شهردار رشت با رای ۸نفر از اعضای شورا استیضاح می شود

صد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت در عمارت شورا برگزار شد.

شهردار رشت با رای ۸نفر از اعضای شورا استیضاح می شود

به گزارش ۸دی، صد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر با قرائت قرآن و سرود ملی جمهوری اسلامی آغاز شد.

۱۷:۰۱؛ فرهاد شوقی و امیرحسین علوی امندانی وارد جلسه شدند.

۱۷:۰۳؛ نماهنگی به مناسبت یوم الله دهه فجر از تیزر شورا پخش گردید.

۱۷:۰۵؛ محمود باقری خطیبانی ضمن تبریک یوم الله دهه فجر، شهادت شهید کوچک زاده را به امت حزب الله گیلان و رهبر تسلیت گفت.

محمود باقری خطیبانی به عنوان اولین ناطق جلسه گفت: “هفته گذشته مسئول حسابداری شهرداری منطقه ۳به دلیل ناتوانی عزل شد و خانم دیگری را جایگزین کردند، بعد همان خانم را به آتش نشانی منتقل کردند. این جابجایی بدون هماهنگی با شهردار منطقه انجام گرفت!”

وی ادامه داد: “برای بار آخر به شهردار میگویم، ۱۴۰۰حکم در شهرداری زده شد، طی ۴۸ ساعت ۱۴۰۰ ابلاغ دیگر هم بزنند و برسند به نیروهای حجمی! شهرداری به سازمان مالیاتی ۵۷ میلیارد تومان بدهی دارد، اداره مالیات درخواست توقیف اموال شهرداری را داده، خواهش دارم با تعامل مشکلات را حل کنیم.”

باقری در خاتمه تصریح کرد: “با دعوا و قهر و تنش نمی توان کارهای شهرداری را پیش برد.”

۱۷:۱۶؛ سیدرضا موسوی روزان به عنوان ناطق دیگر جلسه گفت: “امیدواریم مردم در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن مشارکت پرشور داشته باشند.”

وی ادامه داد: “سال نو درحال فرا رسیدن است و بیش از ۵۰ پروژه درحال انجام گرفتن است و به پایان رساندن آن نیاز به همدلی اعضاء شورا و شهردار دارد.”

سید رضاموسوی روزان در خاتمه به نقش پاکبانان اشاره و گفت: “اعضاء شورا باید توجه بیشتری به آنان داشته باشند.”

وی همچنین از شهردار رشت تقاضا کرد نسبت به راه اندازی مجدد شهر بازی اقدام عاجل کند.

۱۷:۳۸؛ لایحه انتخاب شرکت بیمه گر برای خدمات بیمه ای شهرداری به بیمه ایران آرای لازم را کسب نکرد.

 ۱۷:۴۸؛ مجیدرجبی ویسرودی وارد صحن علنی شورای شهر رشت شد.

۱۷:۵۱؛ محمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت نیز وارد صحن علنی شورای شهر رشت شد.

 ۱۸:۰۰؛ شهردار رشت در ابتدای صحبت های خود، درخصوص تغییرات مدیریتی مناطق و نواحی، جابجایی نیروهای مرتبط و غیر مرتبط، میزان پرداختی های حقوق و مزایای پرسنل، هزینه درمان و بیمه تکمیلی کارکنان شهرداری به ارائه توضیح پرداخت.

محمدعلی ثابت قدم به رشد بودجه ۲۷۰درصدی امسال اشاره و گفت حدود ۸۵ درصد آن تحقق یافته است.

وی به آماده شدن پروژه پیاده راه فرهنگی رشت در تاریخ ششم اسفند اشاره و تصریح کرد: “قرار بود هفت اسفند این پیاده راه افتتاح شود که به دلیل تقارن با ایام انتخابات، به هفته بعد آن موکول خواهد شد.”

ثابت قدم به فراهم کردن فضای مناسب اتوبوس شهری،  فضای سبز و پستهای خارج از چارت سازمانی موجود در شهرداری رشت به ارائه توضیح پرداخت.

شهردار رشت به ضرورت بکارگیری جوانان و جوان گرایی در شهرداری اشاره کرد و گفت: “سعی در بازنشسته کردن نیروهای قدیمی در شهرداری هستیم.”

 وی درخصوص اتفاقات روز رشت گفت: “از لحاظ کلی مراسم خوبی اجرا شد، اما در برخی مسائل ریز آن باید نظارت عینی تر می شد و باید سالهای بعد مجوزهای لازم گرفته شود.”

۱۸:۳۱؛ فرهاد شوقی اظهار داشت: “آقای شهردار گفته اند جابجایی ها بر اساس تحصیلات، تخصص و توانمندی است! انجام چنین کاری نیاز به تیمی بزرگ دارد، حالا چطور شهردار یکشبه متوجه تخصص های کلیه پرسنل می شوند! جای تامل دارد.”

وی افزود: اگر برمبنای تخصص است، پس چرا ابلاغ ها یک روزه و یا دو روزه هستند!؟

شوقی درخصوص بکارگیری افراد بازنشسته از بیرون مجموعه شهرداری گفت: “وقتی قانون می گوید بکارگیری افراد بازنشسته در برخی پست ها ممنوع است، یقینا دلیل دارد و باید قانون را مدنظر قرار داد. اگر می شد که از بیرون مجموعه شهرداری فردی بازنشسته از ارگان خاص! را به عنوان کارمند بکار گرفت، می بایست در قانون تبصره و ماده ای وجود می داشت.”

۱۹:۰۴؛ محمدحسین واثق کارگرنیا گفت: “آقای شهردار گفته اند، در یک دهه گذشته انتصابات بر اساس شایستگی صورت نگرفته است! حضرتعالی که گاها افراد بی تجربه و فاقد تحصیل را منصوب کرده اید،خودتان راه شهرداران قبلی را رفته اید!”

کارگرنیا در انتقاد به توضیحات شهردار خصوص اتفاقات روز رشت گفت: “رعایت شئونات اسلامی تخصص نمیخواهد! بلکه بصیرت میخواهد!”

۱۹:۱۰؛ فرانک پیشگر گفت: “بکارگیری نیروهای قراردادی در چارت سازمانی خلاف است و شهردار می گویند ضوابط را تغییر دهید! آیا اعضاء شورا می توانند چنین کاری کنند؟ یا فقط می بایست تمکین به ضوابط و قانون کنند!”

وی ادامه داد: “سال آینده شهردار پروژه های شهرداری را قسمت بندی کند، شش ماهه اول و شش ماهه دوم، چنانچه بودجه پروژه شش ماهه اول تحقق یافت، پروژه های شش ماه دوم را شروع کند.”

 ۱۹:۲۵؛ محمود باقری خطیبانی گفت: “شهردار رشت باید پاسخگوی بی قانونی های خود باشد، از انتصاب اعضاء معاونت برنامه ریزی تا معاونین خود که در چارت سازمانی جود ندارند!”

وی ادامه داد: “برخی می گویند شهردار در انتصابات نفوذ ناپذیر است، اما من معتقدم محل نفوذ شهردار از تنگه هرمز هم گشاد تر است!”

۱۹:۳۵؛ مجید رجبی ویسرودی گفت: “ما به دنبال خدمت ایم، نه اسم. احساس من این است که انجام پیاده راه مرکزی و بستن راه غرب به شرق شهر،  توسط آقای شهردار خدمت نبوده!  بلکه برای نام و اینکه روی سنگ قبر شان بنویسند بوده!”

وی ادامه داد: “در زمان شهردار فعلی، یک پروژه پیاده راه فرهنگی در شهر انجام شد که آن هم کل شهر را بهم ریخته اند! بگویند چه کار مهمی انجام داده اند!؟”

۲۰:۰۰؛ پس از پایان رأی گیری از ۱۳ عضو، هشت عضو قانع نشدند، یک رای سفید، چهار نفر قانع شدند.

۲۰:۰۱؛ ختم جلسه.

کارگرنیا در پایان در گفتگو با خبرنگار خزر گفت: “اگر پنج نفر از هشت عضوی که قانع نشدند، نامه استیضاح شهردار را امضاء کنند، شهردار ده روز فرصت دارد تا در صحن حاضر شود و به ارائه توضیحات بپردازد.”

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمد
کسانی که شهردار را استیضاح میکنند بفکر پیشرفت شهر و سربلندی مردم نیستند اینان باید بروند وشهرهای دیگر را ببینند بنده فکر نمیکنم که این افراد دلشان بحال شهر بسوزد اینان بفکر منافع شخصی خود هستند چون دکتر پر تلاش ما به انها باج نمیدهد
در حاشیه