مسکو در امور سوریه دخالت نمی کند/ ترکیه اشتباه بزرگی مرتکب شد

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه مسکو در امور داخلی سوریه دخالت نخواهد کرد، نقش کشورش را در کمک به دمشق برای مبارزه با تروریسم محدود دانست.

مسکو در امور سوریه دخالت نمی کند/ ترکیه اشتباه بزرگی مرتکب شد

به گزارش ۸دی،ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که مسکو در امور داخلی سوریه دخالت نخواهد کرد و نقش مسکو تنها به کمک کردن به دمشق برای مبارزه با تروریسم محدود می شود.

پوتین روز دوشنبه در دیدار با دانشجویان دانشگاه فدرال قفقاز روسیه گفت: ما برای دخالت در مسائل مربوط به نظام حکومتی و حل مشکلات پیش روی سوریه و دیگر کشورهای منطقه طرح ریزی نکرده ایم.

وی تصریح کرد که نقش روسیه در سوریه به یاری مردم و دولت قانونی این کشور برای مبارزه با تروریسم و ریشه کنی تروریست ها در سوریه محدود می شود. از سوی دیگر پوتین با اشاره به ساقط نمودن هواپیمای روسی در سوریه توسط ترکیه، اظهار داشت که مقامات ترکیه با این اقدام اشتباه بزرگی مرتکب شدند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین بر ادامه کمک به دولت سوریه تا سرکوبی کامل گروه های تروریستی و ریشه کنی آنها در این کشور تأکید کرد. پوتین همچنین از نظامیان روس که در عملیات هوایی ضدتروریستی روسیه در سوریه شرکت دارند قدردانی کرد.

لازم به ذکر است که روسیه از مهرماه سال جاری به درخواست دولت سوریه در حملات جنگنده های خود بسیاری از مواضع گروه های تروریستی در مناطق مختلف سوریه را نابود کرده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه