باید از فضای پسابرجام، برای رشد و توسعه کشور و اشتغالزایی بهره گرفت

ایران پیشرفت های خوبی در خصوص فناوری های نوین داشته است و جذب این نوع فناوری ها برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

باید از فضای پسابرجام، برای رشد و توسعه کشور و اشتغالزایی بهره گرفت

به گزارش۸دی، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در فرودگاه مهر آباد و در تشریح اهداف سفرش به خبرنگاران گفت:  این سفر در مقطع تاریخی بسیار مهم و پسا برجام و پسا تحریم انجام می شود و از این رو از اهمیت بسزایی برخوردار است .

رییس جمهور با اشاره به اهمیت گسترش روابط با کشورهای اروپایی مخصوصا کشورهایی که در گذشته روابط خوبی با ایران داشته اند،  از بررسی و توافق دو سند مهم در جریان  این سفر ۴ روزه به فرانسه و ایتالیا خبر داد و گفت: در این سفر سند نقشه راه میان مدت و بلند مدت همکاری های تهران با ایتالیا و فرانسه مورد بررسی و توافق قرار خواهد گرفت. همچنین در خصوص موسساتی که بیمه صادراتی را تضمین می کنند تفاهماتی انجام می گیرد.

وی با اشاره به آمادگی کشورمان برای جذب فناوریهای نوین گفت: ایران پیشرفت های خوبی در خصوص فناوری های نوین  داشته است و جذب این نوع فناوری ها برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

روحانی همچنین از امضای اسنادی در بخش های مختلف اقتصادی در جریان سفر به ایتالیا و فرانسه خبر داد و گفت: در خصوص حمل و نقل و نوسازی ناوگان هوایی و نیز ریل لوکوموتیو و خودرو اسناد زیادی آماده است که در جریان این سفر مورد مذاکره و تفاهم قرار خواهد گرفت.

رییس جمهور اضافه کرد: همکاری در بخش های مختلف صنعتی، دانشگاهی ، کشاورزی ، گردشگری و تجهیزات پزشکی و محیط زیست از دیگر موضوعاتی است که در جریان این سفر در خصوص آن مذاکرات و تفاهماتی انجام خواهد گرفت.

روحانی همچنین ملاقت با پاپ و مقامات واتیکان و دیدار و گفتگو با فعالان اقتصادی و سیاسی را از دیگر برنامه های این سفر دانست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه