امر به معروف از واجبات فراموش شده است که مسئولان باید گامهایی جدی تری بردارند/ یادواره شهدای رشت با حضور سردار نقدی

فرمانده سپاه قدس گیلان از برگزاری یادواره دو هزار و ۲۰۰ شهید شهرستان رشت با حضور سردار نقدی در ۱۹ بهمن ماه جاری خبر داد.

امر به معروف از واجبات فراموش شده است که مسئولان  باید گامهایی جدی تری بردارند/ یادواره شهدای رشت با حضور سردار نقدی

به گزارش ۸دی، سردار محمد عبدالله پور در نشست خبری با اصحاب رسانه گیلان در مورد تشریح برنامه های سپاه و بسیج در دهه مبارک فجر در سالن شهدای صالحین سپاه قدس گیلان، اظهار کرد: دهه فجر همه ما را یاد امام راحل و شهدا می اندازد امامی که در زمانی انقلاب را رهبری کرد که در دنیا دو گفتمان سلطه و سلطه پذیری بود.

وی با بیان اینکه امام گفتمان ستیز با سلطه و استکبار ستیزی را به دنیا داد و تمام ملت ها را بیدار کرد، افزود: بزرگی برای کمک به حوزه های علمیه از امام درخواست کرد و امام گفت ما انقلاب نکردیم که دیوار حوزه های علمیه را ترمیم کنیم بلکه برای صدور انقلاب و بیداری اسلامی انقلاب کردیم و آن را متصل به نهضت امام زمان (عج) می کنیم .

فرمانده سپاه قدس گیلان در ادامه این مطلب تصریح کرد: برای انقلاب خون های زیادی ریخته شده و برای استمرار آن ملت در صف اول هستند و هدف تشکیل تمدن اسلامی است .

عبدالله پور با تاکید براینکه با شعار تداوم انقلاب در پرتو همدلی و همزبانی برنامه های دهه فجر را اجرایی خواهیم کرد، افزود:۶۴۰ برنامه در سپاه قدس گیلان با توحه به اولین کنگره هشت هزار شهید و گفتمان سازی اندیشه های امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری حول بصیرت افزایی و استکبار ستیزی برگزار می شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان، نواختن زنگ انقلاب، مراسم نمادین ورود امام، رژه و گلباران، نشست بصیرتی دشمن شناسی توسط بسیج اساتید در مسجد فاطمه زهرا(س)، برگزاری کرسی های ازاد اندیشی با موضوع سبک زندگی اسلامی و خانواده، رونمایی از نماهنگ تولیدی با موضوع انقلاب، تجلیل از شهدای مدافع حرم، یادواره شهدای مهندسین در رودسر و صومعه سرا، یادواره دو هزار و ۲۰۰شهید رشت در مصلی رشت با سخنرانی سردار نقدی، نشست بصیرتی جریان تکفیری و صهیونیستی، افتتاح سالن های ورزشی پایگاه های بسیج در استان، نشست مردمی در مورد نفوذ، جشنواره استانی شجره طیبه، نشست گفتمان بصیرتی توسط بسیج دانشجویی، جشن ۲۱بهمن توسط بسیج کارگری را نیز دیگر برنامه این نهاد انقلابی در دهه فجر برشمرد.

وی افزود: نور افشانی و بانگ الله اکبر با حرکت نمادین موتور سواران از میدان شهرداری تا مزار شهدا، راهپیمایی دشمن شکن ۲۲بهمن در کنار اعزام راهیان نور دانش آموزی، آموزش حقوق شهروندی توسط بسیج حقوقدانان، مشاوره رایگان بسیج عمران، نمایشگاه عفاف و حجاب، همایش تحکیم خانواده، اردوی جهادی و جشنواره مد و لباس اجتماعی در کنار بحث های بصیرتی و معرفتی نیز از جمله برنامه های سپاه در دهه مبارک فجر است .

عبدالله پور با بیان اینکه سیاست سپاه ایجاد کارگاه های تولیدی در حریان اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: در این زمینه حتی کمک مالی هم برای نجات کارخانه های بزرگ خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تا پایان پاییز بالای ۹۰۰کارگاه کوچک با این اعتبارات مانند پرورش ماهی، قارچ، زنبور عسل و گیاهان دارویی احداث کرده ایم و دنبال اجرای پروژه های بزرگ نیستیم .

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید براینکه جلسات مجامع عالی بسیج روزانه در شهر ها برگزار می شود، تصریح کرد: مجمع عالی پیشکسوتان در حسینه حضرت ابوالفضل (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می شود .

وی با اشاره به اینکه ۱۰سوله ورزشی برای جوانان در کل استان افتتاح می شود، تصریح کرد: ۵۵۰ میلیون تومان سپاه اعتبار می گذارد و با کمک سپاه این اعتبار به یک میلیارد تومان می رسد .

عبدالله پور با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی ۲۹ میلیارد تومان اعتبار داشتیم و بالای ۲۲میلیارد تومان اعتبار جذب شده است، ابراز کرد: تا پایان سال این اعتبارات در اختیار مردم و مجریان قرار می گیرد .

فرمانده سپاه قدس گیلان با تاکید براینکه انقلاب اسلامی بدون محرومین قابل پایداری نیست، اظهارکرد: مرفهان کمتر حمایت می کنند و مستضعفان بیشتر در صف حمایت ازانقلاب اسلامی هستند.

وی ادامه داد: ویزیت رایگان و خدمات درمانی رایگان در کنار سم پاشی با اعزام تیم تخصصی ویژه خواهران در لشت نشا از برنامه های خدماتی ما است.

عبدالله پور با بیان این نکته که درب بسبج به روی تمامی افراد باز است، بیان کرد: ۲۲ قشر در بسیج سازماندهی شده اند و بسیج محلات را هم در دستور کار داریم و در قالب های امنیتی و اجتماعی و فرهنگی کار می کنند.

وی با بیان اینکه در زمان بحران سیستم مردمی پشتوانه است و مانعی برای جذب نداریم، اظهار کرد: امر به معروف از واجبات فراموش شده است که مسئولان باید گام هایی جدی تری بردارند.

فرمانده سپاه قدس گیلان ادامه داد: معاونت امر به معروف در حال شکل گیری است و باید این واجب فراموش شده را گسترش دهیم و اگر فراموش شود در آینده نظام معلوم نیست به کجا می رود.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه پیچیدگی های زیادی در حوزه فرهنگی داریم از فرهنگ ایرانی و اسلامی در آستانه دور شدن قرار داریم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه