بعد از بازداشت نظامیان آمریکایی ۱۸ جنگنده آنها به پرواز درآمد/ آمریکایی‌ها برنامه هایی را علیه برجام طراحی کرده بودند که خدا دست آنها را با این اتفاق رو کرد

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه سالهاشت مسولیت کل خلیج فارس و تنگه هرمز با ندسا است، گفت: ما تسلط ۲۴ ساعته و دائمی بر کل خلیج فارس داریم.

بعد از بازداشت نظامیان آمریکایی ۱۸ جنگنده آنها به پرواز درآمد/ آمریکایی‌ها برنامه هایی را علیه برجام طراحی کرده بودند که خدا دست آنها را با این اتفاق رو کرد

به گزارش ۸دی، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «تیتر یک»، با اشاره به موضوع دستگیری نظامیان متجاوز آمریکایی در خلیج فارس  و نیز دیدار امروز با فرمانده معظم کل قوا، اظهار داشت: دیدار امروز با رهبری موجب خوشحالی همه پاسداران دریایی شد.

وی با بیان اینکه سالهاست مسئولیت کل خلیج فارس و تنگه هرمز با ندسا است، گفت: ما تسلط ۲۴ ساعته و دائمی بر کل خلیج فارس داریم.

فدوی با بیان اینکه ما شناورهای امریکا و انگلیس و کانادا و فرانسه و نیوزیلند را خصوصا در این منطقه به دقت رصد می‌کنیم، تصریح کرد: در ماجرای اخیر، بلافاصله پس از دریافت اطلاعاتی درخصوص برخی تحرکات در اطراف جزیره فارسی، ۲ شناور سپاه بلافاصله اعزام شدند.

وی در عین حال گفت: ما عبور شناورهای ۶ کشور (امریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، نیوزیلند و استرالیا) از آبهای ایران را بی‌ضرر نمی‌دانیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: شناورهای امریکایی می‌خواستند به جزیره عربی که متعلق به عربستان است بروند ولی به سمت جزیره فارسی متمایل شده بودند. قاعدتا نباید با سیستم های ناوبری این اشتباه را می‌کردند ولی به هر حال خواست خدا بود و آنها هم می گفتند ما قصد ورود به آبهای شما را نداریم و فکر می‌کردیم جزیره فارسی جزیره عربی است.

فدوی با بیان اینکه ما وجود امریکایی ها در خلیج فارس را «شر» می‌دانیم، افزود: صرف حضور آنها موجب ناامنی در منطقه است و سالهاست هیچ شناور امریکایی و انگلیسی و فرانسوی از آبهای ما عبور نکرده و در موارد استثنا هم عذر خواهی کرده و خارج شده اند
وی ادامه داد: ما بعد از توقیف شناورهای آمریکایی بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که اشتباها وارد شده بودند و اقدام خصمانه نداشتند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: نهایتا پس از بررسی های ما و ستاد کل سپاه و قرارگاه خاتم، بنا شد این نظامیان آزاد شوند.

وی ادامه داد: جالب است که حدود ۲ ساعت امریکایی ها متوجه نشدند که شناورهایشان کجا هستند و این ما بودیم که روی کانال بین‌المللی به آنها اطلاع دادیم.

فدوی اضافه کرد: وقتی امریکایی ها فهمیدند شناورهایشان نزد ماست، رفتار کاملا غیر حرفه ای کردند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: قبل از این ماجرا به بهانه برخورد با داعش، ۲ ناو هواپیمابر ترومن آمریکا و شارل دوگل فرانسه به همراه ۵ رزمناو و بیش از ۲۰هزار نیرو در سمت شمال شرقی و جنوب شرقی جزیره فارسی بودند و احساس کردند می‌توانند قلدری کنند.
وی با بیان اینکه پس از دستگیری نظامیان آمریکایی حدود ۱۸ فروند هواپیما از ناو هواپیمابر بلند شد و برخی از آنها به آسمان جزیره فارسی آمدند، تاکید کرد: ما تک تک بالگردها و هواپیماهای آنها را زیر نظر داشتیم و ۲ مرتبه پیام دادیم و با قدرت به انها اعلام کردیم که کوچکترین اقدام خصمانه ای کنند تمام نیروهای امریکا در این منطقه مورد اصابت سریع ما قرار گرفته و شناورها و موشکهای ما نیز آماده بودند.

فدوی گفت: در صورتی که آنها اقدام خصمانه‌ای می‌کردند با چنان مصیبتی مواجه می‌شدند که در تاریخشان بی‌سابقه بود و این اتفاق برای فرانسوی‌ها هم می‌افتاد.

وی ادامه داد: ناو هواپیما برو ترومن بیش از ۶ هزار نیرو و ۸۰ فروند هواپیما و بالگرد دارد و به گفته خودشان با یک موشک، تمام این ناو به دلیل وجود انبار مهمات داخلی از بین می‌رود لذا ناو هواپیمابر آنها با هزینه ۱۳ میلیارد دلار، مثل انبار باروت است که به جرقه نیاز دارد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه امروز حضرت آقا فرمودند از اول تا آخر این ماجرا را خدا طراحی کرد، گفت: ما در بندرعباس بودیم که تماس گرفتند و گفتند ۲ شناور اطراف جزیره فارسی هستند. در تماس بعدی اطلاع دادند که اینها شناورهای آمریکایی بودند و دستگیر شدند.

وی تصریح کرد: از همان دقایق اولیه، ما به همراه سردار سلامی (جانشین فرمانده کل سپاه) در منطقه حاضر شدیم.

فدوی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها برنامه هایی را علیه برجام طراحی کرده بودند که خدا دست آنها را با این اتفاق رو کرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: از همان ابتدا با قرارگاه خاتم و وزارت خارجه و شخص آقایان ظریف و عراقچی در تماس بودیم. وقتی که امریکایی ها فهمیدند، کری (وزیر خارجه آمریکا) تماس های زیادی با تهران داشت.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: توان دفاعی، خط قرمز ماست که بارها در مذاکرات هم به امریکایی ها اعلام شده است.

فدوی افزود: اینکه برخی می گویند امریکایی ها با برنامه و بدلیل برجام وارد منطقه ما شده بودند، تحت هیچ شرایطی درست نیست و امریکایی ها قطعا گم شده بودند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: در تماس‌هایی که برقرار شد، وزیر خارجه امریکا به اینکه اشتباه کردیم و عذرخواهی می‌کنیم و تکرار نمی‌کنیم، تاکید کرده است و البته این روال بین ما و امریکایی ها برقرار است که آنها چیزهایی را می‌گویند و بعد آن را رد می‌کنند.

وی درخصوص ادعای آمریکایی ها مبنی بر گم شدن سیم‌کارتهای آنها، گفت: همه سیستم ها و کامپیوترها و موبایل ها و سیم کارتهای آنها را تخلیه کردیم و مسایل نظامی ان را برداشتیم اما اینکه می گویند ۲ سیمکارت آنها گم شده، شاید در دریا افتاده یا داخل شناورشان بوده باشد و اینها اصلا اهمیتی ندارد و ما هم نیازی با آن دو سیم کارت نداشتیم.

فدوی افزود: آمریکایی ها فقط زبان زور را می‌فهمند و اگر زور ما به آنها نمی‌رسید، قطعا علیه ما اقدام می‌کردند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: اگر امریکایی‌ها قدرت داشتند باید می‌ریختند در جزیره فارسی و نیروهایش را آزاد می‌کردند و نیروهای ما را می‌کشتند اما جرات فکر کردن به آن را هم ندارند چون در این صورت، تمام ناوهای آنها هدف قرار می‌گرفت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با اشاره به یکی از رزمناوهای آمریکایی حاضر در منطقه گفت که این شناور ۳ میلیارد دلار قیمت و کلی تجهیزات جنگی به همراه دارد و می تواند هزاران تیر در دقیقه شلیک کند ولی حتی به سلاح هایشان نگاه هم نکردند.
وی یادآور شد: در زمان اجلاس غیر متعهدها ۲ شناور خارجی به نزدیک جزیره سیریک آمدند اما ما علی رغم محاصره آنها  از گرفتنشان خودداری کردیم چون می دانستیم همه اخبار اجلاس تحت الشعاع قرار می‌گیرد.
فدوی افزود: آنها پشت تیربارهای شناورهایشان جرات نداشتند سرشان را برگردانند چون فکر می‌کردند در این صورت بچه های ما احتمال می‌دهند آنها اقدامی کنند و همه آنها را می‌کشند.
فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: ما سالهای بسیار طولانی است که علاوه بر موشک‌های ساحل به دریا که در تونل های طولانی قرار دارند، شناورهای تندرویمان که کابوس امریکایی هاست را هم در شهرهای زیر زمینی شناوری داریم و شاید در فرصتی آنها را به مردم نیز نشان دهیم.

وی با بیان اینکه امریکا یک بار اعلام کرده بود سپاه هزار تونل مملو از موشک و شناور در سواحل خود دارد، گفت: چیزی که امریکایی ها می‌دانند همه چیز ما نیست و چیزی است که ما خودمان نشان داده ایم و خواسته ایم آنها بدانند.

فدوی ادامه داد: قرار بود امسال برنامه ای داشته باشیم که با توجه به حجم زیاد رزمایش های نیروهای مسلح، رزمایش ما به سال بعد موکول شد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان با تاکید بر اینکه دشمنی ما با امریکا یک دشمنی قطعی است، گفت: در حوزه شناورهای تندرو، سرعت شناورهای ما ۲ برابر سرعت امریکایی‌ها شده و سرعت ۳ برابر نیز تست شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه