پیاده شدن اصلاح طلبان از قطار بهارستان؛

آب اصلاحات و اعتدال فومن و شفت در یک جوی نمی رود / میرزایی هم بعد از جماعتی شانه خالی رد

نامزد های اصلاحات و اعتدال گرای فومن وشفت یکی پس از دیگری رد صلاحیت می شوند و پس از شانه خالی کردن، نشان می دهند آبشان در یک جوی نمی رود

آب اصلاحات و اعتدال فومن و شفت در یک جوی نمی رود / میرزایی هم بعد از جماعتی شانه خالی رد

به گزارش ۸دی، اوضاع روزهای داغ انتخابات با نزدیک شدن به روز جمع آوری آرا جدای حاشیه هایی که دارد، دادن لیست و کناره گیری نامزد و پیگیری پرونده کاندیدا برای حضور یا عدم حضور، جای بسی تأمل و درنگ سیاسی دارد.
این روزها تنور اخبار کاندیدا و موج اندازیشان نیز گرم شده و خبرهایی خواه و ناخواسته جریان ساز و جریان بر، یکی پس از دیگری شنیده می شود.
بعد از اعلام رسول جماعتی نامزد رد صلاحیت شده حوزه انتخابیه فومن و شفت از سوی شورای نگهبان مبنی بر اینکه” از هیچ کدام نامزدها حمایت نمی کنم” در حالی که انتظار می رفت این کاندیدا به نفع افتخاری کناره گیری کند و حمایت شب گذشته علی میرزایی نامزد رد صلاحیت شده در کانال تبلیغاتی و گروه های این نامزد در فضای مجازی و حمایت وی از مهدی افتخاری، امروز خبرهایی در همان کانال و گروه ها دیده می شود مبنی بر اینکه” پیگیر تایید صلاحیت خود هستم” .
با این اوصاف، اوضاع انتخاباتی شفت و فومن کاملا تغییر کرده و به طور حتم نوساناتی محسوس را در میزان رای جناح ها و طرفین مشاهده خواهیم کرد.
تا شب گذشته با فرض اینکه اصولگراها به نام واحدی از طرف خود نرسند، وزن رای مردم در کفه ترازوی حامیان دولت و اصلاح طلبان بیشتر بود، اما با گذشت کمتر از ۲۴ ساعت و اعلام خبر پیگیری میرزایی برای اخذ صلاحیت خود و رسول جماعتی بر عدم حمایت از هیچ کدام نامزدها ، شانس حضور حامیان دولت و اصلاح طلبان برای اختیار گرفتن صندلی در بهارستان کمتر شده است.
با این تحلیل ها افتخاری جوان  که علاوه بر توانمندی شخصی و مقبولیت خانوادگی  بسیار چشم امید داشت تا بتواند از حمایت این دو چهره (رسول جماعتی و علی میرزایی) بهره گردد ، دیگر چنین معادلاتی وجود ندارد.
اما آنچه از شواهد و قراین پیداست با تعدد کاندیدا در جبهه اصلاح طلب و اعتدال، کفه تراز بین  جریان اصولگرا مساوی است و اگر هم اصولگراها به نام واحدی از جریان خود برسند و به نفع یک شخص کنار روند در روزهای آینده باید سنگینی آرا را در سبد اصولگرایان نظاره گر باشیم.

منبع: کاسپین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
فومنی
پنج شنبه نظرتان را عوض نمایید البته اگر خواستید چون پنج شنبه ...
یک آشنا
کسی که در تحلیل انتخابات فومن از واژه های اصولگرایی و اصلاح طلبی استفاده می کند، یا فومن را نمی شناسد یا مفهوم اصولگرایی و اصلاح طلبی را درک نکرده است! پس بهتر است تحلیلهای خودش را در دفترچه شخصی خودش ثبت و ضبط کند تا بعد!
در حاشیه