تمامی راه های گیلان باز و رفت آمد در آنها جریان دارد

رئیس روابط عمومی راه و شهرسازی گیلان از باز بودن تمامی راههای استان برغم بارش ۱۰ تا ۴۰ سانتیمتر برف در مناطق کوهستانی و باران در مناطق جلگه ای خبر داد.

تمامی راه های گیلان باز و رفت آمد در آنها جریان دارد

به گزارش ۸دی، محمد راکعی عصر سه شنبه گفت: با پیش بینی تداوم بارش برف و باران اکیپ های راهداری با آمادگی کامل و با بکار گیری انواع ماشین آلات سبک و سنگین در جاده های استان مستقر هستند.
وی اظهار کرد: هم اکنون در محور آستارا در محدوده بهارستان آقچای ارتفاع برف به ۳۵ سانتیمتر رسیده است و بارش برف به صورت خفیف ادامه دارد.
وی اضافه کرد: همچنین در محور سیاهکل آبی نام ، سیاهکل دیلمان ارتفاع به ۱۰ سانتیمتر رسیده و بارش همچنان ادامه دارد .
وی با اشاره به ارتفاع ۴۰ سانتیمتری برف در گردنه حیران آستارا اظهار کرد: با توجه به ضرورت استفاده از زنجیرچرخ در این محور کوهستانی ، تلاش اکیپهای راهداری برای بازنگهداری و برقراری ایمنی در محورهای برفگیر ادامه دارد .
وی به رانندگان توصیه کرد که تا با توجه به گزارش های هواشناسی و احتمال شدت بارش برف در نواحی مختلف گیلان بویژه مناطق کوهستانی خودروهای خود را به سوخت کافی، وسایل گرمازا و زنجیر چرخ مجهز کنند.
وی یادآورشد: شهروندانی که قصد سفر از محورهای استان را دارند با تماس با شماره تلفن گویای ۱۴۱ و شماره تلفن پاسخگوی ۳۳۳۱۱۱۱۱ – ۰۱۳ به صورت شبانه روزی از آخرین وضعیت راه های گیلان مطلع شوند.
اداره کل هواشناسی گیلان، از بارش باران و برف و کاهش محسوس دما در استان طی روزهای پیش رو خبر داده است.
بر اساس اطلاعات دریافتی از رییس پلیس فرماندهی انتظامی استان گیلان، به علت بارش شدید برف در محورهای آستارا به اردبیل و اسالم به خلخال تردد در این محورها فقط با زنجیرچرخ امکانپذیر است.
۴۲ اکیپ ثابت و سیار راهداری با ۴۸۱ نفر نیروی راهدار و با استفاده از ۲۶۴ دستگاه خودروی سبک و سنگین در ۱۶ راهدارخانه ثابت و ۹ راهدار خانه سیار استان مستقر شده اند.
۱۰ هزار و ۶۸۳ کیلومتر راه در استان گیلان وجود دارد که از این میزان، یک هزار و ۸۴۳ راه شهری و هشت هزار و ۸۴۰ کیلومتر راه روستایی است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه