. آیا تغییر وضعیت موجود در نهایت به ساختارشکنی منجر خواهد شد؟

این همان اتفاقی بود که برای جریان اصلاحات رخ داد و اکبر گنجی به عنوان یکی از اصلاح‌طلبان که هم اکنون در خارج از کشور به سر می‌برد مانیفست جمهوری‌خواهی را نوشت و از نظام عبور کرد.
دهقان در عین حال خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی آقای روحانی از اصلاح‌طلبان جلوتر حرکت می‌کند. به همین دلیل برخی از اصلاح‌طلبان به آقای روحانی پیغام داده‌اند که به صورت معتدل‌تر مواضع خود را بیان کند و از واکنش به مخالفان دولت خودداری کند. این مسئله نشان می‌دهد که اصلاح‌طلبان به دلیل تجربه تاریخی خواستار اعتدال در فضای سیاسی کشور و جلوگیری از افراط و تفریط هستند. از قدیم گفته‌اند «قدر عافیت کسی داند که به مصیبتی دچار آید». در نتیجه اصلاح‌طلبان به دلیل اینکه آفات تندروی را تجربه کرده‌اند بیشتر از همه خواستار اعتدال و میانه‌روی هستند.

سخنگوی حزب اعتدال و توسعه ۲۰ دی ماه نیز در مصاحبه با روزنامه آرمان گفته بود: اصلاح‌طلبان در جلسات خصوصی به ما پیغام می‌دهند که به آقای روحانی بگویید این قدر تند نرود. آنها می‌گویند دولت تجربه ما را تکرار نکند.

منبع: کیهان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه