ضرورت توجه به موضوع نفوذ در پسابرجام/ابهت ملت ایران نباید شکسته شود

امام جمعه موقت رشت گفت: آمریکایی‌ها به دنبال مصرف‌زدگی کشور در پسابرجام هستند و این مسئله جزو نقشه‌های آنها است.

ضرورت توجه به موضوع نفوذ در پسابرجام/ابهت ملت ایران نباید شکسته شود

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام غلامرضا شفیعی‌زاده ظهر امروز در نماز جمعه این شهر با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: تاکنون ۱۱ خطبه در موضوع ولایت فقیه اختصاص داده شده و امروز خطبه دوازدهم در این زمینه است.

وی، ولایت فقیه را بحثی کلامی و خدایی خواند و افزود: مجلس خبرگان رهبری وظیفه کشف و معرفی ولی فقیه را دارد و مردم ولی فقیه را با رأی خود انتخاب می‌کنند.

خطیب موقت رشت با بیان اینکه تفاوتی بین نبی، وصی و ولی فقیه وجود ندارد، گفت: اختیار ولی فقیه، مطلقه است و تقدسی که برای امام (ع) قائل هستیم همان تقدس را برای ولی فقیه قائلیم.

وی با اشاره به اینکه کمتر از یک ماه دیگر دو انتخابات را در پیش داریم، تصریح کرد: یکی از انتخابات مربوط به مجلس خبرگان رهبری است.

شفیعی‌زاده ادامه داد: مجلس خبرگان رهبری دارای استقلال کامل بوده و تنها نهادی است که به دلیل تراز بالای اعضای این مجلس به صورت مستقل قانون‌گذاری می‌کند.

به گفته وی، مجلس شورای اسلامی مرکز قانونگذاری در جمهوری اسلامی ایران بوده و پس از تصویب باید در شورای نگهبان به تأیید برسد.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه تنها مجلس خبرگان می‌تواند قانون را برای خود به تصویب برساند، خاطرنشان کرد: تعیین رهبری اصلی‌ترین وظیفه مجلس خبرگان رهبری است.

وی یادآور شد: مراقبت از وجود و نبود شرایط رهبری جزو وظایف مجلس خبرگان رهبری است و پیوسته مواظبت از شرایط رهبری را به‌عهده دارد.

شفیعی‌زاده، مراقبت از اوضاع کشور در نبود شرایط رهبری را از وظایف دیگر مجلس خبرگان رهبری دانست و تصریح کرد: در قانون نداریم مجلس خبرگان رهبری نظارت بر عملکرد رهبری داشته باشد بلکه شرایط نظارت به طور کلی است.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی می‌تواند دولت و وزارتخانه‌ها را رصد کند، یادآور شد: این موضوع برای مجلس خبرگان درباره رهبری بیان نشده است.

امام جمعه موقت رشت گفت: مجلس خبرگان رهبری تنها در موارد موقت می‌تواند شورای رهبری را انتخاب کند تا ولی فقیه مشخص شود و این موضوع تداوم ندارد.

وی با تبریک آغاز دهه مبارک فجر، اضافه کرد: ۱۲ بهمن ورود شکوهمند امام (ره) را در پیش داریم و از مردم و مسئولان درخواست می‌شود نگاه الهی به این دهه داشته باشند زیرا دهه مبارک فجر از شعائر اسلامی است.

شفیعی‌زاده، ایران را جزو کشورهای ارسال‌کننده تجهیزات به فضا دانست و گفت: مسئولان قول داده‌اند به‌زودی در فضا حضور داشته باشیم و انسان را به فضا ببریم.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر ضرورت احساس مسئولیت همگانی نسبت به نماز تأکید دارند، خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها باید امکانات خود را در راستای اقامه نماز به‌کارگیری کنند.

خطیب موقت نماز جمعه رشت با تصریح بر اینکه ناهنجاری‌های بسیاری در جامعه وجود دارد، اظهار کرد: پرهیز از آسیب‌های اجتماعی ترویج نماز است و هر فردی که می‌خواهد نماز بخواند باید خود را عادت دهد و با خضوع و حضور قلب نماز را اقامه کند.

وی در ادامه از دلاورمردان نیروهای نظامی به ویژه نیروی دریایی و برگزاری رزمایش عظیم ولایت، قدردانی کرد.

* پایه‌های اقتصادی کشور با اقتصاد مقاومتی محکم‌ می‌شود/ضرورت توجه به موضوع نفوذ در پسابرجام/ابهت ملت ایران نباید شکسته شود

شفیعی‌زاده به سفر رئیس جمهور به ایتالیا و فرانسه اشاره کرد و یادآور شد: سفر رئیس جمهور  به ایتالیا و فرانسه دستاوردهایی برای کشور دارد اما ملاحظه‌هایی باید داشته باشیم و ابهت، قداست و ارزش ملت ایران را نباید فدای چیزهای دیگر کرد.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی در تعامل با دیگر کشورها نباید آسیب ببیند، تصریح کرد: اعتمادی به دیگران و کشورهای بیگانه نیست و پایه‌های اقتصادی کشور تنها با اقتصاد مقاومتی محکم می‌شود.

امام جمعه موقت رشت با تأکید بر ضرورت جلوگیری از واردات بی‌رویه، خاطرنشان کرد: واردات بی‌رویه موجب بیکاری در کشور می‌شود.

وی یادآور شد: امروز منافع برخی کشورها با برقراری رابطه تأمین شده و اگر در آینده منافع آنها تأمین نشود شرکت‌های خود را از کشورمان خارج می‌کنند ضمن اینکه موضوع نفوذ در پسابرجام باید مد نظر باشد.

* آمریکا به دنبال مصرف‌زدگی ایران در پسابرجام است

شفیعی‌زاده با اشاره به اینکه روی عادی‌سازی روابط با آمریکا حساسیت داریم، یادآور شد: از این موضوع نتیجه گرفتیم که آنها به دنبال گرفتن الهام‌بخشی از انقلاب اسلامی هستند و نباید اجازه دهیم این الهام‌بخشی را از انقلاب بگیرند.

وی افزود: آمریکایی‌ها به دنبال مصرف‌زدگی کشور در پسابرجام هستند و این مسئله جزو نقشه‌های آنها است.

خطیب موقت نماز جمعه رشت تمکین به قانون و فصل‌الخطاب بودن قانون توسط نامزدهای انتخاباتی را مهم خواند و خاطرنشان کرد: قانون باید خط قرمز همه باشد تا اتفاق‌های سال ۸۸ تکرار نشود.

وی به اقدام اخیر عربستان علیه ایران اشاره کرد و افزود: عربستان این روزها نسبت به کشور ما تنش‌زایی می‌کند و چالش‌هایی را ایجاد کرده است.

شفیعی‌زاده با بیان اینکه کاهش قیمت نفت بیشترین خسارت را به عربستان وارد کرده است، یادآور شد: عربستان در کاهش قیمت نفت انتحار کرده و پس از آن بهانه حمله به سفارت خود در ایران را گرفت و کشورهای میکروسکوپی را با خود همراه کرده است.

وی متذکر شد: مسئولان آمریکایی به عربستان نسبت به ایران هشدار دادند که اگر کوچک‌ترین خطایی انجام دهید روی همکاری ما حساب نکنید.

به گفته امام جمعه موقت رشت، جنگ قدرت در داخل کشور عربستان اتفاق افتاده و برای برطرف شدن آن فرا فکنی را اتخاذ کردند.

شفیعی‌زاده، حمله به یمن را از جنایت حکام سعودی دانست و خاطرنشان کرد: اعدام آیت‌الله النمر از شکست‌های دیگر حکام سعودی بوده که در مجامع بین‌المللی منزوی شدند و از اقتدار ایران خوف دارند.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه