تحریم‌های ظالمانه مانع از ورود زباله سوز به گیلان شد !!!

استاندار گیلان گفت: در مذاکره با آخرین هیئت اروپایی برای وارد کردن زباله سوز به استان یکی از شرط های اصلی آنان رفع تحریم ها بود و تحریم های ظالمانه مانع از ورود زباله سوز به استان شد.

تحریم‌های ظالمانه مانع از ورود زباله سوز به گیلان شد !!!

به گزارش ۸دی، استاندار در مراسم آغاز عملیات بهسازی وساماندهی  دفن زباله در سراوان رشت در اظهار نطری تامل برانگیز گفت: برای وارد کردن زباله سوز به استان یکی از شرط های اصلی آنان رفع تحریم ها بود و تحریم های ظالمانه مانع از ورود زباله سوز به استان شد.

IMG_8759

دکتر محمدعلی نجفی در این مراسم که فرماندار و شهردار رشت،جمعی از مدیران استانداری و دستگاههای اجرائی و اعضای شورای اسلامی شهر رشت حضور داشتند با اشاره به اینکه عملیات بهسازی وساماندهی  دفن زباله در سراوان رشت موجب جلوگیری از نفوذ شیرابه زباله ها می شود افزود: بسیار خرسندم که شاهد یکی از پروژه های حیاتی برای زیباسازی،سلامت و بهداشت محیط هستم.

وی با بیان اینکه گیلان به زیبایی،طبیعت،جنگل و موهبت های الهی خود می بالد خاطرنشان کرد: دارا  بودن بالاترین میزان جنگل در سطح کشور نسبت به مساحت استان به طور قطع وظایفی را برعهده ی مسئولان می گذارد که باید در سالم سازی و نگهداری آن بکوشیم.

IMG_8781

نجفی یکی از خواسته های خود از خداوند متعال در ابتدای ورود به استان را ساماندهی جمع آوری زباله در استان عنوان و تصریح کرد: از ابتدا تأکیدم به مدیران این حوزه بر کار اساسی بود و این اقدام را یکی از بزرگترین هنرها، اقدامات و گفتمان در استان می دانم .

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۲ در فرهنگ سازی جمع آوری و تفکیک زباله اقدامی نشده بود افزود: با تلاش های صورت گرفته در سال ۹۳ در ۱۶ شهر استان بحث جمع آوری و تفکیک زباله عملیاتی شد.

وی خاطرنشان کرد: امروز این افتخار را داریم که اعلام کنیم همه ی ۵۲ شهر استان در سطح بالای ۷۰ درصد طرح تفکیک زباله را عملیاتی کردند و با جدیت پیگیر آن هستم تا ۳۰ درصد باقیمانده نیز عملیاتی شود.

IMG_8802

استاندار گیلان بر ضرورت فرهنگ سازی در کاهش تولید زباله تأکید و تصریح کرد: نقش NGO ها، جراید،خبرگزاری ها و رسانه ملی در ایجاد فرهنگ سازی در اقشار مختلف مردم برای کاهش تولید زباله بسیار موثر است.

وی به اهتمام شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت در راه اندازی کارخانه کمپوست ۴۵۰ تنی که در ۲۰ سال گذشته رها شده بود اشاره کرد و افزود: در شهرستانهای رودسر و انزلی نیز این کارخانه راه اندازی شده و در تالش و لنگرود نیز در حال پیگیری است.

دکتر نجفی به تشکیل جلسات کاری مختلف در خصوص زباله سوز نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در مذاکره با آخرین هیئت اروپایی برای وارد کردن زباله سوز به استان یکی از شرط های اصلی آنان رفع تحریم ها بود و تحریم های ظالمانه مانع از ورود زباله سوز به استان شد.

وی با بیان اینکه بوی تعفن زباله زیبنده این خطه  سرسبز نیست گفت: با آغاز عملیات بهسازی دفن زباله‌درخواست چند دهه ی مردم منطقه سراوان محقق خواهد شد.

نجفی به همکاری ادارات کل منابع طبیعی و محیط زیست در صدور مجوز آغاز این عملیات اشاره و خاطرنشان کرد: در بحث اجرایی نباید اختلافات دخیل باشند و همه باید به مسائل زیست محیطی کمک کنند.

IMG_8769

وی با بیان اینکه برای خدمت به پویایی و رفاه مردم اگر زیر سوال هم برویم اشکالی ندارد افزود: از خداوند سپاسگذارم که در طول خدمتم به حاشیه ها اصلاً توجه نمی کنم تا بیشتر به فکر خدمت به مردم باشم.

قابل ذکر است عملیات ساماندهی و بهسازی جایگاه دفن زباله سراوان شامل ساخت یکی سلول جدید مهندسی دفن زباله،احداث مسیر دسترسی برای سلول جدید و عملیات بهسازی مرکز دفن قدیمی، مدیریت روان آب سطحی و طراحی کانالهای جمع آوری آبهای سطحی جهت جلوگیری از اختلاط آن با شیرابه، اصلاح هندسی شیبهای مرکز دفن قدیمی برای حصول پایداری و ایجاد پوشش در آنها جهت جلوگیری از نفوذ آب باران به داخل مدفن،ساخت زهکش و جمع آوری شیرابه های تولیدی و انتقال آن به یک مخزن متعادل کننده،ساخت سیستم بازچرخش شیرابه و ساخت شبکه جمع آوری گاز مرکز دفن جهت استفاده و یا امحاء گاز مرکز دفن می باشد که در مدت ۱۲ ماه اجرایی می شود.

گفتنی است برای اجرای این طرح ۷۰ میلیارد ریال هزینه می شود .

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه