امام جمعه موقت رشت:

مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی امانت بزرگی است ، باید به اهلش سپرده شود

صدیق عربانی مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی را امانت بزرگی دانست و گفت: امانت این مجالس باید به اهلش سپرده شود و هفتم اسفند عید بزرگی است.

مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی امانت بزرگی است ، باید به اهلش سپرده شود

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف صدیق عربانی امروز در نماز جمعه این شهر با توصیه همگان به تقوای الهی، اظهار کرد: روز جمعه دعاها اجابت می‌شود.

وی به برگزاری انتخابات در هفتم اسفند ماه امسال اشاره کرد و افزود: هفتم اسفند ماه روز امانت‌سپاری است و امانت‌داری از موضوع‌های مهم در اسلام محسوب می‌شود.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه انسان موجودی گزینش‌گر و مختار است، تصریح کرد: انسان امانتدار باید دین داشته باشد تا بتواند امانتداری کند و دین انسان را به طرف حق هدایت می‌کند و  زمانی که مردم افرادی را امین قرار می‌دهند نباید به اعتماد مردم خیانت شود.

وی امانت را به ۳ دسته خدا، پیامبر (ص) و مردم تقسیم کرد و گفت: نباید به این امانت‌ها خیانت شود و تمام فرایض دینی امانت خداوند است.

صدیق‌عربانی معروف‌ترین امانت پیامبر (ص) را کتاب قرآن و عترت دانست و اظهار کرد: فردی که به قرآن و عترت اهانت کند به پیامبر (ص) و خداوند خیانت کرده و سنت‌های پیامبر از امانت‌های رسول اکرم (ص) محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر در خانه‌ای خیانت، شرب خمر، خلاف شرع و دزدی باشد به نابودی کشانده می‌شود، یادآور شد: پیامبر (ص) فرمود «اگر فردی در دنیا نسبت به امانتی خیانت کند و بمیرد به غیر از دین من مرده است.»

خطیب موقت رشت گفت: سپردن امانت به افراد، دارای مسئولیت سنگینی است زیرا فردی که امانت به او سپرده می‌شود باید بفهمد قبول تعهد نسبت به آنهاست که این امانت را به او سپردند.

وی مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی را امانت بزرگی دانست و خاطرنشان کرد: امانت این مجالس باید به اهلش سپرده شود و هفتم اسفند عید بزرگی است.

صدیق‌عربانی یادآور شد: افرادی که می‌خواهیم انتخاب کنیم را باید بشناسیم و برای خدا رأی دهیم و حق؛ میزان رأی مردم باشد و کشور متعلق به تمام مردم است و نباید با صندوق‌های رأی قهر کنند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در تلاش برای ناامیدی مردم است، گفت: دشمن در تلاش است تا مردم را از اصل خود ناامید کند اما ملت این اجازه را به دشمن نمی‌دهد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
آقایون 8 دی، چی شده؟ دیگه اخبار مربوط امام جمعه آستانه رو پوشش نمی دید؟ چون دیگه حرفای چیزدار نزده؟ این دفعه حرفی نزد که اوقات شما رو تلخ کنه؟ فقط بلدید سیاه نمایی کنید؟
در حاشیه