شورای نگهبان دولت را ملزم به بی طرفی در انتخابات کند/ نتیجه فرمان رئیس جمهور ایجاد مجلسی دولت ساخته است

۲۱ نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به شورای نگهبان با اشاره به اظهارات اخیر رئیس جمهور تصریح کردند: بیم آن می رود که دولت یازدهم با این فرمان انتخاباتی آقای روحانی، به دنبال یکدست کردن دو قوه مجریه و مقننه و تلاش برای ایجاد مجلسی دولت ساخته و مطیع برآید.

شورای نگهبان دولت را ملزم به بی طرفی در انتخابات کند/ نتیجه فرمان رئیس جمهور ایجاد مجلسی دولت ساخته است

به گزارش ۸دی، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به شورای نگهبان نسبت‌ به اعمال فشارهای انتخاباتی، خواستار واکنش صحیح این شورا شدند.

متن این نامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

اعضای محترم شورای نگهبان(حفظهم الله)
با سلام و احترام وتحیّت
اظهارات اخیر رئیس جمهور محترم در جمع استانداران و فرمانداران مبنی بر تمایل ایشان برای ورود یک جریان سیاسی(معتدلین) به مجلس دهم، موجی از نگرانی و حیرت را بین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و نیز کاندیداهای امیدوار به بی طرفی مُجری انتخابات، بر انگیخته است.
شاید برای اولین بار است که رئیس جمهور(به عنوان عالیترین مقام دستگاه اجرایی انتخابات) با این صراحت، از تمایل خویش برای ورود جریان سیاسی حامی خود به مجلس، سخن به میان می آورد و جالب این که این تمایل را در جمع مجریان انتخابات بیان می دارد.

بیم آن می رود که دولت یازدهم با این فرمان انتخاباتی آقای روحانی، به دنبال یکدست کردن دو قوه مجریه و مقننه و تلاش برای ایجاد مجلسی دولت ساخته و مطیع برآید که با اصل تفکیک قوای مصرح در قانون اساسی و نیز بیانات روشن مقام معظم رهبری مبنی بر عدم دخالت دولت در انتخابات مغایرت دارد.
ما برخی نمایندگان مجلس شورای از شورای محترم نگهبان به عنوان نهاد پیش بینی شده در قانون اساسی برای نظارت بر انتخابات مجلس، استدعا داریم، در برابر این عزم خلاف قانون مُجری انتخابات، واکنش مناسب نشان داده، دولت و کارگزاران دولتی را ملزم به رعایت بی‌طرفی در انتخابات مجلس شورای اسلامی نماید چرا که در غیر این صورت، برگزاری انتخابات توسط دولتی که رئیس آن پیشاپیش با صراحت اعلام کرده است می خواهد جریان سیاسی طرفدار خود را در انتخابات پیروز ببیند، معنایی نخواهد داشت.

والسلام

علیرضا زاکانی- مهرداد بذر پاش-حسین نجابت-محمد کوثری-محمد دهقان-احمد امیر آبادی- حبیب آقاجری-محمدصالح جوکار-مسعود میرکاظمی- بهرام بیرانوند- مرتضی آقاتهرانی-محمدرضا آشتیانی – مجتبی رحماندوست-اصغر زارعی-ابوالقاسم جراره- سیدحسین نقوی حسینی- ضرغام صادقی-سیدعباس نبویان-ابراهیم کارخانه ای – سیدمرتضی حسینی-نادر قاضی پور

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه