راه زیادی تا وحدت نیروهای ارزشی استان گیلان باقی نمانده است/ پرهیز از حرکات انفرادی در جبهه نیروهای ارزشی و انقلابی

دیروز بود که پیامکی از سوی کربلایی برای جمعی از فعالین سیاسی شهرستان رشت ارسال شده بود که در آن از خواننده خواسته شده بود به یکی از اسامی موجود در پیامک رای دهد تا بدین وسیله به یک جامعه آماری نسبی درباره آرا دست یابد.

راه زیادی تا وحدت نیروهای ارزشی استان گیلان باقی نمانده است/ پرهیز از حرکات انفرادی در جبهه نیروهای ارزشی و انقلابی

سرویس سیاسی ۸دی؛

انتخابات مجلس شورای اسلامی در حال نزدیک شدن است و تنور انتخابات هر روز داغ تر می شود. بی شک انتخابات پیشرو یکی از مهمترین عرصه های اثبات جمهوریت نظام خواهد بود و حضور پررنگ مردم در آن آینده انقلاب را بیمه خواهد کرد.

شمارش معکوس برای برگزاری انتخابات مجلس شروع شده و جریان های سیاسی با تمام توان در حال نهایی کردن فهرست های انتخاباتی هستند. همانطور که رهبر انقلاب در دیدار با ائمه جمعه سراسر کشور فرمودند:”رعایت حق‌الناس در پیشنهاد فهرست‌ها به‌معنای این است که مسئله‌ی رفیق‌بازی و جناح‌بازی را در لیست‌های خود دخالت ندهند و با معیار شایستگی حقیقی، لیست‌ها را تهیه کنند”، لیست های انتخاباتی از اهمیت بسیاری برخوردار است و تاثیر آن مخصوصا در حوزه های انتخابیه بزرگ تر دوچندان خواهد شد.

در استان گیلان هم از جبهه نیروهای ارزشی و اصولگرایی صدای وحدت به گوش می رسد چنانکه حسن کربلایی دبیر حزب مؤتلفه اسلامی استان و همچنین عضو شورای ائتلاف اصولگرایان گیلان در گفتگو با تسنیم گفت:برای شهر رشت سه نفر و برای شهرستان‌ها نیز یک نفر باید به مجلس برود و قرار شد در یک نشست بر روی افراد به اجماع برسیم و یکی از قراردادهای ما این است که به هیچ وجه نامزدها همدیگر را تخریب نکنند. نامزدهای اصولگرایی همدیگر را زیر سؤال نمی‌برند، البته پرسش‌گری و سؤال در مورد مسائل مردم و عملکردها اشکالی ندارد.

وی در ادامه تاکید کرد: من نیز اعلام می‌کنم به هیچ‌گونه سهمی نیاز ندارم و هرکس در مجموعه به این نتیجه برسد، فرد مؤثری است و از او حمایت می‌شود.

کربلایی در جای دیگری از سخنانش به نظرسنجی های انتخاباتی توسط اصولگرایان برای انتخاب افراد اصلح اشاره کرده و گفته است: از بین افراد اصلح‌ و بهترین که از اقبال بیشتری برخوردار است، حمایت می‌شود.

امیدواریم که روند رسیدن به ائتلاف نیروهای انقلابی در استان گیلان با همین سرعت ادامه یابد و ضمن تشکر از موضع های دقیق جناب کربلایی از سایر اعضای حاضر در ائتلاف می خواهیم که هم در سخن و هم در عمل به ائتلاف پایبند باشند.

 

از جبهه نیروهای ارزشی فقط باید یک صدا شنیده شود

حال که نیروهای ارزشی و انقلابی در استان گیلان راه زیادی را برای رسیدن به وحدت طی می کنند و با کمی هوشیاری می توانند به اکثریت کرسی های بهارستان دست یابند.

اما دیروز بود که پیامکی از سوی کربلایی برای جمعی از فعالین سیاسی شهرستان رشت ارسال شد که در آن از خواننده خواسته شده بود به یکی از اسامی موجود در پیامک رای دهد تا بدین وسیله به یک جامعه آماری نسبی درباره آرا دست یابند.

بی شک نظرسنجی اقدام بسیار پسندیده و درستی برای انتخاب افراد اصلحی است که علاوه بر توانایی دارای اقبال نیز هستند اما درباره چگونگی انجام عملیات نظرسنجی و دقیق بودن آن هنوز ابهاماتی وجود دارد. برای مثال نحوه دقیق برگزاری این نظر سنجی چگونه است و یا اینکه این نظرسنجی در چه جامعه آماری صورت میگرد و چقدر به واقعیت و نگاه مردم نزدیک است؟ چرا در این نظرسنجی قفط از جمعی از فعالان و نخبگان سیاسی پرسش گیری انجام شده است؟ آیا غیر از این است که خیلی از اوقات مردم در رای دهی از نخبگان سیاسی هم عبور می کنند؟ از طرفی اینکه آیا نظر سنجی کمی با نگاه لیستی با انتخابات منافات ندارد؟

فارق از انتقادات وارده به نظرسنجی پیامکی از نخبگان سیاسی، از جناب آقای کربلایی انتظار می رود که در این برهه حساس مثله همیشه به عنوان یک عنصر مهم در تقویت نیروهای انقلابی و ارزشی گام بردارند و از انجام حرکات انفرادی و شائبه برانگیز که چیزی جز ضرر برای ائتلاف انقلابیون و ارزشی استان ندارد، پرهیز کنند.

بی شک فعالیتهای ایشان قابل تقدیر است اما بهتر است که از جبهه ارزشی استان گیلان فقط یک صدا شنیده شود چرا که جریان مقابل نیروها انقلابی در استان گیلان به شدت برای چند دسته شدن ائتلاف و شکست آن تلاش می کند و قطعا حرکت افراد حاضر در ائتلاف حول مسیر وحدت راه را برای رسیدن به اکثریت کرسی های بهارستان هموار خواهد کرد.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه