امیدوارم دولت در دام تفکر افراطی اشرافیگری گرفتار نشود

باید تشکل داشت ، اعم از هیئت ها ، اعم از جمعیت ها ، کانون ها ، ارتباطات مختلف ، بخصوص دانش افزایی ، بصیرت افزایی ، تدین افزایی ، تقوا افزایی انشاالله بتوانیم موفق شویم و هرکسی که از ارزش و معیار های دینی زاویه می گیرد عکس العمل نشان بدهیم ، امر به معروف بکنیم و نقش داشته باشیم.

امیدوارم دولت در دام تفکر افراطی اشرافیگری گرفتار نشود

به گزارش ۸دی نیوز، سردار سید علی آقا زاده گفتگویی با سایت احرار گیل انجام داد که مشروح آن را در زیر می خوانید:

… ببخشید سردار حتماً باخبرشدید که جناب آقای هاشم نیا رفت و آقای دکترنجفی استاندارگیلان شدند ارزیابی شما از این تغییرات چیست؟

آقازاده : عرضم به حضور شما ،خوب  بله ، ولی الان ما نمیتوانیم در مورد استاندار جدید قضاوت کنیم . اما با شناخت نسبی که نسبت به ایشان  داریم و با توجه به سابقه شان و دوستانشان شخصیت شان ، تاحدودی مشخص می کند که چه عملکردی خواهندداشت. البته هرچه باشد متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و همه مردم امیدوارند که ایشان در کارشان موفق باشند ، دعا می کنند که بتواند عملکرد خوبی داشته باشد به هر حال اقتضاعات دیدگاه مردم ما این است  مسئولین تا وقتی که کار خود را درست انجام دهند تاییدشان می کنند .بنابراین ما هم نگرانیم برای مدیریت جدید و هم امیدواریم؛ اگر در راه صواب قدم برداشت و کار مفید و خوب برای مرد م انجام داد ، مورد دعا و آمرزش مردم قرار می گیرد و مورد قبول درگاه اللهی هم هست ونگرنه باید منتظر واکنش مردم باشد.

مردم انتظار دارند اگر کسی مسئولیتی را  در جامعه  برعهده  می گیرد حداقل قصد خیر برای مردم داشته باشد و کار خیر این است که تا مرز شهادت برای مردم خدمت بکند . یعنی باید چشم پاک باشد ، دست پاک باشد ، دور از معامله گری ، باند بازی ، سهم خواهی های بیرونی ضمن اینکه باید با بی عدالتی ها و با زیاده خواهی ها مبارزه بکند در رابطه با مسائل اقتصادی ، سیاسی نسبت به مسائلی که در استان وجود دارد حساس باشد

شما خطری را احساس می کنید؟

بله؛ الان یک عده ای چشم به استان دوخته اند. اشراف گرایان که به این قضیه چشم دوخته اند .  انتظار دارند که به سهم خودشان برسند . با توجه به زمینه ای که وجود دارد و با توجه به ضعف فرهنگی که در استان وجود دارد ما می ترسیم که این شبهاتی که وجود دارد و شبهاتی که بوسیله مدیریت فرهنگی بوجود آمده این آسیب ها رادر مدیریت سیاسی جدید بوجود بیاورد.  امیدواریم  استاندارجدید در دام این دام گستران قرار نگیرد و با توجه به شناخت خوبی که از استان گیلان دارد شناختش را با کمک نیرو های خیرخواه و دلسوز ، متدین بیشتر بکند ، با این افراد ارتباط برقرار کند هم از مسئولان خودشان مشورت بگیرد وهم از سایردلسوزان ، خدایی ناکرده کاری نکند که گذشتگانش سرنوشت شومی را رقم زدند بخصوص در بیست سال گذشته.

بیشتر توضیح می دهید سردار؟

 ببینید ما درگذشته در مدیریت سیاسی گیلان مدیریت خوبی نداشتیم . متاسفانه یکی از ضعفهایی که در استان گیلان وجود دارد مدیریت ناملموس و فقدان ارتباط با ارزشهای انقلاب و دین است . گیلان هم به لحاظ فرهنگی و هم به لحاظ اقتصادی در شرایطی وجود دارد که در حال از دست دادن هویت خود است .

گیلان الان با بحران از دست دادن هویت مواجه است بخاطر ضعف مدیریت سیاسی که داشت و همچنان این خطر گیلان را تهدید می کند.

آقای هاشم نیا کاری انجام نداد ؟ یعنی آقای مهندس هاشم نیا نتوانست به نیازها پاسخ مثبت دهد؟

 این که آقای هاشم نیا چه کاری انجام داد یا نداد ،اولا آقای هاشم نیا دوره کمی را درمسند حضور داشت درست است که دولت گذشته در جهت عدالت خواهی پیش رفت خوبی داشته و میتوانیم بگوییم که شعار عدلت خواهی داده است ، میتوانیم بگوییم با استکبار و منافع استکبار مبارزه داشته و بهش افتخار  هم می کنیم اما ضعف های مفردی را هم داشت . دوره اصولگرایی در گیلان ما با یک فاجعه مدیریت سیاسی مواجهه شدیم متاسفانه دولت اصولگرا نتوانست  موفق عمل کند . دولت ناپختگی کرد، غیر عقلانی مدیر انتخاب کرد . در کل دوره اصولگرایی استان گیلان خاطره خوبی از مدیریت سیاسی نداشته است.

آقای هاشم نیا هم یکی از این مدیران سیاسی بود که خودشان یکسری مشکلات و محدودیت هایی داشتند اقرار هم میکردند و متاسفانه لقب یک دفتر دار پیدا کرد بجای استاندار ، خودش هم دید کسانی را که برایشان خطابه می خواند خیلی هم از موضع بقول معروف آنچنانی برای آن آقایان خدمت می کرد آنها حمایت خوبی از وی نداشتند خودش هم اگه تا بحال تجربه سیاسی نداشته الان فهمیده که در دنیای سیاست چه خبر است .

سردار چه بایدکرد؟ چه راهکاری باید ارائه نمود؟

اگر ما می خواهیم در گیلان موفق شویم باید چند کار اساسی انجام دهیم

باید در گیلان نیرو های فرهنگی حساس باشند، نیرو های ارزشی حساس باشند.

تا ما مدیریت فرهنگی را در گیلان بازسازی نکنیم تا آسیب ها را نشناسیم و رو ی شان کار نکنیم نمیتوانیم رسوبات و خرابی ها را بشناسیم ، به اصطلاح باند بازی ها ، معامله گری ها و سهم خواهی ها و مدیران غیر شایسته ، فامیل بازی ، قبیله گرایی ، منفعت طلبی ، دنیا طلبی ، جاه طلبی ، دست ناپاکی ، چشم ناپاکی ، ما باید اینها را  با تک تک افراد در حال تعرفه مقایسه کنیم ،

ببینید کسانی که دارند الان تعرفه می شوند اینها با ارزشها فاصله دارند ما نباید از این افراد حمایت کنیم که حادثه ای مثل حادثه شورای شهر پیش آید ، واقعا حادثه شورای شهر رشت را چه کسی شکل داد ؟ چی کسی مدیریت و هدایت کرد؟ چی کسی عامل و حمایت گرش بود؟ ما باید این حامیان را بشناسیم ، ضعف های استان را باید ببینیم

 تا زمانی که ما این پشتیبانان ضد ارزشی را شناسایی نکنیم هرگز استان گیلان نمی تواند به جایگاه اصلی و معنوی خودش برسد و در این راه نیرو های ارزشی باید اول به ارزش های معنوی خودشان فکر بکنند و با تعصب ازش دفاع بکنند.

 و کمی تغییر در استان بدهند و بطور کلی ما باید یک وارسی مجدد در استان داشته باشیم ، بعد از اینکه مفاهیم ارزشی را در استان چه در محیط سیاسی و چه اقتصادی حاکم کردیم ، تعهد ، تدین و دین باوری و .. را که در جامعه رواج دادیم استان گیلان ما میتواند در یک محیط تقوایی ، ایمانی رشد بکند و می توانیم از همه نیرو های ارزشی استفاده بکنیم ، از همه نیرو های فرهنگی ، متدین ، متخصص ، می توانیم بگردیم که خیلی داریم و میتوانیم به خارج از استان صادر هم بکنیم ، ما نخبه ، مومن ، متدین فراوان داریم منتهی تا الان مجال ظهور نداشتند و ما میتوانیم استان گیلان را به جایگاه اصلی خودش در پیشتاز در عرصه فکری و فرهنگی است برسانیم

خوب پس راهکارشما بررسی وضعیت گذشته اصولگرایان و پرورش نیروهای مستعدجوان برای آینده است،  درسته سردار؟

بله خب راه های زیادی وجود دارد ، تکلیف ما مشخص است ، ما یک مبانی فکری و اعتقادی داریم بنام امر به معروف و نهی از منکر اگر همین کلمه امر به معروف و نهی از منکر که ریشه قرآنی دارد را مورد توجه قرار دهیم به نظر من میتوانیم حتی در حاکمیت سیاسی هم این قضیه را اجرایی بکنیم .

متاسفانه جایگاه و نقش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما کمرنگ است و اینطور نیست که بیایم به شخصی بگوییم که تو چکار بکن یا نکن ، روسریت را بالا ببر یا پایین ببر ، اینها یکی از کوچکترین کار های امر به معروف است ، کار امر به معروف در مدیریت سیاسی ، مدیریت فرهنگی ، حضور تفکر امر به معروف یعنی تذکر به نفع مومنان است . یعنی اگر ما مدام به همدیگر تذکر ندهیم به انحراف می افتیم . انسان جایز الخطاست ، انسان مدام در خطر هوای نفس است و هیچ کس هم از این تهدید درامان نیست .

 انحراف ممکن است دامن هر کسی را بگیرد بنابراین ما در حاکمیت سیاسی هم قانون داریم ، مبانی داریم مثالا گفته شده جایگاه مدیر در جاهای مختلف باید چگونه باشد ، تکلیف روشن است ما هیچوقت در انتصاباتمان از شایسگی ، تدین ، دین باوری چشم پوشی نمی کنیم چون ثابت شده است در سالیان دراز و اولویت انتخاب برای مدیریت سیاسی با آنهاست ما باید بهشان مدام تذکر دهیم .

 اما شما می گویید ما در بخش اجتماعی چه وظیفه ای داریم ؟جامعه چه وطیفه ای دارد؟ جامعه وظیفه امر به معروف دارد . جامعه نظام اسلامی مسئولیت نظارت دارد همین جامعه این مدیریت سیاسی را انتخاب کرده است بنا براین عملکرد مدیریت سیاسی به نفع و ضرر جامعه است در انتخاب مدیر باید توجه داشت ، مثلا این مدیر برای من چقدر خدمت می کند؟ چقدر در جامعه تجربه دارد؟ ما باید روشنگری بکنیم نیرو های اجتماعی ، متدین  ، مومن وظیفه دارند اولا آگاهی خودشان را و حضور خودشان را چون بعضی از اظهار نظر ها بصورت تقلیدی است ، تحلیلی نیست ، استنباطی نیست این واقعا بدر دنمی خورد ، اولا دانش اجتماعی خودشان را بصیرت دینی ، بصیرت فرهنگی، بصیرت مدیریتی را باید به نیرو های اجتماعی اضافه کنند بخاطر تعاملی که باهم دارند ،باید فرصت ها را بین خودشان مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند نه فرصت های کلان ، به اصطلاح تهدید های کلان خارجی منظور باشد ، نخیر میزان انحراف و عدم انحراف ما خودش یک فرصت است باید به مسائل تک تک ، فردی ، اجتماعی و …

باید تشکل داشت ، اعم از هیئت ها ، اعم از جمعیت ها ، کانون ها ، ارتباطات مختلف ، بخصوص دانش افزایی ، بصیرت افزایی ، تدین افزایی ، تقوا افزایی انشاالله بتوانیم موفق شویم و هرکسی که از ارزش و معیار های دینی زاویه می گیرد عکس العمل نشان بدهیم ، امر به معروف بکنیم و نقش داشته باشیم.

 بدون هیچگونه چشم داشتی اگر هرکس در هر دولتی حتی مبانی خاص خودش را داشته باشد اگر کار درست انجام می دهد تشویقش کنیم ، چون برای نظام خدمت می کند ، هر دولت ارزشی اگر پایش را از نظام کج بگذارد چه اصولگرا چه غیر اصول گرا باید در برابرش بایستیم و تذکر بدهیم و هرجا که راست نیامد ما راستش کنیم و جایی هم که به کمک نیاز دارد بهش کمک می کنیم درارتباط  با دولت جدیدهم این جمله رابگویم که امیدوارم دولت در دام تفکرافراطی اشرافیگری گرفتارنشود بنابراین نیرو های اجتماعی باید فعالانه ، همراه با بصیرت و دانش مقتضی در جامعه ، خرد و عقلانیت مقتضی متناسب با ظرفیت های تهدید و وزن تهدید در جامعه حضور فعال داشته باشد ، به موقع عکس العمل نشان بدهد  آن خاصیت و برد امر به معروف را کم و فراموش نکنند بلکه باید این برد را افزایش دهیم تا بتوانیم جامعه را مدیریت بکنیم که نسبتا جامعه بسمت صلاح و خیر پیش رود و بقول معروف دوری از انحراف این تنها راهی است که ما می توانیم انجام دهیم نه تنها راه به هر حال یکی از راه های موثراست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
کاکتوس
جناب آقای آقازاده 4 سال تو همین استان وشهر نماینده مجلس بودند چکاری تونستن انجام بدن تا همدلی وتقوای سیاسی در استان مقبول و محکم باشه که الان ناراضی هستن از وضع موجود یه سوزن به خودمون بزنیم یه جوالدوز به دیگران
در حاشیه