محاصره نبل و الزهراء شکسته شد/ آغاز جشن مردمی در زینبیه

ارتش سوریه و حزب‌الله و گروه‌های متحد آنان موفق شدند بعد از ساعت‌ها درگیری، محاصره چهار ساله نبل و الزهراء را از محور شرقی نبل بشکنند اما درگیری بشدت ادامه دارد.

محاصره نبل و الزهراء شکسته شد/ آغاز جشن مردمی در زینبیه

به گزارش ۸دی، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت، در ادامه عملیات شکست محاصره دو شهرک موفق شدند روستای معرسه الخان را تصرف و آن را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کنند تا کمر مقاومت سه روزه آنان در این منطقه بشکند.

این اتفاق بعد از آن رخ داد که همزمان ارتش سوریه از محور شرقی روستا و نیروهای مردمی نبل و الزهراء از محور غربی روستا پیشروی کردند تا اینکه سرانجام به یکدیگر رسیدند.

درگیری‌ها هنوز شدیدا ادامه دارد

درگیری‌ها در اطراف روستا بین نیروهای سوری و مقاومت با تروریست‌ها بشدت ادامه دارد و یگان موشکی و توپخانه‌ای حزب الله و جنگنده‌های روس مناطق غربی روستا را بشدت مورد هدف قرار می دهند.

حدفاصل تل‌الزهراء در شرق نبل تا غرب روستای معرسه الخان درگیری هنوز شدید است و نیروهای مقاومت با احتیاط شدید در محور «معرسه با شرق نبل» تردد می‌کنند.

پس از متصل شدن نیروهای ارتش و مقاومت به نیروهای مردمی، شمار قابل توجهی از نیروهای ارتش سوریه و مقاومت موفق شدند خود را از معرسه مستقیما به شرق شهرک «نبل» برسانند و عملا حصر شهرک‌ها را بشکنند اما درگیری‌ها به پایان نرسیده و همچنان بشدت ادامه دارد.

شهرک مایر در حدفاصل معرسه الخان و شهرک نبل که در شمال خط ارتباطی «معرسه – نبل» قرار دارد، هنوز در اختیار تروریست‌هاست.


مسیر باز شده به شهرک نبل /اندازه بزرگتر نقشه اینجا  

آغاز جشن مردمی در زینبیه

با انتشار خبر شکسته شدن محاصره چهارساله از شهرک‌های نبل و الزهراء که شهرک‌های شیعه‌نشین هستند، مردم در زینبیه در جنوب دمشق از شادی به خیابان ریختند.

شماری از مردم که مسلح هستند، به نشانه شادی به شلیک هوایی اقدام کردند.

۵ شهید از نبل و ۱۳ شهید از الزهراء

شهرک نبل امروز پنج شهید در راه شکست محاصره داد و شهرک الزهراء ۱۳ نفر از نیروهای مردمی خود را فدای مردم این منطقه کرد.

عبد الجوادعبدالرضا دیب، ثائر محمدحسن دیب، هیثم فارس مهدی، موسى أحمد علبه، صباح دیب جبان، علی فتحی قصاب، حسن فرج علبه، حسن أبراهیم همهم، محمد سعیدالخطیب، عباس حسین الأحمد، فایزعبدالطیف حمزه، حسن زکریا علبه، و عبدالله أحمدالحایک شهدای الزهراء هستند.

عملیات منحصر به فرد و مرگ ۵۵ تروریست

ساعاتی پیش منابع میدانی گروه بین‌الملل فارس خبر دادند که که رزمندگان مقاومت در جنوب حردتنین، عملیاتی موفق انجام داده‌اند که طی آن دهها تروریست کشته شده‌اند.

گروهی متشکل از نیروهای حزب‌الله لبنان با کمک نیروهای مقاومت عراقی دقایقی قبل موفق شدند از فرصت به دست آمده از درگیری ها در شمال حلب استفاده کنند و با انجام عملیات ویژه به سمت مواضع تروریست‌ها در روستای رتیان واقع در جنوب حردتنین حمله کنند

در این حمله بیش از ۵۵ تن از تروریست‌ها از پای در آمدند و هفت خودروی نظامی آنان منهدم شد. این نیروها پس از عملیات به اطراف منطقه باشکوی بازگشتند.

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه