رئیس شبکه دامپزشکی تالش؛

مردم از خرید گوشت بدون مهر بهداشتی و بی‌نام و نشان جداً پرهیز کنند

صفرزاده با توصیه به مردم در خودداری از خرید گوشت بدون مهر دامپزشکی، تصریح کرد: مردم از خرید گوشت بدون مهر بهداشتی دامپزشکی و بی‌نام و نشان کشتارگاه جداً پرهیز کنند.

مردم از خرید گوشت بدون مهر بهداشتی و بی‌نام و نشان جداً پرهیز کنند

به گزارش ۸دی، براساس پیگیری‌های مسئولان اداره کل دامپزشکی گیلان در راستای ارتقای سطح بهداشت عمومی و تضمین سلامت گوشت تولیدی، تمام کشتارگاه‌های سنتی این استان تعطیل شده است.

اکنون تمام گوشت‌های قرمز دامی توسط سه کشتارگاه صنعتی دام گیلان تولید می‌شود که یکی از این کشتارگاه‌های صنعتی دام در تالش مستقر است.

رئیس شبکه دامپزشکی تالش در حاشیه بازدید از کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان درباره وضعیت نظارت بر کشتارهای دام واحد صنعتی مذکور اظهار کرد: نظارت بهداشتی در این کشتارگاه توسط تیم دامپزشکی کشتارگاه و دامپزشک ناظر شبکه دامپزشکی که در کشتارگاه حضور دارد، صورت می گیرد.

 

 

نوید صفرزاده ادامه داد: گوشت ممهور به مهر بهداشتی دامپزشکی پس از طی مسیری که با نظارت دامپزشکی است، برای مصرف عموم در گیلان توزیع می‌شود.

وی بازدید از کشتارگاه صنعتی دام تالش را در راستای طرح ویژه نظارت بهداشتی ایام دهه فجر عنوان کرد و گفت: نظارت بهداشتی بر تولید، استحصال، فرآوری، بسته‌بندی، حمل و توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی به‌عهده سازمان دامپزشکی است.

رئیس شبکه دامپزشکی تالش افزود: تیم بازرسان بهداشتی شبکه دامپزشکی تالش به صورت مستمر بر این روند در شهرستان نظارت می‌کنند و در صورت لزوم برخورد لازم را اعمال می‌دارند.

 

 

وی با توصیه به مردم در خودداری از خرید گوشت بدون مهر دامپزشکی، تصریح کرد: مردم از خرید گوشت بدون مهر بهداشتی دامپزشکی و بی‌نام و نشان کشتارگاه جداً پرهیز کنند.

صفرزاده با بیان اینکه وجود چنین زنجیره نظارتی مانع از خروج هر نوع محصول آلوده می‌شود، به ارائه آماری از استحصال گوشت قرمز در تالش پرداخت.

وی گفت: در ۱۰ ماه گذشته بالغ بر ۳۸ هزار رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه صنعتی تالش با نظارت بهداشتی کشتار شد.

این مسئول از استحصال بالغ بر یک‌هزار و ۸۰۰ تن گوشت قرمز گاو، گوساله و گوسفند و بز در مدت مذکور در کشتارگاه صنعتی تالش خبر داد و یادآور شد: این مقدار گوشت قرمز برای مصرف در گیلان توزیع شده است.

وی ادامه داد: در مدت مذکور ۱۱ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم گوشت قرمز و ضمائم آن نیز به دلیل وجود مشکلات و مخاطرات بهداشتی در کشتارگاه صنعتی تالش حذف و معدوم و از توزیع و عرضه آن جلوگیری شده است.

 

 

صفرزاده معدوم شدن فرآورده‌های خام دام را نشانه اهمیت نظارت بهداشتی و دامپزشکی در کشتارگاه‌های صنعتی دانست و تصریح کرد: اگر وجود چنین کشتارگاه‌هایی با نظارت بهداشتی دامپزشکی نباشد بسیاری از فرآورده‌های خام دامی حذف‌شده، وارد چرخه توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: توزیع فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی موجب انتقال بسیاری از بیماری‌های مشترک انسان و دام «بیماری‌های زئونوز» می‌شود بنابراین نظارت دامپزشکی همواره پس از تولید این محصولات گوشتی در کشتارگاه صنعتی و خروج آن ادامه می‌یابد.

رئیس شبکه دامپزشکی تالش با تصریح بر اینکه نحوه انتقال، حمل، توزیع و عرضه گوشت در توسط دامپزشکی نظارت می‌شود، خاطرنشان کرد: در واقع این همان نظارت از مزرعه تا سفره است که باید توسط دامپزشکی به درستی انجام شود.

 

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه