میزبان همایش سبک زندگی دومین امام ولایت نبوی شد

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد کشور “خلق نیکو” امام حسن (ع) مسیر توسعه دین را گشود.

میزبان همایش سبک زندگی دومین امام ولایت نبوی شد

به گزارش خبرنگار ۸دی نیوز، دکتر سید طه هاشمی در همایش “سبک زندگی امام حسن مجتبی (ع) که در دانشگاه آزاد پل طالشان برگزار شده بود بیان کرد: نیکوترین صفت بارز امام حسن (ع) خلق نیکو ایشان بود که همین صفت مسیر توسعه دین را گشود زیرا اگر با اخلاق نیکو با مردم روبرو نمی شدند هدایت کردن جامعه به مسیر الهی کاری بسی دشوار بود.

معاون فرهنگی دانشگاه آزاد کشور گفت: سبک زندگی امام حسن (ع) و شیوه حکومتی ایشان  امروز هم باید در زندگی ما جریان داشته باشد مخصوصا مدیران و دولتمردان که در راس حکومت داری هستند بدانند اگر حکومتشان مورد مقبولیت مردم قرار نگیردبه اسم حکومت امام علی (ع) هم که باشد مردم نخواهند پذیرفت.

دکتر هاشمی تصریح کرد: امروزه وقتی مردم کلمه “دین “به گوششان می رسد به دنبال آن افکار محدودی از دستوراتی که آنان را ملزم به کاری میکند تداعی میشود در حالی که اسلام آمده تا دین درست الهی را به جامعه معرفی نمایدوی تاکید داشت: در حکومت اسلامی همه مردم چه زن و مرد سهیم هستندواین از اصول ولایت دینی هست که حق هیچ انسانی در دین ضایع نمی شود حتی اگر دین الهی نداشته باشد این باید سرلوحه متصدی های امر حکومت باشند که این اصل ولایت را زیر پا نگذارند.

وی متذکر شد: دین در نهاد همه ما انسان ها هست و همه با فطرت دینی بدنیا میاییم پس ما نباید از خودمان دور شویم پس برای احیای دینمان باید راهکارهایی را انجام دهیم که مکتب اسلام به فراموشی سپرده نشود.

 وی افزد: یکی از راهای احیای دین اینکه برخورد ساده انگارانه با دین راکنار گذاشته، مخصوصا در دانشگاه ها و برخورد با فرهنگیان جامعه که اهل فکر و مطالعه آن زیرا امروز در دانشگاه هایمان بحث مسایل دینی به غربت کشیده شدند.

وی گفت: نگاه فرهنگی در دانشگاه ها کمرنگ و اختصاص دادن ترویج فرهنگ آن هم اسلامی خیلی محدود است و ما باید حوزه علوم انسانی راکه کانون توجه آن به انسان هست گسترش دهیم وبا سمت وسوی آن به سمت دینی باعث گسترش مکتب اسلام در کشورهای غربی شویم.

دکتر کریمیان در ادامه این مراسم بیان داشت که: مطالعه سبک زندگی دینی دراین عصر که در انفجار اطلاعات هستیم برما لازم است. و پاسخ به این سوال که در این عصر حاضر آیا سبک زندگی دینی و امامان معصوم پاسخگوی زندگی الان مااست یکی از بهانه های ایجاد چنین همایشهایی شده است.

وی گفت: سبک زندگی در تعالیم مقام معظم رهبری به این معناست که: تفسیری که هر انسانی با نوع نگاهش به زندگی و لوازمات آن دارد.

وی افزود: امروزه که سبک زندگی غرب در حال فروپاشیست زیرا برهیچ اصل دینی اعتقاد ندارند وبه قول یکی از اندیشمندان آمریکا “فو کویاما” نظام آمریکا در حال فروپاشیست زیرا معنویات در آن هیچ جایگاهی ندارد در احالی که ایران با داشتن “ولایت امامان”باعث شده که به چیزهای کم مادی قناعت نکند وماشاهد قدرتمندی ان در عرصه بین الملل هستیم. وی تاکید داشت: شیوه نادرست سبک زندگی غرب آنرابه بن بست رسان این نتشان میدهد که ما نباید از اصل”ولایت امامان” دوری کنیم.

درپایا ن این همایش به مقالات برتر  جوایزی اهدا گردید که در این میان به خانم دکتر رحمانی عضو هیئت علمی دانشگاه به دلیل مقاله وی با نام” سبک زندگی سیاسی امام حسن “ع” و دغدغه های دینی و مخالفان امامت ایشان” هدیه نفیسی اهداشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه