آب نوخاله و روستاهای اطراف کاملاً قطع شده و تردد با قایق انجام می شود/ از امداد خبری نیست!

دیانتی:خانه هایی که زیر آب رفته دیوارهای آنها ترک برداشته و امکان ریزش آنها نیز وجود دارد ، چندین انبار روستایی کامل از بین رفته و بسیاری از حیوانات اهلی مانند اردک، مرغ و جوجه های روستائیان را آب برده و اکثر استخرهای ماهی نیز با خسارت جدی روبرو شدند.

آب نوخاله و روستاهای اطراف کاملاً قطع شده و تردد با قایق انجام می شود/ از امداد خبری نیست!

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز بارندگی چند روز اخیر مشکلات زیادی را برای شهرستانها و روستاهای گیلان بوجود آورده است. اما ضعیفتر بودن ساختارهای روستاها و توجه کمتر مسئولین به روستاها در برابر شهرهای استان باعث شده مشکلات این روستاها که بعضاً از شهرها بزرگتر نیز می باشد کمتر دیده می شود.

روستای نوخاله از روستاهای اطراف صومعه سرا  است که در بارندگی روز گذشته آسیبهای جدی دیده است.

خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز در گفتگو با دیانتی دهیار نوخاله روستای نوخاله از مشکلات این روستا پرس و جو نمود که وی در پاسخ گفت: باید خودتان بیایید و وضعیت را ببینید ، حدوداً بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ خانه را آب گرفته است ، و در برخی از خانه ها آب داخل خانه ها را نیز گرفته است. لذا سعی نمودیم آنها را در خانه اقوامشان اسکان دهیم و چند خانواری را هم در مسجد اسکان داده شده اند.

دهیار نوخاله از تخریب کامل یک خانه در نوخاله خبر داد و افزود: وقتی با قایق به خانه هایی که زیر آب رفته سر زدیم متوجه شدیم دیوارهای آنها ترک برداشته و امکان ریزش آنها نیز وجود دارد ، چندین انبار روستایی کامل از بین رفته و بسیاری از حیوانات اهلی مانند اردک، مرغ و جوجه های روستائیان را آب برده است، و اکثر استخرهای ماهی نیز با خسارت جدی روبرو شدند.

nokhakeh

وی در زمینه آب و برق این روستا گفت: برق روستا تا کنون قطع نشده و مشکلی در زمینه برق نداشته ایم اما مشکل اصلی ایستگاه پمپاژ آب است که بعلت زیر آب رفتن آن ، آب منطقه (روستاهای اکبری ، جعفری ، گازگیشه ، سوفاینده و نوخاله ) از شب گذشته کاملاً قطع است و مشکل آب شرب در منطقه بوجود آمده است.

دیانتی درباره راه های اطراف روستای نوخاله گفت: تا دیشب مسیر شیخ محله کاملاً بسته بوده است ، اما امروز صبح کمی آب فروکش کرده ، در مسیر سادات محله نیز تنها ماشینهای شاسی بلند و قوی می توانند عبور نمایند. عبور و مرور در نوخاله با قایق امکان پذیر است ، البته سپاه یک قایق برای ما آورد که با آن چند خانوار را از آب بیرون  آوردیم و در حال کمک رسانی به مردم هستیم.

وی درباره کمکهای نهادهای مختلف بیان داشت: صبح تعدادی آب معدنی توسط آب و فاضلاب روستایی توزیع گردید و دیگر هیچ امدادی به ما نرسیده است.
اگر این آب معدنی در تعدادی بیشتر به مسئولین روستا تحویل داده شود می تواند بین افرادی که کاملاً نیازمند هستند توزیع شود.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه