برداشت بی برنامه شن و ماسه اثرات مخربی بر محیط زیست وارد میکند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: برداشت بدون برنامه ریزی و بی رویه شن و ماسه اثرات مخربی بر پیکره محیط زیست وارد می سازد.

برداشت بی برنامه شن و ماسه اثرات مخربی بر محیط زیست وارد میکند

به گزارش ۸دی نیوزبه نقل از مهر، عطا الله حکیمی شامگاه دوشنبه در جمع کارشناسان و پیمانکاران  پروژه های عمرانی با اعلام اینکه  شن و ماسه پر مصرف ترین مصالح ساختمانی هستند، افزود: پیشرفت تمدن بشری در امر احداث سازه، نیاز بشر به شن و ماسه را به شدت افزایش داده است.

 وی تصریح کرد: برداشت های بی رویه  برای تامین نیاز بشر، لزوم حفظ بستر، حریم و حفظ رودخانه ها و همچنین اجتناب از بهم خوردن تعادل موجود در محیط زیست رودخانه توجه به جلوگیری از برداشت بی رویه مصالح رودها را بیش از پیش مطرح ساخته است.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی گفت: برداشت از منابع رسوب رودخانه ای پیامدهای مختلفی از قبیل تخریب شرایط طبیعی و تغییر در شرایط هیدرولیکی و هیدرولوژیکی جریان را به دنبال داشته که اغلب منجر به تشدید فرسایش خاک و ایجاد مخاطرات زیست محیطی می شود.

وی افزود: برداشت غیر اصولی و بی ‌رویه شن، ماسه و  رسوبات از بستر رودخانه‌ ها زمینه ساز یک تهدید جدی زیست محیطی است.

حکیمی در ادامه بر لزوم تسریع در ساخت پروژه های عمرانی اظهارداشت: استفاده از پیمانکاران با تجربه و مجرب می تواند در تسریع عملیات اجرایی پروژه های عمرانی و همچنین مصرف بهینه از مصالح و امکانات موثر باشد.

وی همچنین بر ضرورت نظارت دقیق، تقویت و ارتقا کیفیت ساخت و سازها در استان اشاره کرد و اذعان داشت: رعایت نکات اصولی در ساخت و سازها و بکار گیری مصالح با کیفیت از ضروریات صنعت ساختمان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه