نورپردازی و آذین‌بندی اماکن، میادین و معابر عمومی شهر رشت در دهه فجر امری مهم است

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان برنامه‌ریزی مناسب برای ماندگارسازی این اماکن و ثبت آنها در تاریخ انقلاب اسلامی را ضرورت خواند و تصریح کرد: می‌توان زمینه‌های برگزاری مردمی جشن انقلاب اسلامی را فراهم آورد.

نورپردازی و آذین‌بندی اماکن، میادین و معابر عمومی شهر رشت در دهه فجر امری مهم است

به گزارش ۸دی، حجت‌الاسلام مجتبی اشجری بعد از ظهر امروز در نشست کمیته فضاسازی و تزئینات شهری شهر رشت نشاط‌سازی و برگزاری هرچه شایسته‌تر جشن سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را مهم دانست.

وی با بیان اینکه اعضای کمیته مذکور با بهره‌گیری از ظرفیت و توانمندی‌های مجموعه سازمان‌ها و نهادهای شهر رشت برای نشاط‌سازی استفاده کند، افزود: آشنایی آحاد جامعه به‌ویژه نسل جوان با مکان‌های تاریخی انقلاب اسلامی در شهر رشت مهم است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان برنامه‌ریزی مناسب برای ماندگارسازی این اماکن و ثبت آنها در تاریخ انقلاب اسلامی را ضرورت خواند و تصریح کرد: می‌توان زمینه‌های برگزاری مردمی جشن انقلاب اسلامی را فراهم آورد.

وی تشویق و ترغیب کانون‌های موثر مردمی، مراکز فرهنگی، مساجد، مدارس و پایگاه‌های مقاومت شهر را در برگزاری بهتر جشن انقلاب با اهمیت عنوان کرد و گفت: چراغانی، نورپردازی و آذین‌بندی اماکن، میادین و معابر عمومی شهر رشت امری مهم است.

اشجری با اشاره به اینکه باید فضای متفاوتی برای ایجاد شور و هیجان در جامعه ایجاد شود، خاطرنشان کرد: مردم باید این تفاوت را احساس کنند.

وی آغاز آذین‌بندی و نورپردازی شهر رشت را از شب ۱۲ بهمن ماه ذکر کرد و افزود: دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی باید به زبان هنر و هنرمندانه بیان و از شیوه‌های موثر، نوآورانه و جذاب در راستای معرفی آرمان و ارزش‌های معمار کبیر انقلاب اسلامی استفاده شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گیلان تزئین ویژه میدان شهدای ذهاب و خیابان‌های منتهی به آن را ضرورت خواند و یادآور شد: با جلوه‌های ویژه مانند استفاده از المان‌های انقلاب اسلامی در برخی نقاط شهر رشت نقطه عطف انقلاب اسلامی برجسته شوند.

وی با بیان اینکه می‌توان از تصاویر موجود انقلاب اسلامی گیلان در آرشیو شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان در برپایی نمایشگاه خیابانی استفاده کرد، یادآور شد: اجرای زنده موسیقی انقلابی توسط گروه سرود شهرداری رشت در نقاط مختلف شهر رشت پیشنهاد می‌شود.

اشجری خواستار ارائه خدمات رایگان و نیم‌بهای سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری برای شیرینی کام شهروندان در روزهای نخست انقلاب اسلامی و زنده شدن خاطرات آن روزها، شد.

شهردار رشت نیز در نشست مذکور برای برگزاری مراسم ایام‌الله انقلاب اسلامی اعلام آمادگی کرد و گفت:  تاکنون جلسات متعددی برای هرچه بهتر برگزار شدن جشن سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در مجموعه شهرداری برگزار شده است.

محمدعلی ثابت‌قدم، برپایی نمایشگاه عکس انقلاب اسلامی، چاپ پوستر، اهدای هدایا به متولدین ۲۲ بهمن سال ۵۷ و دیدار با خانواده شهدا را از جمله برنامه‌های کمیته مذکور عنوان کرد.

وی از برگزاری جشن «بهترین آرزوها برای وطنم» با نورافشانی و پرواز بالن ها در شب پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری جشنواره های فرهنگی و ورزشی و اکران فیلم‌های جشنواره عمار خبر داد.

شهردار رشت برگزاری جشن بزرگ انقلاب اسلامی و جشنواره هنری در پارک توحید را از برنامه‌های کمیته فضاسازی و تزئینات شهری ذکر کرد و یادآور شد: اجرای نمایش طنز خیابانی نیز از دیگر برنامه‌ها است.

شهردار رشت برگزاری نشست بصیرت‌افزایی با رویکرد انقلاب اسلامی و انتخابات را از برنامه‌های کمیته عنوان کرد و متذکر شد: نصب استندهای تبلیغات محیطی در ۵۰ نقطه و واتربند در ۳۰۰ نقطه شهر رشت از دیگر برنامه‌های کمیته فضاسازی و تزئینات شهری رشت است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه