حافظ ستوده

شهدای فاتح «نبل و الزهرای حلب» دومینوی آزاد سازی «فوعه و کفریای إدلب»

غیرت دینی و ایدئولوژیک را نباید از یاد برد که اولین وظیفه ما طبق فرمایش امام خامنه ای «مدظله العالی» حفظ راه شهداست، یعنی پاسداری از خون شهدا.

شهدای فاتح «نبل و الزهرای حلب» دومینوی آزاد سازی «فوعه و کفریای إدلب»

به گزارش ۸دی،حافظ ستوده در یادداشتی نوشت:

یکی از شهدای فاتح شهرک شیعه نشین نبل و الزهرا که ۴ سال در محاصره گروهک تروریستی النصره بود، حامد (مهدی) کوچک‌زاده از پاسداران شهرستان رشت می باشد که در نبرد با تروریست‌های تکفیری در سوریه به فیض شهادت نائل آمد. کوچک‌زاده هفتمین شهید مدافع حرم گیلان است. وی متولد ۱۳۶۱ و دارای تحصیلات کارشناسی علوم سیاسی بود. از این شهید گرانقدر دو فرزند دختر به یادگار ماند. فرزندان این شهید بزرگوار دو ساله و شش ساله هستند.

دیدار و مصاحبه با خانواده شهدا و گردآوری خاطرات شهدا و جمع آوری کتاب‌ها و نشریات حوزه ادبیات دفاع مقدس از امورات روزمره او بود. تحولات کشورهای اسلامی همسایه برایش اهمیت فراوانی داشت، اما جنایات فجیع گروه‌های افراطی و تکفیری و حرمت‌شکنی‌های بی‌شرمانه آن‌ها و تهدیدات داعش برای تخریب حرم زینبی آرام و قرار را از او ربوده بود. فرزندان دختر (۲ و۶ ساله) را رها کرد؛ چراکه کودکان سوریه و عراق را هم مانند دختران خود می‌دانست و برای دفاع از آنان عازم میدان نبرد شد.
از ویژگی‌های بارز شهید، خوش‌رویی و متواضع بودن، آراستگی ظاهری و پرداختن به مسائل فرهنگی بود و همین امر در تواضع و اخلاص، ایشان را محبوب دل اطرافیان می‌کرد. زیستن با او مساوی بود با تعطیلی غم و غصه؛ انفجار روحیه بود. پرهیز از ریا، شاخصه دیگر ایشان بود؛ ارادت خاص نسبت به اهل بیت (ع) و تداوم ارتباط با قرآن روح بی‌کرانه‌اش را زلال‌تر می‌کرد. بارها دیده بودیم در مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان در مساجد و هیأت ها هرگاه مداح شروع به خواندن می کرد خیلی زود اشکش روان می شد و در سینه زنی ها فریادش بلند و سینه اش از ضربات سنگین دست های لاغرش آزرده بود اشک به پهنای صورتش جاری بود، دَم گرفتن های پر سوز و گداز او در هیئت ها نباید فراموش گردد. اخلاص و ایمان حامد کم نظیر بود اگر چه داغ او برای هر کس که او را می شناخت طاقت فرسا و سنگین و برای اعضای خانواده بسیار دلخراش است ولی به جرات باید گفت این حق حامد بود که ره صد ساله را یک شبه طی کند و به جایگاهی عروج نماید که لایقش بود راهی که تمام بزرگان دین آرزوی

 

آن را دارند و آن شهادت در راه خداست. او دغدغه معرفی کتاب را به دیگران داشت و در جهت احیای کتاب خوانی در شهرستان به کرات اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب در حوزه های مختلف نمود. از حضور پر رنگ او در معرکه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و از غیرتش در مقابل فتنه گران سال ۸۸ باید سخن راند؛ او نه فقط مدافع حرم زینبی، بلکه سالیانی مدافع حریم فرهنگ عاشورایی بوده است. باید راه آن عاشق رندانه را زنده نگه داشت، با حجت الاسلام انجوی نژاد خیلی رفیق بود که آن بزرگوار دلنوشته ای دارد برای حامد عزیز که خواندنی است…

Capture

روایتی از نحوه به شهادت رسیدن حامد کوچک زاده از زبان هم رزم شهید:

یکی از همرزمان شهید کوچک زاده اشاره ای به نحوه شهادت این مدافع حرم حضرت زینب(س) نمود و تصریح کرد: هم اسم عملیات و هم رمز عملیات متبرک به نام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بود. در همان ابتدا تلفات زیادی به دشمن تحمیل شد به طوری که حدود ۳۰۰ کشته و ۴۰ اسیر دادند.

بچه ها حال و هوای معنوی و عجیبی داشتند. آن شب نماز مغرب را که خواندیم از شدت کم خوابی زیادی که داشتیم به حامد عزیز گفتم شامت را که خوردی برو کمی استراحت کن و بخواب. ساعت ۱۰ شب که شد رفتیم بیدارش کردیم و بعد خودم خوابیدم. همینطور نصفه های شب بیدار شدم و دیدم یک مرتبه صدای انفجار مهیبی آمد. هرچه با بی سیم حامد را صدا می زدم جوابی نمی داد؛ زار و پریشان شده بودم و دلم همواره پیش حامد بود. یک مرتبه بچه ها صدایم کردند و من هم دوان دوان سمت حامد رفتم. دیدم نبض دستش کار نمی کند و هرچه امداد اولیه انجام دادیم و بعد هم سریعا به پزشک مراجعه کردیم، دیدیم حامد عزیزمان دیگر شهید شده و به خواسته اصلی اش رسیده است. دشمن با شلیک یک خمپاره ۸۱ و اصابت ترکش به پشت سر حامد، این رفیق محبوب و دوست داشتنی را از جمع ما جدا کرد.

جمع بندی:

آزاد سازی شهرک شیعه نشین نبل و الزهرا که ۴ سال در محاصره گروهک تروریستی النصره بود در دو محور باشکوی – رتیان ‌- بیانون و جبهه دوم محور حردتنین – معرسه الخان – مایر صورت گرفت، شهرک باشکوی تا دو شهرک نبل و الزهراء در شمال غرب حلب، تقریبا ۷ کیلومتر است اما با تسلط ارتش بر روستای «حردتنین» این فاصله کاهش یافت و رزمندگان موفق به بازپس گیری کامل روستاههای منتهی به نبل و الزهرا شدند. آزادسازی دو شهرک نبل و الزهرا از ۲ منظر قابل بررسی می باشد.

الف: جغرافیای نظامی: دو شهرک شیعه نشین نبل و الزهرا از موقعیت سوق الجیشی و استراتژیک برخوردار است، به طوری که به عقیده بسیاری از کارشناسان، آن را دومینوی آزادسازی فوعه و کفریای إدلب می دانند.

ب) سیاسی: پیروزی رزمندگان در الزهرا و نبل وحشت ائتلاف به ظاهر ضد داعشی را برانگیخت و سراسیمگی ایادی استکبار را میتوان در اظهارات سردمداران آنها غور نمود. ما به ازای این پیروزی قطعاً قدرت چانه زنی سیاسی برتر در مذکرات آتی است.

 

و در آخر غیرت دینی و ایدئولوژیک را نباید از یاد برد که اولین وظیفه ما طبق فرمایش امام خامنه ای «مدظله العالی» حفظ راه شهداست، یعنی پاسداری از خون شهدا، کدام شهیدان؟ شهیدانی که مقام معظم رهبری در فضیلت آنان می فرمایند: این شهدا امتیازاتی دارند یکی این است که اینها از حریم اهل بیت در عراق و سوریه دفاع کردند و در این راه به شهادت رسیدند. امتیاز دوم این شهدا این است که اینها رفتند با دشمنی مبارزه کردند که اگر اینها مبارزه نمی‌کردند باید در کرمانشاه و همدان می‌جنگیدیم و امتیاز سوم هم این است که اینها در غربت به شهادت رسیدند. این هم یک امتیاز بزرگی است. این هم پیش خدای متعال فراموش نمی‌شود. شادی ارواح طیّبه شهیدان مدافعین حرم صلوات. فتفکّر

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
دریا
برادر بزرگوارم عالی بود انشاء الله به برکت خون امثال مثل شهیدکوچک زاده ها دیگر شهر های شیعه نشین کشور سوریه که 40هزار نفر در آن محاصر هستند بزودی زود آزاد شود (ان تنصر الله ینصرکم ویثبت اقدامکم)
در حاشیه