جشنواره ورزشی زنان روستایی گیلان در سال ۹۵ اجرا می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان گفت: المپیاد ورزشی بانوان را اولین قدم اداره ورزش و جوانان استان گیلان برای ساخت شرایط برابر برای آقایان و بانوان است و دومین گام برگزاری جشنواره ورزشی زنان روستایی گیلان در سال ۹۵ است.

جشنواره ورزشی زنان روستایی گیلان در سال ۹۵ اجرا می‌شود

به گزارش ۸دی، مسعود رهنما اظهار داشت: توصیه دین اسلام به بحث صندوق‌های قرض الحسنه به معنای واقعی اسلامی و عملکرد ضعیف مسئولان در حوزه مشارکت‌های جمعی اداره ورزش و جوانان را ترغیب کرد که در حوزه بانوان صندوق حمایت از ورزشکاران دختر را تشکیل دهیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان افزود: دستورالعمل‌های ابلاغی از طرف وزارت ورزش و جوانان به ادارات ورزش و جوانان استان‌ها آنان را به ارتقای سطح اداره برای بانوان مکلف می‌کند و همچنین باید شرایط برابر رقابتی در تمام زمینه‌ها بین بانوان و آقایان برقرار شود.

وی با اشاره به عدم وجود برابری بین آقایان و بانوان در جامعه افزود: متأسفانه برابری بین بانوان و آقایان هم اکنون در جامعه از تمام لحاظ مثل تاریخی، سنتی، عرفی و سخت افزاری وجود ندارد و ما برای ایجاد محیط برابر می‌بایست یارانه بیشتری به بخش بانوان اختصاص دهیم تا آنان بتوانند پیشرفت کنند.

وی خاطرنشان کرد: بانوان گیلان  به‌ویژه مادران گیلانی ثابت کردند که گرچه نیمی از جمعیت را به خود اختصاص داده‌اند، اما در کنار آن به جهت تربیت فرزندان هدایت‌های جامعه را برعهده دارند و نیم دیگری از جامعه را تربیت می‌کنند.

رهنما با تأکید به اختصاص دادن ساعات و مکان‌های مناسب با عرف جامعه برای ورزش بانوان، افزود: در بخش خصوصی افرادی که سالن‌ها را تحویل می‌گیرند نباید سالنی که به بانوان اختصاص دارد را در اختیار آقایان قرار دهند.

اول شخص ورزش استان گیلان، المپیاد ورزشی بانوان را اولین قدم اداره ورزش و جوانان استان گیلان برای ساخت شرایط برابر برای آقایان و بانوان دانست و گفت: دومین گام در سال ۹۵ با عنوان جشنواره ورزشی زنان روستایی اجرا می‌شود و این اقدامات طی سال‌های متمادی ادامه پیدا می‌کند تا این بذر کاشته شده به بار بنشیند و بتوانیم از آن برداشت کنیم.

گفتنی است صندوق حمایت از دختران ورزشکار با هدف استعدادیابی، بازشناسی و کمک به دختران ورزشکار گیلانی جهت حضور در عرصه‌های ملی و بین المللی در مراسم افتتاحیه نخستین المپیاد ورزشی بانوان گیلان با کمک استاندار  افتتاح شد و این صندوق با سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیون ریال اهدایی استاندار گیلان شروع به‌کار کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه