نزاع و درگیری در گیلان از فراوانی بیشتری نسبت به دیگر استانها برخوردار است

معاون اجتماعی پلیس گیلان گفت: متاسفانه با توجه به اینکه گیلان یک استان فرهنگی بوده، نزاع و درگیری در این استان از فراوانی بیشتری برخوردار است.

نزاع و درگیری در گیلان از فراوانی بیشتری نسبت به دیگر استانها برخوردار است

به گزارش ۸دی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: پیشگیری از وقوع جرم نیازمند ارتقاء فرهنگی است.
سرهنگ”محمدرضا جعفری خیرخواه” معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان در نشست هم اندیشی بررسی نزاع و درگیری گفت: در سال بیش از ۵۰۰ هزار پرونده نزاع و درگیری در پزشکی قانونی ثبت می شود.

1
معاون اجتماعی پلیس گیلان با بیان اینکه از افرادی که در درگیری و نزاع شرکت می کنند ۷۰درصد مردو قریب به ۳۰ درصد زن هستند، افزود: متاسفانه با توجه به اینکه گیلان یک استان فرهنگی بوده، نزاع و درگیری در این استان از فراوانی بیشتری برخوردار است.

DSC_2207
سرهنگ جعفری خیرخواه اظهار داشت: نزاع و درگیری سرمنشاء بسیاری از جرائم از قبیل قتل، تخریب اموال عمومی و ضرب و شتم و… است.
معاون اجتماعی پلیس گیلان کاهش نزاع و درگیری را در گرو فرهنگ سازی دانسته و بررسی و شناخت پدیده¬ای مانند نزاع های دسته جمعی که ریشه در ویژگی¬های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، اقتصادی و محیطی یک جامعه دارد را نیازمند شناخت کامل و دقیق مسائل مختلف جامعه، روابط متقابل فرد و جامعه و نظام حاکم بر این روابط دانست.

DSC_2215
سرهنگ خیرخواه با بیان اینکه نزاع نوعی برخورد جمعی ستیزه جویانه و پرخاشگرانه است که به علل گوناگون به وجود می¬آید، گفت: نزاع و درگیری را می¬توان به عنوان یکی از مسائل اجتماعی در حوزه کج روی و انحرافات تلقی کرد که در همه جوامع سنتی یا مدرن و در همه سنین پیری یا جوانی، با درجات متفاوتی مطرح بوده و هست.
وی پیشگیری از وقوع جرم را نیازمند ارتقاء فرهنگی دانسته و افزود: مهمترین دلیل افزایش نزاع در جامعه کاهش آستانه تحمل افراد است.
معاون اجتماعی پلیس گیلان در پایان تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم دلایل افزایش نزاع را در جامعه بررسی کنیم باید عواملی که باعث کاهش آستانه تحمل افراد جامعه می شود را شناسایی کرده و در جهت رفع آنها گام برداریم .

DSC_2212

 

گفتنی است، نشست علمی تخصصی، بررسی وضعیت نزاع و درگیری به همت اداره برآورد اجتماعی با حضور نمایندگانی از اداره کل اجتماعی و فرهنگی استانداری، معاونت پیشگیری از جرم دادگستری، دو تن از اساتید دانشگاه، پلیس پیشگیری، دفتر تحقیقات و… در معاونت اجتماعی پلیس گیلان برگزار شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه