سینمای غرب بشر را به تبهکاری می‌کشاند/ عمار ، رنسانس هنری ایجاد کرده است

حجت الاسلام‌و‌المسلمین صفوی گفت: در حال حاضر عمار یک رنسانس هنری ایجاد کرده است و عمار با پیشتازی در این زمینه می‌تواند ظرفیت‌های جوانان را شکوفا کند.

سینمای غرب بشر را به تبهکاری می‌کشاند/ عمار ، رنسانس هنری ایجاد کرده است

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن صفوی در دیدار با نماینده جشنواره مردمی فیلم عمار اظهار کرد: نماز جمعه حرکتی فرهنگی است که مسائل روز را به مردم تذکر می‌دهد تا مردم با خطوط کلی نظام و رهبری آشنا شوند.

حجت الاسلام‌و‌المسلمین صفوی دسترسی آسان و آزاد به محتواهای مختلف را هشداری برای خانواده‌ها و والدین ذکر و تصریح کرد: در دنیای امروز با جهانی‌سازی تکنولوژی مصونیتی برای اقشار مختلف وجود ندارد چرا که حتی در روستاها نیز برنامه‌ها از طریق گیرنده‌ها قابل دریافت است و برای مقابله با این هجمه‌ها باید اول به تزکیه و تهذیب و بعد به تعلیم جامعه اقدام کنیم.

 

سینمای غربی، بشر را به تبهکاری می‌کشاند

امام جمعه فومن گفت: هنر باید در راستای الهی و ترویج انسانیت باشد درحالی‌که می‌بینیم سینمای غرب، عمداً به تولید فیلم‌های خشن می‌پردازد تا بشر را به تبهکاری بکشاند.

حجت الاسلام صفوی فیلم‌های سینمای ‌هالیوود را تحریف تاریخ را ذکر و خاطرنشان کرد: دشمنان همان‌طورکه با نقشه و کینه اسراییلی‌ها با قحطی در ایران ۱۰ میلیون نفر از شیعیان را از بین بردند، با فیلم‌هایشان نیز اسلام ستیزی را ترویج ‌می‌دهند.

 

عمار رنسانس هنری ایجاد کرده است

امام جمعه فومن مسئله فرهنگ و هنر را برای رهبری مهم دانست و افزود: این مسئله آنقدر برای ایشان فوریت داردکه خواب را از چشمانشان گرفته است چرا که دشمن با بمب ماهواره به خانه‌های مردم حمله کرده است.

حجت الاسلام‌و‌المسلمین صفوی با بیان اینکه هنر باید در خدمت بشریت و انسانیت باشد، تصریح کرد: فیلم‌های مذهبی تولید شده همچون یوسف پیامبر، ولایت عشق و امام علی(ع) به قدری موثر و دارای علاقمند بود که بارها از تلویزیون کشورهای مسلمان پخش شد، حتی مسیحیان دنیا نیز این فیلم‌ها را دنبال ‌می‌کردند.

وی با بیان اینکه تلویزیون به عنوان یک عضو خانواده باید فضای امن روانی را برای سایر اعضای خانواده ایجاد کند.

حجت الاسلام‌و‌المسلمین صفوی خاطرنشان کرد: وظیفه ما در دهکده جهانی تهیه فیلمهای اندیشه پرور و فرهنگ ساز است و برنامه‌های کارشناسی مذهبی یکی از این نمونه‌هاست.

امام جمعه فومن هنر خوب را شادی‌آفرین و هنر بد را کسالت‌بار عنوان کرد و گفت: روح انسان بدون هنر افسرده می‌شود و چون انسان دنبال تفنن است؛ هنر این فرصت را ایجاد می‌کند تا جامعه شاد شود.

حجت الاسلام‌و‌المسلمین صفوی افزود: هنر باید جامعه را از کسالت دور سازد چون جامعه شاداب و امیدوار می‌تواند در مقابل ابرقدرت‌ها بایستد.

وی بیان داشت: وقتی هنر کاریکاتور که می‌تواند جلا دهنده باشد در دست جنایتکاران باشد به پیامبر خوبی‌ها حمله می‌کنند اما در مقابل، هنرمندی همچون گل آقای فومنی که مورد توجه رهبری بود با بهره گیری از هنر شادی و مطالب حکیمانه را انتشار می‌داد.

حجت الاسلام‌و‌المسلمین صفوی ضمن تشکر از برقراری ارتباط جشنواره عمار با ائمه جمعه افزود: هنر به تعبیر رهبری همچون هواست؛ اگر مسموم یا آلوده باشد باعث مرگ می‌شود.

وی ضمن آرزوی موفقیت برای فعالان جشنواره عمار افزود: در حال حاضر عمار یک رنسانس هنری ایجاد کرده است و عماریون باید جهادگونه امپراتوری تبهکار ‌هالیوود را در هم بشکنند.

امام جمعه فومن استقبال مردم از هنرمندان محلی شهرستان فومن را زیاد عنوان کرد و گفت: در این زمینه عمار، خود با پیشتازی در این زمینه می‌تواند ظرفیت‌های جوانان را شکوفا کند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه