ارتفاع برف در گردنه حیران به بیش از نیم متر رسید

ارتفاع برف که بارش آن از نیمه شب سه شنبه در گیلان آغاز شده در گردنه حیران در محور آستارا به اردبیل به بیش از نیم متر رسید .

ارتفاع برف در گردنه حیران به بیش از نیم متر رسید

به گزارش ۸دی، علی خاوری مدیر کل راه و شهرسازی گیلان روز چهارشنبه گفت: همچنین ارتفاع برف در مناطق کوهستانی رضوانشهرو محور بهارستان- آقچای در آستارا و محورهای ارتباطی لاهیجان و محور کوهستانی امامزاده ابراهیم شفت به بیش از ۴۰ سانتی مترمی رسد.
وی اظهار کرد:در محور اسالم – خلخال نیز بارش نسبتا شدید برف با ارتفاع ۵۵ سانتیمتر ادامه دارد.
وی اضافه کرد:با کاهش دما و بارش برف که از روز گذشته در نقاط کوهستانی استان آغاز شده ، تردد در این نقاط با کندی مواجه شده است.
خاوری با بیان اینکه راهداران با نمک پاشی جاده ها ٬ برفروبی مداوم مانع از نشستن برف بر جاده ها می شوند، تصریح کرد: با شروع بارش برف به ویژه در مناطق کوهستانی و برف گیر بیش از ۴۱ اکیپ راهداری با بکار گیری انواع ماشین آلات راهداری و با ۴۸۱ نفر نیروی انسانی در جاده های استان مستقر شده تا ضمن بازنگهداری راهها نسبت به رفع مشکلات احتمالی مسافران اقدام کنند.
وی با باشاره به اینکه در حال حاضر تمامی راههای استان باز و در مناطق کوهستانی تردد با زنجیر چرخ امکانپذیر است به رانندگان توصیه کرد که خودروهای خود را به سوخت کافی، وسایل گرمازا و زنجیر چرخ مجهز کنند.
وی همچنین از رانندگان خواست قبل از عزیمت از آخرین وضعیت راهها را ازطریق تلفن گویای ۱۴۱ و شماره تماس ۳۳۳۱۱۱۱۱ – ۰۱۳ مطلع شوند.
به گزارش اداره کل هواشناسی گیلان؛ به دنبال استقرار و فعالیت توده هوای ناپایدار در استان این سامانه از امروز (چهارشنبه) تقویت شده و پنچشنبه به تدریج از استان خارج می شود، طی این مدت بارش برف، باران، مخلوط برف و باران، مه آلود بودن هوا و وزش باد مورد انتظار است .
۱۰ هزار و ۶۸۳ کیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد که از این میزان، یک هزار و ۸۴۳ راه شهری و هشت هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه روستایی است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه