امام خمینی(ره): انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد

امام خمینی (ره) در بخشی از منشور روحانیت در می‌نویسند: “انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان خود را به گروهها و لیبرالها می‌خوریم، آغوش کشور و انقلاب همیشه برای پذیرفتن همۀ کسانی که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولی نه به قیمت طلبکاری آنان از همۀ اصول، که چرا مرگ بر امریکا گفتید! چرا جنگ کردید! چرا نسبت به منافقین و ضدانقلابیون حکم خدا را جاری می‌کنید؟ چرا شعار نه شرقی و نه غربی داده‌اید؟ چرا لانۀ جاسوسی را اشغال کرده‌ایم و صدها چرای دیگر.”

امام خمینی(ره): انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد

به گزارش ۸دی، بعد از آنکه طی هفته های اخیر اظهاراتی مبنی بر بدهکاری انقلاب به افرادی مطرح می شود، توفیقی است که صحبت های امام خمینی (ره)در باب بدهکاری انقلاب به افراد و جریانات را در منشور روحانیت بازخوانی نمائیم.

امام خمینی (ره) در بخشی از منشور روحانیت در تاریخ ۳ اسفند ۱۳۶۷ می آورند:”انقلاب به هیچ گروهی بدهکاری ندارد و ما هنوز هم چوب اعتمادهای فراوان خود را به گروهها و لیبرالها می‌خوریم، آغوش کشور و انقلاب همیشه برای پذیرفتن همۀ کسانی که قصد خدمت و آهنگ مراجعت داشته و دارند گشوده است ولی نه به قیمت طلبکاری آنان از همۀ اصول، که چرا مرگ بر امریکا گفتید! چرا جنگ کردید! چرا نسبت به منافقین و ضدانقلابیون حکم خدا را جاری می‌کنید؟ چرا شعار نه شرقی و نه غربی داده‌اید؟ چرا لانۀ جاسوسی را اشغال کرده‌ایم و صدها چرای دیگر.”

حال صحبت های بنیان گذار جمهوری اسلامی را بگذارید در کنار صحبت های دیروز حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی ـ در سالگرد گرامیداشت سالروز ورود امام (ره) به کشورمان ـ که سخنان تند و حساب نشده ای را بر زبان جاری نموده است.

حجت الاسلام هاشمی بدون اشاره به صحبت های امام(ره) در مورد عدم بدهکاری انقلاب به افراد می گوید:«همه باید خود را به امام(ره) و بیت امام(ره) بدهکار بدانیم اما متاسفانه بدهکارها هدیه خوبی به بیت امام(ره) در مقدمه انتخابات ندادند.»

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه