اگر ارتش سوریه تعطیل بود ۱۲۵ هزار کشته نمی داد/ماجرای دیدار با بشار اسد و فرار از دست تک تیراندازهای داعش

حسن شمشادی گفت: ارتش سوریه ، ارتشی است که برای یک جنگ کلاسیک تمام عیار طراحی شده است ، این ارتش آموزش جنگ غیر کلاسیک ، پارتیزانی و شهری و خیابانی ندیده است و همین یکی از علل طولانی شدن بحران در سوریه است.

اگر ارتش سوریه تعطیل بود ۱۲۵ هزار کشته نمی داد/ماجرای دیدار با بشار اسد و فرار از دست تک تیراندازهای داعش

به گزارش ۸دی، حسن شمشادی خبرنگار صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سوریه و جبهه های محور مقاومت با حضور در تحریریه هشت دی، در پاسخ به سوالی درباره ی چگونگی ورود به عرصه ی خبرنگاری گفت: بعد از چند سال سابقه گویندگی و گزارشگری رادیو ابتدا قرار بود به عنوان مجری تلوزیون استخدام صدا و سیما بشومام،ا به علت تداخل زمان آزمون با یک ماموریت از واحد دانشگاهی برای بردن یک گروه تئاتر به جشنواره کشوری از آزمون جا ماندم و به همین واسطه در دوره ی بعدی آزمون به علت اینکه دیگر مجری نمی خواستند ، آزمون گزارشگری خبر دادم و پس از مدتی خبرنگار شدم.

IMG_0133

شمشادی در خصوص نحوه ی انتخاب سوریه به عنوان کشور محل ماموریت خود اظهار داشت: بعد از اینکه پس از ۳ سال و نیم از عراق برگشتم پیشنهاد های مدیریت چند دفتر در خارج از کشور به من شد اما چون با طبعم سازکار نبود نرفتم و خودم درخواست کردم به سوریه بروم زیرا در مرز با اسرائیل بود.

خبرنگار جبهه مقاومت در خصوص دروغ بزرگ سقوط دمشق در مرداد ۹۱ ابراز داشت: در چهارچوب جنگ روانی شبکه های غربی و عربی می گفتند که دمشق سقوط کرده است، در حالی که اینگونه نبود ، حتی از مرکز صدا و سیما هم با من تماس گرفتند که دمشق سقوط کرده چرا برنمی گردی ، در حالیکه دمشق با همه فشارها و محاصره ها هنوز سرپا بود و سقوط نکرده بود.

IMG_0136

وی درخصوص علت طولانی شدن جنگ در سوریه گفت: ارتش سوریه ، ارتشی است که برای یک جنگ کلاسیک تمام عیار مثلا برای جایی مانند رژیم صهیونیستی طراحی شده است ، این ارتش آموزش جنگ غیر کلاسیک ، پارتیزانی و شهری و خیابانی ندیده است و همین یکی از علل طولانی شدن بحران در سوریه است.

شمشادی در پاسخ به شایعات مربوط به تعطیل کردن جنگ بعد از ساعت اداری در ۲ بعد از ظهر توسط ارتش سوریه و عدم دلدادگی آن ها برای مبارزه در جبهه مقاومت اظهار داشت: در ۵ سال گذشته از استعداد ۲۵۰ هزار نفری نیروهای ارتش سوریه ۱۲۵ هزار نفر کشته شده اند و اگر اینها جنگ را تعطیل کرده بودند و ساعت دو بعد از ظهر می رفتند که این میزان تلفات نمی دادند ، البته در جاهایی که خبر از جنگ و درگیری نبود عملا مانند پادگان های خود ما در وضعیت صلح در ساعت اداری تعطیل می شوند.

وی افزود: یکی از عمده ترین کارهایی که شهید حاج حسین همدانی در سوریه انجام داد تشکیل بسیج مردمی بود و تجربه خوب بسیج در ایران را در سوریه پیاده کرد البته به نام خودشان  ” دفاع وطنی ”  و اکنون شاید بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر به صورت سازمان یافته عضو آن هستند.

حسن شمشادی در پاسخ به سوال خبرنگار ۸دی در خصوص ویژگی های نماینده مجلس طراز انقلاب اسلامی اظهار داشت: نماینده تراز انقلاب اسلامی نماینده ای است که اول بداند نماینده ی کیست ؟ چه کسانی او را به مجلس فرستاده اند؟ در مجلس چه نظامی حضور دارد؟ نماینده طراز انقلاب اسلامی باید بداند چه خون هایی برای حفظ این نظام ریخته شده است تا اینها بنشینند روی این صندلی های سبز.

وی افزود: نماینده تراز انقلاب اسلامی کسی است که آرمان امام و شهدا و رهبری را بداند و درد مردم ، در خانواده شهدا و درد شهدای مدافع حرم و محور مقاومت داشته باشد.

حسن شمشادی اضافه کرد: نماینده تراز انقلاب اسلامی کسی است که فقط به فکر جیب خودش باشد و به همه چیز چنگ بزند برای اینکه دو روز ه ی دنیایش پر و پیمان باشد.

IMG_0132

خبرنگار محور مقاومت در خصوص دیدارش با رئیس جمهور سوریه گفت: آقای بشار اسد فوق العاده انسان مقاومی است ، روشنفکر و اصلاح گر است و مردمش را بسیار دوست دارد. اسد کشورش را دوست دارد نه فقط به خاطر اینکه رئیس جمهور است بلکه رئیس جمهور هم نباشد شخصیتا همین گونه است و به همین علت بر خلاف همه ی فشارهایی که به او آوردند تا کنار برود تا جایی که تا ۵۰۰ متری خانه اش خمپاره و آر پی جی می زدند تا فرار کند هیچگاه دمشق را ترک نکرد و کنار مردمش ایستاد و اعتقادش این است که تا زمانی که مردم من را بخواهند می مانم.

حسن شمشادی در خصوص ماجرای فرارش از دست تک تیراندازهای داعش گفت: بر خلاف همه ی مدیر دفتر های صدا و سیما من خودم برای آوردن همه ی ۲۲ گروه خبری که وارد سوریه می شدند به فرودگاه دمشق می رفتم و چون مسیر ۲۵ کیلومتری دمشق تا فرودگاه نا امن بود همواره با تهدیدهایی رو به رو می شدیم و برای اینکه گلوله تک تیر اندازها به ما اثابت نکند باید با سرعت بسیار زیادی حرکت می کردیم که من همیشه با سرعت ۲۲۰ کیلومتری این مسیر را طی می کردم.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه