اهمیت عزاداری در دهه دوم محرم چیست؟

حجت الاسلام و المسلمین علی ایزدپناه: مهمترین کاری که در این دهه میتوانیم انجام بدهیم ادامه راه ، کلام و پیام زینبی است تا آن تجلی صفات نور ولایت که در وجود حضرت زینب (س) تبلور پیدا کرده است را دریافت کنیم

اهمیت عزاداری در دهه دوم محرم چیست؟

حجت الاسلام و المسلمین علی ایزدپناه درگفتگو با خبرنگار سرویس مذهبی ۸دی نیوز با بیان اینکه دهه دوم محرم دارای اهمیت است ابراز کرد: ما یک رسمی داریم وقتی کسی شهید یا از دنیا میرود برای او سوم، هفتم و چهلم میگیریم و تازه اوج عزاداری های ما بعد  از شهادت یا  از دنیا رفتن کسی است.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) ظاهراً از نظر جسمی در عصر عاشورا شهید شدند اما این کاروان ابا عبدالله(ع)  همچنان دارد دل می برد و تمام تجلیات صفات الهی و نور حقیقت که ابا عبدالله(ع) و  اهل بیت و اصحابش در روز عاشورا  نشان داده اند الان در کل عالم  دارد پخش می شود در جای جایی از این زمین ظهور و بروز میکند و این عشق ابی عبدالله(ع) انسان را به سمت بهشت هدایت خواهد کرد.

حجت الاسلام ایزدپناه با بیان اینکه اصل این است که با این کاروان همراه باشیم و پیام این کاروان را دریافت کنیم افزود: شاید ما در کربلا نبودیم که کار حسینی بکنیم اما چون رضایت به عشق و ولایت حسین(ع) داریم می توانیم کار زینبی انجام بدهیم یعنی  حضرت زینب(س) بچه های یتیم ابی عبدالله(ع) را دارد کار سختی است سرپرستی اسراء را دارد کار سختی است در مقابل آن هجمه ها و تازیانه ها، بدن خود را سپر کرده و بسیار شهید دیده و عزیزانش قطعه قطعه شده اند کار بسیار سختی است و مصائب بسیار زیادی دیدند و اینها همه داخل این کاروان هست و هرکدام از اینها دارای پیام است.

وی در ادامه با اشاره به راه زینبی افزود: حضرت زینب با آن خطبه های طولانی و سخنرانی ها کار خدایی حضرت ابی عبدالله(ع)  را شرح و نشر داد و همچنان به عنوان یک مطیعِ ولایت  مسیر را جهت می دهد و دلها را به سمت برادرش کشاند تا این موضوع در متن جامعه بنشیند و فرهنگ سازی شود و عموم مردم در هر مکان و زمانی  قرار دارند با آن پیام آشنا شوند.

izadpaneh

 لذا دهه دوم محرم بسیار مهم است و مهمترین کاری که در این دهه می توانیم انجام بدهیم ادامه راه، کلام و پیام زینبی است تا آن تجلی صفات نور ولایت که در وجود حضرت زینب (س) تبلور پیدا کرده است را دریافت کنیم .

حجت الاسلام ایزدپناه بیان نمود: اگر چه با کاروان همراه نیستیم ولی می توان با وفور نیت، یعنی نیت مان را آنقدر صعود و گسترش بدهیم که انگار با این کاروان همراه شده ایم و هر کس رضایت به ولایت و عشق امام حسین(ع) داشته باشد با کاروان حسینی است و هرکس رضایت به کشتن امام حسین(ع)دارد با لشکر عمر بن سعد همراه است.

وی در ادامه افزود: هر کسی با اشک و سینه زدن و با اطعام دادن و نشستن پای معارف دین می تواند ثابت بکند که در دین اسلام محدودیت زمان و مکان در وفور نیت وجود ندارد یعنی می توان در یک زمان هم درکربلا و  هم با کاروان باشیم و با تمام نیت قلبی آنان  می توان همراه بود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه