ایجاد سامانه پیش‌آگاهی با قابلیت هشدار تا ۷۲ ساعت قبل از وقوع آتش‌ سوزی

بهمن کمانگر گفت: نرم‌افزار مذکور می‌تواند ۷۲ ساعت قبل از وقوع آتش‌ سوزی مناطق دارای قابلیت مناسب برای آتش‌ سوزی در نقاط مختلف استان را مشخص کند تا امکانات و نیروها را به آن مناطق هدایت کنیم و کمترین خسارت را داشته باشیم.

ایجاد سامانه پیش‌آگاهی با قابلیت هشدار تا ۷۲ ساعت قبل از وقوع آتش‌ سوزی

به گزارش ۸دی، بهمن کمانگر در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان با اشاره به وقوع آتش‌ سوزی در جنگل‌های استان اظهار کرد: ایجاد سامانه پیش‌آگاهی و هشدار سریع برای جلوگیری از آتش‌ سوزی در جنگل‌ها با همکاری اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در استان آغاز شده است.

وی از طراحی نرم‌افزاری به منظور ایجاد ساماندهی هشدار سریع آتش‌ سوزی در جنگل‌های گیلان تا یک ماه آینده خبر داد و افزود: نرم‌افزار مذکور می‌تواند ۷۲ ساعت قبل از وقوع آتش‌سوزی مناطق دارای قابلیت مناسب برای آتش‌سوزی در نقاط مختلف استان را مشخص کند تا امکانات و نیروها را به آن مناطق هدایت کنیم و کمترین خسارت را داشته باشیم.

مدیرکل هواشناسی گیلان در ادامه با بیان اینکه ورود توده هوای سرد سبب کاهش دما و بارش برف در استان شده است، تصریح کرد: ۴۰ تا ۵۰ درصد بارندگی در غرب گیلان داریم.

کمانگر منبع توده هوای سرد پر فشار را از دریای مدیترانه خواند و بیان کرد: شاهد کاهش محسوس دما در استان هستیم و دمای هوا از طرف غرب به صفر می‌رسد.

وی به وزش باد در برخی از مناطق گیلان اشاره کرد و گفت: بارندگی‌ها ابتدا به صورت باران است و پس از آن تبدیل به مخلوط باران و برف می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با اشاره به بارندگی در مناطق مختلف استان در روز جاری، خاطرنشان کرد: فردا بارندگی‌ها در استان ادامه دارد و موج ناپایدار در تراز میانی جو موجب کاهش دما در نقاط مختلف می‌شود.

کمانگر، تمرکز بارندگی‌ها را در مناطق ساحلی و مرکز گیلان ذکر کرد و یادآور شد: تا روز پنجشنبه هفته جاری پایان سامانه بارشی در استان است و پس از آن وقوع یخبندان به‌ویژه در مناطق کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود با ورود توده هوای سرد ۷۵ تا ۱۰۰ میلی‌متر بارندگی تا پایان هفته جاری در گیلان داشته باشیم، اظهار کرد: اخطاریه هواشناسی با یکسری توصیه‌ها اعلام شده است.

مدیرکل هواشناسی گیلان به وجود رطوبت کافی در توده هوای سرد موجود اشاره کرد و گفت: دریای خزر طوفانی گزارش شده ضمن اینکه ماهیت بارندگی‌ها در مناطق کوهستانی بارش برف است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه