چرا گوشی های هوشمند با تلگرام کند می شوند+ ترفند

با چند ترفند ساده می توانید حافظه گوشی خود را تا چند گیگابایت خالی کنید و سرعت موبایلتان را با نور مقایسه کنید

چرا گوشی های هوشمند با تلگرام کند می شوند+ ترفند

به گزارش ۸دی، چند وقتی است که بودن یا نبودن تلگرام در کشورمان، با فراض و نشیب های بسیاری روبه رو شده، اما از وقتی که خبر گزاری ها، شرکت ها و حتی ارگان های دولتی کانال های خودشان را در این افزار ایجاد کرده اند، دیگر بودن تلگرام هم داخل گوشی تلفن همراه اکثر کسانی که، از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند به امر عادی تبدیل شده است.

اما تلگرام مشکلاتی هم دارد، کش کردن اطلاعات یا همان نگه داشتن همه اطلاعاتی که از طریق گروه ها و کانال ها به این نرم افزار سرازیر می شود، در داخل گوشی تلفن همراهی که آن را نصب دارند به یکی از مشکلات بزرگ تلگرام محسوب می شود.
4045986_682 شما اگر فقط داخل ۵۰ گروه یا کانال عضو باشید در عرض حدودا ۲ هفته، ۴ گیگ رم داخل گوشی شما مطمئنا پر می شود، به اصطلاح گوشی هنگ می کند. بعد از آن، عکس ها و فیلم های داخل تلگرام باز نمی شود هیچ، حتی کل گوشی ممکن است دچار ضعف در کارکرد شود و شما را مجبور کند تا تلفن هوشمندتان را ببرید تعمیرگاه موبایل، تا کلی از شما پول بگیرد و فقط رم گوشی را پاک کند.4045982_568 در خیلی از مواقع که گوشی شما کند کار می کند می شود شما آن را برای تعمیر ببرید فقط رمش پر شه و خودتون با چند ترفند ساده می توانید مشکل تلفن همراهتان را برطرف کنید در این ترفند به شما آموزش می دهیم که چگونه بیشترین اطلاعات ذخیره شده را حذف کنید.

با استفاده از این ترفندها می توانید حافظه تلگرام خود را حذف کنید تا سرعت گوشی شما مانند روز اول شود:

پاک کردن حافظه ابری تلگرام
برای پاک کردن فایل ها و چت های گذشته وارد تنظیمات تلگرام شوید و با فشار روی گزینه Clear Cache و انتخاب هر یک از موارد دلخواه، عملیات پاکسازی حافظه را آغاز کنید. (عملیات پاکسازی حافظه کش، فقط اطلاعات دریافت شده در حافظه را حذف می‌کند و این اطلاعات اعم از ویدئو، صوت، عکس و… در سرورهای ابری تلگرام موجود بوده و با دسترسی مجدد شما به کانال موردنظر دوباره فراخوانی شده و در اختیار شما قرار می‌گیرد. پس نگران از دست رفتن اطلاعات خود نباشید.) 4045986_682

جا به جایی اطلاعات از گوشی به حافظه خارجی
در بعضی موبایل های هوشمند، زمانی که برنامه ای نصب می کنیم روی حافظه خود گوشی نصب می شود و داده های آن هم روی همان حافظه بارگزاری می شود، که جلوی سرعت گوشی را می گیرد. با این ترفند می توانید اطلاعات خود را بدون آن که از حافظه پاک کنید آن را به حافظه خارجی یا همان sd کارت انتقال دهید. 4045982_568 پاک کردن حافظه پنهان
اگر برنامه تلگرام را در گوشی خود نصب دارید، در حافظه گوشی پوشه اندروید را باز کنید و در داخل پوشه data به دنبال فایل org.telegram.messenger بگردید. داخل این فایل پوشه cache را مشاهده می کنید. با باز کردن پوشه cache مجددا لیست بلندبالایی دیده می شود که شامل تصویر بندانگشتی تمام عکس هایی است که در تلگرام برای شما فرستاده شده است. اگرچه هر کدام از این تصاویر به تنهایی حجم بسیار کمی دارند، اما تجمع آن ها به مرور زمان حجم قابل توجهی از حافظه گوشی شما را اشغال می کند. بنابراین با حذف محتویات این پوشه نیز بخشی از فضای حافظه گوشی شما آزاد می شود. البته می توانید در تنظیمات نرم افزار گوشی خود، گزینه زیر را انتخاب کنید.
4045982_568

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه