درست انتخاب کردن از اصل انتخاب مهم تر است/ ببینیم چه کسانی عقبه ها و حامیان کاندیداها هستند

جریانی به نام “اسلام گزینش گر” بدون اینکه انقلاب اسلامی را به طور مطلق قبول داشته باشند و بدون اینکه از حاکمیت فاصله بگیرند، در موازی جریان انقلاب حرکت می کردند و در مواقع خاص خود ماهیت و باطن آنها روشن می شد و امروز همین جریانِ ” اسلام گزینش گر”، سنگ زیرین جریان نفوذ هستند.

درست انتخاب کردن از اصل انتخاب مهم تر است/ ببینیم چه کسانی عقبه ها و حامیان کاندیداها هستند

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام و المسلمین عزت الله معتمد در کارگاه آموزشی خبرنگاران افتخاری خبرگزاری بسیج گیلان، ضمن تبریک ایام الله دهه فجر اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) در بهمن ۵۷ بعد از میقات ۱۵ ساله به وطن بازگشتند و مسیحا نفسی بودند که احیاگر نفوس و حیات ملت ایران و همچنین احیاگر ملت های دیگر شدند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با بیان اینکه با استقرار حکومت اسلامی، امام(ره) توانست مجد و عظمت ملت ایران و سایر ملل را بدست آورد، گفت: انقلاب امام یک معجزه بود، اعجازی که بسیاری از تئوری پردازان و نظریه پردازان را شگفت زده کرد و هنوز نیز در این شگفتی به سر می برند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی امروز به عنوان یکی از کشورهای تاثیرگذار و به اعتراف دوست و دشمن پایه ثبات منطقه و دنیا است، خاطرنشان کرد: بدون شک بر اساس اندیشه های توحیدی حضرت امام خمینی(ره) منشاء پیدایش و زایش انقلاب با این عظمت و نقشی که در منطقه و جهان دارد، نه تئوری مدرنیزاسیون بود، نه ناهنجاری های اقتصادی و طبقاتی، سیاسی و نه بحران های قومی و قبیله ای، بلکه پیدایش این انقلاب و تحول شگرف آن، به تفسیرعلامه شهید مطهری(ره) اسلام و جامعیت تعالیم اسلام بود.

دو نگرش متفاوت از اسلام در تعریف انقلاب اسلامی

حجت الاسلام معتمد با بیان اینکه امام نوعی از جامعیت اسلام که متضمن نیازهای انسان در همه ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و مصنوعی بود را به جامعه عرضه نمود، تصریح کرد: این جامعیت اسلام و تعالیم آن، “اسلام جامع نگر” است که حضرت امام از آن به عنوان اسلام ناب محمدی تعبیر می کند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با اشاره به اینکه  از آغاز انقلاب ما شاهد دو نگرش متفاوت از اسلام در تعریف انقلاب اسلامی بوده ایم، اظهار داشت: جریانی به نام “اسلام گزینش گر” بدون اینکه انقلاب اسلامی را به طور مطلق قبول داشته باشند و بدون اینکه از حاکمیت فاصله بگیرند، در موازی جریان انقلاب حرکت می کردند و در مواقع خاص خود ماهیت و باطن آنها روشن می شد و امروز همین جریانِ ” اسلام گزینش گر”، سنگ زیرین جریان نفوذ هستند.

وی با بیان اینکه این جریان از آغاز انقلاب به دلایل واهی نسبت به پاره ای از آموزه های دینی بی مهری نشان می دادند، ابراز نمود: آنان با گذشت زمان بخشی از آیات و روایات را از دایره متون دین خارج می دانستند؛ در واقع به جهت عدم فهم صحیح از دین نه تنها قلمرو بایدهای وحیانی و احکام الهی را محدود به فهم و معرفت نسبی خود می کردند، بلکه برای توجیه عملکرد خود همه چیز را با علم و عقل گره می زدند آنهم علم و عقلی که بی ارتباط با وحی باشد.

بی غیرتان وطن فروش با شعار آزادی و دموکراسی به مقدسات و ارزش ها توهین کردند

حجت الاسلام معتمد همچنین ادامه داد: در برهه هایی از انقلاب، ساده لوحانی با همین بینش “اسلام گزینش گر” وقتی صلح طلبی دروغین صدام را دیدند، قرآن ها را بر سر نیزه بردند و امام را محکوم دفاع مقدس معرفی کردند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان اظهار داشت: با روی کار آمدن این جریان در کشور و به دست گرفتن دولت، بی غیرتان وطن فروشی را مشاهده کردیم که با شعار آزادی و دموکراسی به مقدسات و ارزش ها توهین کردند و به نام مردم سالاری به خدا، رسول خدا(ص)، دین و وحی اهانت کردند.

وی اضافه کرد: از آغاز حرکت انقلابی و تبیین چهارچوب های اسلام جامع نگر، مروّجین اسلام گزینش گر مانند تقی زاده ها، مصدق، بازرگان، ملی گراها و نهضت آزادی و امروز هم برخی از خواص سابقه دار انقلابی در مقابل اسلام جامع نگر، پرچم اسلام گزینش گر را در دست داشته اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان ادامه داد: در مقابل مروّجین اسلام جامع نگر مانند شیخ فضل الله ها، مدرس ها، کاشانی، امام خمینی(ره)، علامه طبابایی، شهید مطهری، شهید بهشتی، مقام معظم رهبری، علامه مصباح و… در مقام معرفت دین و فهم دین، هیچگاه از پیش فرض های ظنی بهره نگرفتند و به همین جهت از تفسیر دین حداقلی و گزینش گر در امان بودند.

حجت الاسلام معتمد با بیان اینکه در حقیقت عمده تفاوت این دو نگرش، به میزان فهم معرفت دینی آنها بر می گردد، اظهار نمود: امروز بدون شک، نقطه زایش و پیدایش جریان نفوذ می تواند در بستر “اسلام گزینش گر” باشد، چنین جریانی با توجه به سابقه ای که دارد، می تواند با نقض مبانی و معارف وحیانی در حوزه های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی جاده صاف کن دشمن باشد.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی به رهبری آمریکا با بکارگیری اسلام گزینش گر و مدعیان نسبی گرایی معرفت دینی اهداف را دنبال می کند؛ افزود: از جمله اینکه به دنبال ترویج مادی انگاری انسان است تا عفت، معنویت، پاکی، غیرت، ایستادگی و مقاومت را از ملت ما بگیرد و با ترویج شک گرایی و ایجاد تشکیک و دامن زدن به چالش های فکری و معرفتی در حوزه های مختلف اقتصاد، سیاست و حکومت، نسبی انگاری مردم  و جوانان ما را نسبت به ارزش ها، باورها و اعتقادات دنبال می کند.

ببینیم چه کسانی عقبه ها و حامیان کاندیداها هستند

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان با تاکید بر اینکه باید در انتخابات مجلس دهم و خبرگان پنجم نسبت به توصیه و هشدار مقام معظم رهبری دقت کنیم، تصریح کرد: ببینیم چه کسانی عقبه ها و حامیان کاندیداها هستند. آیا جریان اسلام جامع نگر عقبه فرد یا افراد است یا جریان اسلام گزینش گر.

حجت الاسلام معتمد با بیان اینکه بدون شک ما موظف هستیم به کسانی رای دهیم که در مسیر ماندگاری انقلاب باشند و به دنبال تقویت عناصر حرکت کنند، خاطرنشان کرد: درست انتخاب کردن و به افراد شایسته و لایق رای دادن، از اصل انتخاب مهم تر است.

وی در پایان اذعان داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری باید به شکل اطمینان بخش رای داد چراکه نقطه ثقل اطمینان بخشی، ماندگاری انقلاب است و باید به کسانی باید رای داد که دارای شاخص های ماندگاری انقلاب باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه