می‌خواهند تجربه تلخ دوران هاشمی را بعد از قبول قطعنامه ۵۹۸ تکرار کنند/ دولت به دنبال خارج شدن اسم نمایندگان دولتی از صندوق رأی است

زاکانی بر همین اساس یادآور شد: اگر دولتی‌ها در انتخابات موفق شوند ادامه این نمایش با رویکرد جدی عقد قراردادهایی همراه خواهد شد که مابه‌ازای آن قراردادها معتقدم برای ده‌ها سال ما را بیچاره خواهند کرد یعنی تجربه تلخ دوران هاشمی را بعد از قبول قطعنامه ۵۹۸ در اینجا تکرار می‌کنند اما با هوشمندی ویژه‌ای که دیگر نمی‌توانیم از آن فرار کنیم مانند سند بسیار پیچیده حقوقی برجام، البته این شرایط در حوزه‌های دیگری مانند نفت و گاز و ارتباطات و زیرساخت‌ هم تکرار خواهد شد.

می‌خواهند تجربه تلخ دوران هاشمی را بعد از قبول قطعنامه ۵۹۸ تکرار کنند/ دولت به دنبال خارج شدن اسم نمایندگان دولتی از صندوق رأی است

به گزارش ۸دی، علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی صبح امروز (جمعه) طی سخنانی در نشست مشترک دبیران استانی و اعضای شورای مرکزی کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اظهار داشت: تحلیل ما از شرایط پیش رو این است که تا زمان انتخابات ما با دو مولفه نمایش و گشایش مقطعی مواجه خواهیم بود، این سفرها، دید و بازدیدها و پروپاگاندا کردن آن بخش نمایش را به خودش اختصاص می‌دهد، ما با شرایطی مواجه خواهیم شد که صدق ادعای قبلی، افق رفتن در مسیر مذاکرات و حل مشکلات را برای مردم روشن‌تر و کامشان را شیرین می‌کند.

وی افزود: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار گفته شد که پول نفت آزاد شده و وارد کشور شده است تا گشایش حداقلی ایجاد کند و امید مردم را برانگیزد تا بتوانند در صحنه‌های رای، نظر دولت و جناح غرب‌گ را را تامین کنند اما بعد از انتخابات مواجه خواهیم شد با استمرار این نمایش‌ها اما با دو خروجی و ویژگی دیگری که بعدا خواهیم دید.

زاکانی بر همین اساس یادآور شد: اگر دولتی‌ها در انتخابات موفق شوند ادامه این نمایش با رویکرد جدی عقد قراردادهایی همراه خواهد شد که مابه‌ازای آن قراردادها معتقدم برای ده‌ها سال ما را بیچاره خواهند کرد یعنی تجربه تلخ دوران هاشمی را بعد از قبول قطعنامه ۵۹۸ در اینجا تکرار می‌کنند اما با هوشمندی ویژه‌ای که دیگر نمی‌توانیم از آن فرار کنیم مانند سند بسیار پیچیده حقوقی برجام، البته این شرایط در حوزه‌های دیگری مانند نفت و گاز و ارتباطات و زیرساخت‌ هم تکرار خواهد شد.

زاکانی خاطرنشان کرد: ظرفیت حقوقی کشور کفایت نمی‌کند که ما بتوانیم دست برتر را در این قراردادها داشته باشیم چون مسئولان کشور اعتقاد دارند اصل قراردادها به واسطه نگاه سیاسی‌شان مهم‌تر از دقت در قراردادها است مانند اتفاقی که در برجام افتاد، این کشور برای ده‌ها سال به سمت و سویی خواهد رفت که اگر ما همه چیزمان را هم بفروشیم باز مقروض و بدهکار خواهیم شد.

زاکانی ادامه داد: اما اگر دولتی‌ها در انتخابات موفق نشوند رویکرد تشدید فشار و تنگنا ایجاد کردن در مقابل ما را پیش خواهند گرفت، آنها معقتدند این انتخابات آخرین فرصتی است که باید مسیری را پیش گیرند که نباید تیری در تاریکی باشد و باید در این زمینه دقیق راهی را پیدا کنند که انقلاب اسلامی و مقاومت منطقه و نهضت مستضعفین و مسلمین را در سراسر جهان زمین‌گیر کند. متاسفانه در هیچ یک از انتخابات گذشته ما شرایطی که امروز با آن مواجهیم را نداشتیم.

به گفته وی، امروز در پازلی قرار گرفته‌ایم که اگر دقت نکنیم و توجه نداشته باشیم و تبدیل به بخشی از این پازل شویم که به انقراض انقلاب اسلامی و ریشه‌کن شدن نظام منتهی خواهد شد، اگر می‌خواهیم در انتخابات موفق شویم باید با هوشمندی متن جامعه را بیدار و آگاه کنیم و بین جبهه انقلاب یک تفاهم و وحدتی را ایجاد نماییم که مجلسی با حضور نیروهای ارزشی و اصولگرا تشکیل شود.

نماینده تهران در مجلس در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: از سال گذشته تلاش کردیم ائتلافی صورت گیرد و امروز این ائتلاف بین نیروهای اصولگرا رقم خورده که البته صددرصدی نیست، هرچند صددرصد در هیچ مقطعی امکانپذیر نیست اما این یک ائتلاف حداکثری است که تجربه آن را در گذشته نداشتیم، خوشبختانه بین دوستان شکافی وجود ندارد و بنا را بر این گذاشته ایم که در مرکزیت در کار استان‌هایی که تفاهم دارند، دخالت نکنیم و اگر این ۲۱ نفر می‌خواهند تصمیم بگیرند تصمیم‌شان معطوف به تهران باشد اما اگر اختلافی در سطح استانی ایجاد شد، اختلاف آنان در تهران بررسی می‌شود. از این جهت تمام تجارب گذشته دست به دست هم داده است تا ما خدایی ناکرده نسخه‌هایی را در تهران نپیچیم که در استان‌ها اختلاف ایجاد کند، سعی شده در جریان ائتلاف خود استان‌ها تصمیم‌گیرنده باشند.

زاکانی همچنین عنوان کرد: سه کمیته در تهران برای ائتلاف اصولگرایان شکل گرفت، یکی کمیته اجرایی، دوم کمیته تعیین مصادیق و سوم کمیته استان‌ها بود که ایجاد شدند تا عملا گره‌گشا و رافع مشکلات استان‌ها باشند نه اینکه در کار استان‌ها دخالت کنند.

وی با بیان اینکه این کمیته‌ها کارشان را آغاز کردند و جلسات متعدد و فشرده ای برگزار می‌کنند،‌ با اشاره به لیست تهران، گفت: در جمع دوستانی که انتخاب شدند حدود ۱۸۰ نفر دعوت شدند و طی چند نوبت و مرحله‌ به مرحله نظرات راجع به این نفرات اخذ شده و بررسی‌ها صورت گرفته است، در مرحله اول احزاب و گروه‌ها نظر دادند، در مرحله دوم مجموعه‌های غیرحزبی و دارای پتانسیل دیدگاه‌هایشان را مطرح کردند، در مرحله سوم به خود نامزدها رجوع و نظرات آنان گرفته شد و حتی خود نامزدها راجع به لیست دیدگاهشان را مطرح کردند، در مرحله چهارم هم آن ۲۱ نفری که در تهران انتخاب شدند اعلام نظر کردند.

زاکانی اضافه کرد: جمع بین این ۴ مرحله دسته‌بندی شد و در نهایت۱۸۰ نفر را به ۱۲۴ نفر و سپس به ۸۰ نفر کاهش دادند. روز یکشنبه آینده احتمالا لیست پیشنهادی در جمع اعلام می‌شود و البته منطق تدوین لیست را هم بیان می‌کنند. هرچند در لیست پیشنهادی بحث مقبولیت نیز مطرح است.

وی با بیان اینکه توجه مردم و رای‌آوری یک پایه مهم در لیست‌بندی است، گفت: وظیفه ما این است دقت داشته باشیم به فرقه‌گرایی و گروه‌گرایی نگاه نکنیم. امروز فرصت کمی تا انتخابات داریم و باید بگویم کمی دیر شده است اما خوشبختانه شرایط خوبی در ائتلاف وجود دارد ولی در کل شرایط ما بسیار سخت‌تر است که اولین علت آن هم این است که دوستان دولتی یکپارچه بسیج شدند که از صندوق‌ها نمایندگان مطلوب دولت بیرون بیایند.

زاکانی ادامه داد: گاهی احساس می‌شود یک مهندسی انتخابات در حال شکل‌گیری است، برخی نمایندگان فعلی مجلس هستند که هیچ کدی از آنان وجود ندارد که مشکلاتی داشته باشند اما به آنها می‌گویند شما در انتخابات ثبت‌نام نکنید یا اگر ثبت‌نام کرده‌اید انصراف دهید، اراده سازمانی شکل گرفته که ۷۰ الی ۸۰ درصد افراد تایید صلاحیت‌شده در هیات‌های اجرایی جهت‌گیری شفاف سیاسی دارند.

نماینده تهران در مجلس همچنین گفت: فرصت کمی برای عده‌ای باقی مانده که بتوانند به هر دلیلی که خودشان مطلوب می‌دانند، مسیر دیگری را دنبال کنند مانند آقای هاشمی رفسنجانی، مسیری که در این مقطع کاملا مورد حمایت غرب است و نادرستی حرکت ایشان با مکتب امام و البته ناسازگاری آن کاملا مشهود و معلوم است. آقای هاشمی رفسنجانی با همه توانش ایستاده و از هیچ چیزی هم ابا ندارد و متاسفانه جریان غربگرا هم از آقای هاشمی رفسنجانی حمایت می‌کند.

وی در پایان با بیان اینکه همه دست به دست هم دادند که در شرایط نابرابری رقابت کنیم لذا در این جهت کار ما سخت‌تر است هرچند ائتلاف گسترده‌تر است، اگر از همه ظرفیت‌هایمان استفاده کنیم باید بدانیم با توجه به اینکه گرایش و توجه مردم به نیروهای پیرو خط امام و ولایت فقیه است، می‌توانیم در انتخابات پیروز شویم ولی با حرف کار پیش نمی‌رود بلکه باید برنامه‌های دقیق و چهره‌های شایسته را معرفی کنیم تا در انتخابات موفق شویم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه