سپردن تمام امور به آموزش و پرورش تفکر غلطی است/نباید تمام امور تعلیمی به خانواده‌ها سپرده شود

آیت‌الله رضا رمضانی به متلاشی شدن بنیان خانواده در کشورهای غربی اشاره کرد و افزود: سپردن تمام امور به آموزش و پرورش تفکر غلطی است ضمن اینکه نباید تمام امور تعلیمی به خانواده‌ها سپرده شود.

سپردن تمام امور به آموزش و پرورش تفکر غلطی است/نباید تمام امور تعلیمی به خانواده‌ها سپرده شود

به گزارش ۸دی، جلسه بنیاد یاران سبز موعود (عج) گیلان دیشب در راستای تبیین مبنای تربیتی نسل نوجوان و جوان در جامعه برگزار شد.

آیت‌الله رضا رمضانی در جلسه مذکور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم اظهار کرد: امام (ره) با وقوع انقلاب اسلامی معجزه الهی را در عصر حاضر به‌ وجود آوردند و با دم مسیحایی خود تحول جهانی را ایجاد کردند.

وی انقلاب اسلامی را بر مبنای تربیتی عنوان کرد و افزود: انقلاب اسلامی با نگاه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری به‌دنبال تربیت جامعه است.

*محتوای انقلاب، اسلام و قالب آن جمهوریت است

عضو شورای راهبردی بنیاد یاران سبز موعود (عج)، انقلاب اسلامی را بر پایه ارزش‌های الهی خواند و بیان کرد: محتوای انقلاب، اسلام و قالب آن جمهوریت است.

رمضانی با بیان اینکه بین تمام انقلاب‌های دنیا بیشترین مشارکت مردمی در انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است، تصریح کرد: حدوث انقلاب اسلامی با مشارکت حداکثری مردم اتفاق افتاده و پس از آن حضور مردم در صحنه‌های مختلف را مشاهده می‌کنیم.

وی محتوای نظام اسلامی را تعلیمی و تربیتی ذکر کرد و گفت: درصدد هستیم فرهنگ انقلاب را با فرهنگ اسلام آمیخته کرده و نسل انقلاب را نسلی ارزشی، دینی و اسلامی تربیت کنیم.

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه با اشاره به اینکه انقلاب‌ها به دلیل مشکلات در دنیا اتفاق افتاده است، خاطرنشان کرد: در برخی مواقع جوامع نتوانستند مسائل خود را حل و فصل کنند و تبدیل به جنگ جهانی شده است.

رمضانی به کشته شدن ۱۰۰ میلیون نفر از جنگ جهانی نخست تاکنون در جهان اشاره کرد و یادآور شد: امروزه نیازمند نگرشی جدید نسبت به انسان هستیم زیرا نگرشی با تفکر اومانیسم در غرب به وجود آمده و نتیجه آن لائیک و سکولار شدن انسان‌ها است.

وی به متلاش شدن بنیان خانواده در کشورهای غربی اشاره کرد و افزود: سپردن تمام امور به آموزش و پرورش تفکر غلطی است ضمن اینکه نباید تمام امور تعلیمی به خانواده‌ها سپرده شود.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، تعلیم و تربیت را امری تخصصی خواند و بیان کرد: مراکز تعلیمی و تربیتی باید در جامعه وجود داشته باشد و بتوانیم تفکر را به عنوان یک هدف برای فرزندان و نسل جدید در نظر بگیریم.

رمضانی امر مذکور را نیازمند مواد تربیتی دانست و تصریح کرد: مواد تربیتی تفکر برای نسل جدید را باید از مبانی دینی استخراج کرد و مسیر درست فکر کردن و اندیشیدن را باید به دانش‌آموزان آموخت.

عضو شورای راهبردی بنیاد یاران سبز موعود (عج) با اشاره به اینکه وقتی تفکر به شکل صحیح ارائه شود راهگشا است، خاطرنشان کرد: تفکر در ذهن نوجوان و جوان مجهول‌زدایی می‌کند و براین اساس تفکر باید در فضای آموزشی نهادینه شود.

رمضانی نقش معلمان در نهادینه کردن تفکر در فضای آموزشی را محوری برشمرد و یادآور شد: هر کدام از معلمان باید درست اندیشیدن را به فرزندان آموزش دهندو

*تفکر براساس آموزه‌های دینی فرد را با انگیزه می‌کند

وی با تاکید براینکه مبانی اصلی تفکر بسیار مهم است، اظهار کرد:  تفکر براساس آموزه‌های دینی فرد را با انگیزه می‌کند.

رئیس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ‌های شیعه به وجود بی‌هویتی در دنیای غرب اشاره کرد و افزود: در متن جامعه غربی بی‌هویتی است و در حال راه‌اندازی درمانگاه‌های تخصصی هویت‌شناسی در آن هستند.

رمضانی با بیان اینکه در دنیای غرب انسان معنادار را بی‌معنا تفسیر کردند، تصریح کرد: لائیک شدن بیش از ۷۰ درصد جوانان در برخی از شهرهای آلمان نتیجه امر مذکور است.

وی به تامین نیازهای مادی و اشتغال افراد در کشورهای غربی اشاره کرد و متذکر شد: مهم‌ترین نکته در مورد هویت انسان است و در روزهای یکشنبه جوانان دیگر به کلیساها نمی‌روند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دنیای غرب برای جایگزینی دین تولید فرقه کرده و چهار هزار فرقه در این جوامع ایجاد شده تا انرژی انسان‌ها در این فضا تخلیه شود.

رمضانی تفکر، اخلاق و معنویت مهم دانست و خاطرنشان کرد: دنیای غرب به صورت جدی دین را مانع معنویت می‌داند و آموزه‌های دینی در جامعه غربی هیچ جایگاهی ندارد.

وی با بیان اینکه امام (ره) معنویت را بر مبنای اسلام ترویج دادند، یادآور شد: امام (ره) با وقوع انقلاب اسلامی نوع اندیشه فکری جوانان در جامعه را متحول کردند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ع ج
حضرت ایت الله! الان اولویت با بررسی موضو ع تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش نیست !!! موضوع جسارت هاشمی به شورای نگهبان موضوع اولویت دار امروز است!!!!!!!!!!
در حاشیه