افزایش ۹۹.۸ درصدی سرانه آب شهری گیلان/ ۱۱۸ روستای گیلان آبرسانی شد

استاندار گیلان گفت: میزان سرانه آب شرب شهری گیلان پس از افتتاح سد آیت‌‌الله بهجت به ۹۹.۸ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۹۹.۸ درصدی سرانه آب شهری گیلان/ ۱۱۸ روستای گیلان آبرسانی شد

به گزارش ۸دی، محمدعلی نجفی بعد از ظهر امروز در هفتمین روز از دهه مبارک فجر در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به ۱۱۸ روستای گیلان به صورت نمادین در روستای کوره‌بر لاهیجان اظهار کرد: افتتاح این پروژه‌ها حاصل تلاش تمام دستگاه‌های اجرایی است.

وی با بیان اینکه امروز در تمام شاخص‌ها رشد چشمگیری داشته‌ایم، افزود: آمارها نشانه شاخص‌های توسعه‌ای در گیلان در حال افزایش بوده و عقب‌ماندگی از میانگین شاخص‌های توسعه‌ای در دو سال گذشته از جمله نگرانی‌های بنده بود.

استاندار گیلان ادامه داد: در دهه فجر امسال با تلاش و کوشش تمام دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی یک‌هزار و ۷۱ پروژه با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۷۹۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی شاخص گازرسانی در گیلان در مدت دو سال را از ۶۷ درصد به بالای ۸۵ درصد افزایش ذکر کرد و گفت: گیلان در حوزه گازرسانی جزو استان‌های برتر کشور است.

نجفی با تصریح بر اینکه میزان سرانه آب شرب شهری پس از افتتاح سد آیت‌‌الله بهجت به ۹۹.۸ درصد افزایش یافته است، خاطرنشان کرد: شاخص بهره‌مندی آب شرب روستاهای گیلان در مدت ۲.۵ سال گذشته ۸.۵ درصد رشد داشته است.

وی رتبه گیلان در ساخت مدارس را جزو ۱۰ استان برتر دانست و یادآور شد: در سال‌های گذشته گیلان در بخش سیستم گرمایشی مدارس در رتبه ۳۰ کشور قرار داشت اما امروز جزو برترین‌های استان کشور است.

استاندار گیلان با بیان اینکه لاهیجان اکنون به کارگاه سازندگی تبدیل شده است، تصریح کرد: مسئولان در این شهرستان بدون حاشیه به دنبال کار و تلاش هستند.

وی در ادامه به راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد و متذکر شد: دنیا نظاره‌گر حضور مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن بوده و مردم عزیز ایران اسلامی با حضور در پای صندوق‌های رأی بار دیگر مردم‌سالاری نظام را به منصه ظهور می‌گذارند.

به گزارش فارس، امروز با حضور استاندار گیلان طرح آبرسانی به ۱۱۸ روستا و اعتبار ۵۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده و ۲۲ هزار خانوار از مزایای آن برخوردار شدند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه