عضو شورای شهر رشت در گفتگو با 8دی:

ثابت قدم باید بابت اتفاقات روز رشت از مردم عذرخواهی میکرد/ شهردار اشتباهاتش را قبول کند و روی آنها پافشاری نکند

کارگرنیا قدرت اجرایی ثابت قدم را به عنوان بهترین ویژگی شهردار و عزل و نصب های نابجا و عدم مدیریت ستادی ایشان را از مهمترین ضعف های شهردار دانست.

ثابت قدم باید بابت اتفاقات روز رشت از مردم عذرخواهی میکرد/ شهردار اشتباهاتش را قبول کند و روی آنها پافشاری نکند

محمد حسین واثق کارگرنیا در گفتگو با خبرنگار ۸دی به بیان جزئیات کشمکش های اخیر شورا و شهرداری پرداخت.

وی در ابتدا با بیان اینکه به هیچ وجه شورا به دنبال تعویض شهردار نیست افزود: اگر قرار بود شهردار را به همین زودی برداریم، دیگر چه نیاز بود او را به عنوان شهردار انتخاب کنیم، ما همان موقع که نیت بر انتخاب ایشان به عنوان شهردار رشت داشتیم معتقد بودیم که شخصی بیاید و تا پایان عمر حداقل این شورا شهردار باشد و برای مردم خدمت کند.

وی در ادامه با بیان اینکه ایشان از لحاظ اجرایی بسیار شخص توانمندی هستند و ریسک پذیری از صفات خوب شهردار است افزود: مشکل ما با ایشان روی چند مورد است که بارها به ایشان تذکر دادیم.

اول اینکه ایشان در بعضی از کارها تشریفات را کنار گذاشته و مناقصه هایی را با ترک تشریفات برگزار کردند.

دوم اینکه: اولویت کارها از دیدگاه شهردار منطقی نیست. ایشان در کارهایشان اولویت بندی ندارند و برای مثال حقوق پرسنل خود را به موقع واریز نمیکنند اما در جاهایی دیگر هزینه هایی با درجه اهمییت کمتر صرف میکنند، یا ما بارها به ایشان در خصوص مساله سروان تذکر دادیم که هم توجیح اقتصادی و هم فرهنگی و گردشگری و … دارد اما برای ایشان گویا مساله سراوان در اولویت نیست

سوم اینکه: خیلی از عزل و نصب ها در مجموعه شهرداری یا ضرورتی ندارد و یا صحیح نیست، ایشان با این عزل و نصب های نابجا امنیت شغلی را از آن افراد گرفته و در نهایت موجب پایین آمدن راندمان عملکردشان می شود.

کارگرنیا دلایل دیگری را هم مبنی بر ضعف های عملکرد شهردار دانست اما به ذکر همین موارد بسنده کرد.

در ادامه وی در پاسخ به این سوال که شایعه شده اعضای شورا می خواهند از شهردار امتیاز بگیرند تا افراد مد نظر شورا را در پست های شهری منصوب کند گفت: خیر اینطور نیست، قانون مرز اختیارات شورا و شهردار را مشخص کرده و اگر بنده از این مرز خارج شوم مطمئنا شهردار برخورد حقوقی با من نوعی خواهد کرد، ضمن اینکه ایشان آدم بی دست و پایی نیستند. البته اگر شورا سفارش هایی در مورد برخی از فراد به شهردار می کند این بدان معنا نیست که می خواهد در کار شهردار دخالت کند، معنی اش این است که می خواهد به شهردار برای اداره هرچه بهتر شهر کمک کند. ضمنا اگر شهردار آن سه مورد و مواردی را که فعلا ذکر نکردم را رعایت میکرد و انتقادی به عملکردشان وارد نبود یقینا ما نمیتوانستیم ایشان را استیضاح کنیم و یا حتی سوالی از ایشان بپرسیم. شهردار باید قبول کند که مثلا فلان اشتباه را کرده و روی اشتباهش پافشاری نکند، حرف ما همین است.

وی در پاسخ به دیگر سوال مبنی بر بالا بودن قدرت سیاسی شهردار و اینکه ایشان به مراجع قدرت وابسته اند و شورا اختیار ات عملی خاصی در نصب و عزل و نظارت ایشان ندارد پاسخ داد: ابدا اینطور نیست، شخص بنده خودم به شهردار شدن ایشان رای دادم و هیچ نهادی هم به بنده فشار نیاورد که فلانی باشد یا نباشد، حالا هم منتقد برخی از عملکردهای ایشان هستم و کسی هم به من نمیگوید که فلان سوال را از شهردار نپرس یا او را تحت فشار نگذار، شورا مستقل است،ما ترسی از کسی و چیزی نداریم و شخص بنده وابسته به هیچ گروهی نیستم. البته اینکه ایشان با مسئولین تراز اول کشور در ارتباط هستند از مزایای ایشان است و ما باید افتخار کنیم که شهردار ما ارتباط های فرا استانی دارد.

در آخر وی ضمن بیان اینکه اتفاقات روز رشت هم از جمله عوامل سوال از شهردار است افزود: ایشان باید بابت اتفاقات روز رشت از مردم عذرخواهی میکردند.

کارگرنیا قدرت اجرایی ثابت قدم را به عنوان بهترین ویژگی شهردار و عزل و نصب های نابجا و عدم مدیریت ستادی ایشان را از مهمترین ضعف های شهردار دانست.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه