یادواره دو هزار و ۲۰۰ شهید شهرستان رشت برگزار می شود

دشمن امروزی با نام ،یاد و اندیشه شهید مخالف است، شهید ماندگار است و دشمن از همین پویایی می ترسد زیرا یاد شهید دل ها را بیدار می کند و اندیشه شهید در هر شرایطی ضداستکباری است.

یادواره دو هزار و ۲۰۰ شهید شهرستان رشت برگزار می شود

به گزارش۸دی، مجید دوهندو، در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گیلان، با درود به روح شهدا و امام (ره) ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: دهه فجر یادآور وفاداری ملت ایران در پیروزی انقلاب و سرنگونی رژیم طاغوت است.

وی با اشاره به تشییع پیکر شهید مدافع حرم در استان گیلان، افزود: تعداد شهدای مدافع حرم استان گیلان به هشت نفر رسیده است و این نشان دهنده رشادت و پیشتازی جوانان ما در دفاع از حرم حضرت زینب(س) است.

دوهندو با اشاره به اینکه استان گیلان دو هزار و ۲۰۰ شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده است، گفت: شهیدان با ایثار و از خودگذشتگی وظیفه خود را در حفاظت و پاسداری از اسلام و انقلاب به خوبی ایفا کرده اند.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه وصیت نامه های شهدا درس حمایت از ولایت و رهبری را به ما تاکید می کند، اضافه کرد: شهدا همواره از ما می خواهند پشتیبان ولایت فقیه باشیم.

وی از برگزاری یادواره دو هزار و ۲۰۰ شهید شهرستان رشت خبرداد و گفت: این مراسم در جهت برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان که اردیبهشت سال ۹۵ برگزار می شود خواهد بود، و ۱۹ بهمن ماه ساعت ۱۵ در مصلی امام رشت با سخنرانی سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین برگزار می شود.

دوهندو با بیان اینکه دشمن امروزی با نام ،یاد و اندیشه شهید مخالف است،  ادامه داد: شهید ماندگار است و دشمن از همین پویایی می ترسد زیرا یاد شهید دل ها را بیدار می کند و اندیشه شهید در هر شرایطی ضداستکباری است.

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت با بیان اینکه در شرایط کنونی که در دهه چهارم انقلاب هستیم به روحیه شهادت، ایثار و ازخودگذشتگی نیاز داریم، یادآور شد: برگزاری یادواره های شهدا یکی از راهکارهای الگو قرار دادن شهدا برای جوانان است.

وی با تاکید بر اینکه باید در برهه های زمانی مختلف به ویژه ایام انتخابات فضای شهر را شهدایی کنیم، عنوان کرد: همه باید بدانند که در دوران دفاع مقدس چه سرمایه هایی برای اسلام و انقلاب هزینه کرده ایم.

دوهندو با بیان اینکه همه استان گیلان را به سرسبزی می شناسند، اما حقیقت استان گیلان به وجود با برکت شهیدانش است، گفت: شهدا به استان گیلان شرف و عظمت بخشیدند، شهیدان گیلان در حقیقت معرفان واقعی استان هستند .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه