مدل قدیمی حمل و نقل رشت پاسخگوی نیاز نبود

شهردار رشت از راه‌اندازی خطوط ویژه و افتتاح پروژه پیاده راه‌ سازی این شهر تا پایان سال جاری خبر داد.

مدل قدیمی حمل و نقل رشت پاسخگوی نیاز نبود

به گزارش ۸دی، شهردار رشت به وضعیت پروژه‌های این شهر اشاره کرد و گفت: پروژه پیاده‌ راه‌ سازی یک اتفاق بی‌نظیر بوده و امسال با توجه به اجرای آسفالت معابر و طرح هندسی، ۲.۵ برابر سال گذشته پیاده‌ راه‌سازی شده است.

وی انجام وظایف عمرانی در شهر را جزو برنامه‌های مهم شهرداری عنوان کرد و گفت: این برنامه‌ها باید از نگاه انسان‌محوری انجام شود و برای تأمین بسیاری از نیازهای سنتی مسیری بازگشایی و یا زیرگذری ساخته می‌شود تا ترافیک شهر کاهش یابد.

ثابت‌قدم توزیع عدالت در نقاط محروم شهر را از دیگر برنامه‌های شهرداری عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین رکن برقراری عدالت مدیریت‌های محلی و شهری است.

وی با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین کار در شهرداری روح عدالت‌خواهانه در بودجه شهرداری است، خاطرنشان کرد: ۱۹ محله فرسوده و سه محله حاشیه‌نشین در رشت وجود دارد که عدالت باید در ارائه خدمات شهری در آنها برقرار شود.

شهردار رشت این نهاد را خدماتی و عمرانی ندانست و یادآور شد: شهرداری یک نهاد اجتماعی بوده و باید سرمایه اجتماعی را حفظ کند تا از بین نرود.

وی شهرداری را دارای بیشترین جمعیت شاهد و ایثارگر خواند و یادآور شد: تا برگزاری کنگره ملی ۸ هزار شهید گیلان در اردیبهشت ماه سال ۹۵ باید به گونه‌ای رفتار کنیم که نوسان در فضاسازی شهری برقرار شود.

ثابت‌قدم درباره وضعیت خطوط ویژه «BRT» در رشت اظهار کرد: مدل قدیمی حمل و نقل رشت پاسخگوی نیاز نبود و باید بپذیریم که مسیرها دچار اصلاحات شده و تا پایان سال جاری خطوط ویژه راه‌اندازی می‌شود.

وی مرحله نخست خط ویژه را تجهیز به ۲۰ دستگاه اتوبوس دانست و یادآور شد: در مسیرهای بعدی تعداد اتوبوس‌ها باید به ۸۰ دستگاه برسد که سال آینده این روند با همکاری اعضای شورا برطرف می‌شود.

شهردار رشت با اشاره به پروژه پیاده‌ راه‌ سازی این شهر، یادآور شد: بیشتر اقدام‌های پروژه انجام شده و کف‌سازی و مبلمان آن باقی مانده که قبل از پایان سال جاری طبق زمان‌بندی در نظر گرفته شده، به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه به موضوع طرح استیضاح خود توسط اعضای شورای اسلامی شهر رشت اشاره کرد و متذکر شد: استیضاح حق قانونی اعضای شورا است و نتیجه‌اش هر چه باشد طبق قانون پذیرفته می‌شود و مخالفتی برای آن نیست.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه