دستور توقف قطع درختان سیاهکل/فتنه گران ۸۸ را به استانداری راه ندهید/رشوه در بانکها بیداد میکند/حل مشکلات چایکاران

فکری به حال بافت فرسوده شهر سیاهکل بکنید./بودجه ورزش سیاهکل کم است./مشکل بیکاری درسیاهکل جوانان را اسیر خود کرده است./مسولین هیئات مذهبی با مشکلات شدید مالی برخوردار هستند.جلوی تخریب گسترده منابع طبیعی و محیط زیست سیاهکل را بگیرید.

دستور توقف قطع درختان سیاهکل/فتنه گران ۸۸ را به استانداری راه ندهید/رشوه در بانکها بیداد میکند/حل مشکلات چایکاران

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از درسیاهکل ، جمعی از مردم شهرستان سیاهکل از قشرهای مختلف در گفتگو با خبرنگار درسیاهکل با اشاره به معضلات و مشکلات اساسی خود که در زندگی روزمره آزارشان می دهد، انتظارات خود از محمد علی نجفی به عنوان استاندار جدید گیلان را مطرح نمودند که مشروح آن در زیر آمده است :

توجه: برخی از دلگفته های مردم سیاهکل به همان صورت که بیان شده و به صورت محاوره ای نوشته شده است.

علی رضا – کارمند

مدیرانی را انتخاب کنید که به دنبال منافع شخصی خود نباشند

از استاندار جدید تقاضا داریم که در ابتدا مدیران لایق و شایسته را برای تصدی امور انتخاب نمایند، نه افرادی را که به دنبال منافع شخصی هستند و همچنین منافع ملی را به منافع عده ای نور چشمی خاص ترجیح دهند.

علی – ساکن یکی از روستاهای سیاهکل

جلوی تخریب گسترده منابع طبیعی و محیط زیست سیاهکل را بگیرید

جناب آقای استاندار
خواهشمندم جلوی تخریب گسترده منابع طبیعی و محیط زیست که در شهرستان سیاهکل توسط چند شرکت و با حمایت برخی از افراد صورت میگیرد و تخریب گسترده و نارضایتی مردمی را بدنبال داشته است را با قاطعیت گرفته و پیگیری نمایید.

کارشناس مسائل مذهبی

فتنه گران ۸۸ را به استانداری راه ندهید

با سلام
بی مقدمه …
میخواستم به همه چه مردم عادی و چه مسئولین محترم مون بگم خودشون رو تو پرانتز جملات پایین قرار بدن و نظراتشون رو درباره متن زیر بیان کنن نه به من و نه به مردم، بلکه به خودشون و خداشون.
اگه ( من ) مسئول بودم : قبل از گرفتن پستم یه نگاهی به نامه ی مولا علی (ع) به مالک اشتر تو نهج البلاغه میکردم تا بعد نگن فلانی با هر کسی میپلکید و بعضیا رو بیشتر تحویل میگرفت و دور و بریاش فامیلا و آشناهاش بودن و وقتی اومد با پراید و وقتی رفت با پرادو…
اگه ( من ) مسئول بودم : به شهرم و استانم و منطقه ای که زیر دستم بود، برا مردمش و آب و خاکش اگه سنگ تموم نمیذاشتم حداقل طوری دوران مسئولیتم و نمیگذروندم که آخرش بگن فلانی حتی به بارزترین مشکلات شهر هم توجه نکرد، یادمه یه روزی یکی از اهالی یه شهری بهم میگفت: فلانی مسئولین شهرداری و شهردار ما رو ببین چقد با تقوا هستن که با طی الارض همه جا رو سیر میکنن و چاله های شهر رو نمیبینن.
اگه ( من ) مسئول بودم: هیچ وقت با کسایی که به مملکتم خیانت کردن دست به دست نمیشدم مخصوصا کسایی که حرمت دینمو و اهلبیت پیغمبر (ص) و امام حسین (ع) رو شکستن، آخه شنیدم امام حسین (ع) به یه عده ای فرمودند روز عاشورا اگه تو لشگر من نمیاین برین جایی که صدای هل من ناصر من به گوشتون نرسه که اگه برسه و به یاری من نیاین هم نشین قاتلای من هستین، حالا فکرشو بکنین روز عاشورای سال ۸۸ امام حسین (ع) تو ظهر عاشورا میگه هل من ناصر ینصرنی اونوقت یه عده نه تنها صدای مولا رو به وسیله ی او عزاداریها میشنون بلکه نام مولا رو به آتش میکشن بعد فکر کنین یه کسی بخواد تو این مملکت که هرچی داره از لبیک یا حسین (ع) داره یه کسایی رو بیاره سر کار که حامی و یا جزء اون افراد خائن اون سال بودن. اگه من بودم این کارو نمیکردم.
اگه ( من ) مسئول بودم یا حرف کم میزدم و وعده کم میدادم یا عمل به حرفا و وعده هامو زیاد میکردم که مثل دو تا کفه ی ترازویی نشن که کفه ی حرف و وعده اش تو عرشه و کفه ی عمل به وعده و حرف زیر فرش.

صادق – کارشناس بیمه

در روند دریافت وام از بانکهای استان رشوه بیداد میکند/نظارت ویژه ای بر دستگاه قوه قضایی و بازرسی استان انجام بشود

در کشاورزی همزمان با برداشت محصول در استان ؛ بعنوان یک استان کشاورزی با واردات نابود شدیم و در صنعت نیز سالها مانع شدند از رشد صنعتی گیلان و القاء کردند که رطوبت به صنعت زیان می زند و موجب زنگ زدن آهن الات می شود. لذا از صنعتی شدن نیز باز ماندیم .
در راه اندازی و برپایی هر واحد صنعتی آنقدر سنگ اندازی شده و حتی در روند دریافت وامها از بانکهای استان رشوه بیداد میکرد و هنوز ادامه دارد، مثلا از ۲۰ میلیون وام سالهای قبل ۴ میلیون آن بایستی بابت کارشناش و ارزیاب مخفیانه پرداخت میشد تا شخص وام گیرنده بتواند به تسهیلات خود برسد که کما بعضی ها به ستوه آمده و بیخیال طرح های خود شده اند .
در طی سالهای اخیر از استا نهای دیگر ؛ زمین های گیلان در چند هزار هکتار یکجا خرید شده اند و باور کنید در سالهای آینده هیچ گیلانی دیگر صاحب زمین خود نیست ( زیرا زمین داران دیروز ؛ ماشین سواران امروزند و سرایدران فردای افراد غیر بومی )
و آنچه در توسعه گیلان و در بهتر زیستن و به حق خود رسیدن لازم و حیاتی می باشد را در زیر خدمت آقای نجفی اعلام می کنم.

– نظارت ویژه در دستگاه قوه قضایی و بازرسی استان ؛ در جهت رفع تبعیض ها و اعمال سلقیه ها و تنبیه با اشد مجازات کارکنان متخلف دستگاه های فوق و سایر دستگاهای اجرایی استان .
– رویکرد به جذب و ماندگاری توریسم با امکانات اقامتی مدرن، یعنی با ایجاد هتل های ۳ تا ۵ ستاره و متل در همه شهرستانهای استان
– مهار آبهای سطحی و با ایجاد سدهای مدرن در فعالیت کشاورزی و افزایش قیمت برنج و جلوگیری از واردات شدید آن ؛ مقایسه کنید یک کیلو برنج دربرا بر قیمت یک کیلو پسته ؛ پسته از بابت حیثت و آبرو داری خانواده در پیشگاه مهمان ؛ بود و نبودش فرقی نمی کند و لی اگر برنج بابت مهمان پخت نشود حیثیت و غرور میزبان در مخاطره است .
– استفاد ه از مدیران کارآمد فقط استانی در دستگاهای مهم استان و از تما م شهرستانها انتخاب شوند .
– در تأمین سلامت خانواده های گیلانی تدبیری اندیشده شود تا از ماده اصلی دریای خودمان دریای کاسپین ( خزر ) حداقل ماهیانه چند کیلو ماهی دریایی بین خانواده ها توزیع شود و تا انجاییکه فکر می کنم حدود ۹۵درصد از مردم گیلان تاکنون از ماده اولیه دریای مان یعنی خاویار یا رنگ انرا ندید ه و حتی نخورده اند . و این یعنی نابرابری و تبعیض

کشاورز چایکار سیاهکلی

به مشکلات چایکاران سیاهکلی رسیدگی کنید

چایکاران سیاهکلی مشکلات زیادی دارند. از مشکلات همین بس که سیاهکل با دارا بودن سطح زیر کشت  بالا ی ۳۰۰۰ هکتار فقط نزدیک به ۲۰۰۰ تن برگ سبز چای تاکنون  توسط کارخانجات چای به اصطلاح فعال دریافت نموده اند. یعنی هر هکتار حدوداً ۶۶۶ کیلو گرم با رتبه منفی  پایین ترین رتبه در سطح کشور را دارد.

در صورتی که راندمان مطلوب به ازای هر هکتار ۵ تا ۵/۴ تن می باشد، حال دیگر خود شما قضاوت کنید وجود انبوه باغات چای رها سازی در حاشیه شهر و کل روستاهای شهرستان سیاهکل حکایت دردناک را روایت می کند.

راننده تاکسی درون شهری سیاهکل

فکری به حال بافت فرسوده شهر سیاهکل بکنید

با عرض سلام و مسرت از انتخاب استانداری ولایی و درد آشنای گیلان جناب آقای دکتر نجفی
رانندگان تاکسی درشهرستان سیاهکل با مشکلات متعددی روبه رو هستند.
از بافت قدیمی شهر که انگار هیچ کس به فکر تعریض تنها خیابان اصلی و باز کردن جاده نیست تا خیابان خاکی کنار میدان دیلمان که تنها اسم کمربندی را به خود گرفته است که همین امر باعث میشود در برخی ایام تعطیلات که شهر شلوغ میشود با کوچکترین ترافیکی، جاده به اصطلاح قفل شود و با این وضع اقتصادی بد و درآمد ناچیز نتوانیم خدمات رسانی کنیم، که این امر باعث برخی نارضایتی های به حق همشهریان میشود.
نبود آسفالت مناسب در اکثر خیابانهای شهر وحتی خیابان اصلی که باعث بالا رفتن استهلاک خودرویی میشود که باید هرروز بارها و بارها در این خیابان با مسافر تردد کند. حال آنکه به این دلیل باید هزینه های زیادی را صرف تعمیرات خودرو نیز انجام بدهد.

عدم ساماندهی ایستگاههای ابتدا و انتهایی شهر در ساعات پایانی روز که باعث کم شدن مسافر و عدم تمایل به کار رانندگان تاکسی و به طبع سوء استفاده مسافربرهای شخصی در تمام روز و تنش هایی در این رابطه میشود.
نبود پمپ بنزین کافی در سطح شهر جهت سوخت گیری و خراب بودن پمپ گاز شهرستان در اکثر مواقع…از برخی مشکلات رانندگان تاکسی این شهرستان میباشد.

جوان ورزشکار

بودجه ورزش سیاهکل کم است/از مسئولین شهرستان سیاهکل حمایت میکنیم/سالنهای ورزشی سیاهکل حتی کفپوش هم ندارند

من به عنوان یه ورزشکار واقعاً از نابسامانی و عدم مدیریت شهرستان سیاهکل گله مندم…واقعا چه بر سر این شهرستان آمده ؟؟

شهرستانی که یه زمانی میزبان خیلی از مسابقات استانی بود، تویه اکثر رشته ها قهرمان استان داشت.. یعنی واقعا بودجه ی شهرستان سیاهکل همینقدری هست که ما داریم تو عمل میبینیم؟؟ اگه همین قده که باید یه فکری به حالش بکنین و ما ورزشکاران هم از همه رشته های ورزشی همه جوره از مسئولین شهرستان در استان حمایت میکنیم، چون واقعا ظلم بزرگی در حق ورزشکاران این شهرستان شده. چون ضرر و زیان شو نسل های بعدی ما خواهند دید، وقتی که هیچ بزرگتری و پیشکسوتی الگویی برای جوانان ما نباشد.
یه سالن توسط دولت دهم ساخته شد که هنوز هم تهویه و شوفاژ آن را راه ننداخته اند، کف پوش آن در عرض یک سال باطل شده …سالن قدیمی(تختی) هم که سالهاست بدون کفپوشه ..یعنی ورزش هایی مثل فوتسال، والیبال، بسکتبال و… به سختی تمرین میکنن، یا اگه هم بکنن مسدومیت شون ردخور نداره..!

سیاهکل تنها جایی که فک کنم تشک کشتی پهن میکنن، هر شهری که برین یک خانه کشتی داره..

تمرین کشتی تویه سالنی که هیچ وسیله ی گرمایشی ای نیست که اصلا بخوای جایی بگی برات میخندن..بیمه ی ورزشی هم که قربونش برم… !

محسن – دانشجو

مشکل بیکاری درسیاهکل جوانان را اسیر خود کرده است/چرا بیمارستان سیاهکل افتتاح نمی شود؟!

با سلام خدمت استاندار محترم
امیدوارم در سمت خودتان موفق باشید…
چند سطری را در مورد یکی از مشکلات شهر خودم سیاهکل برای شما نوشتم که انشاالله شما به آن رسیدگی کنید چون هر چقدر گفتیم کسی گوش نکرد که نکرد…
یکی از مشکلات بزرگ شهر ما مشکل بیکاری است.

بیمارستانی در شهر ما هست که بعد از چند سال ساخته شدن هنوز هم افتتاح نشده…و معلوم هم نیست کی افتتاح خواهد شد…!!!
هیچ مشخص نیست که مشکل از کجاست و چه کسی یا کسانی به آن باید رسیدگی کنند..!!!
بنده نظرم این است که با افتتاح این بیمارستان مقداری از بار مشکلات بیکاری جوانان که در این شهر با آن رو به رو هستند برطرف خواهد شد…
جوانانی که حتی با داشتن تحصیلات بالا هنوز هم بیکار هستند و همین باعث شده که راه ازدواج برای آنها بسته شود و خوب جوانان هم به سمتی کشیده شوند که………
خیلی از خانواده ها؛ عزیزان خود را به همین علت که بیمارستان در شهر نیست یا خیلی دور است از دست داده اند……
امید است که با رسیدگی شما؛؛ این مشکل که سالهاست با ماست برطرف شود (انشاالله)
بدانید با برطرف کردن این مشکل دعای خیره خیلی از خانواده ها همراه شما خواهد بود…
بنده منتظر پاسخ شما هستم…..یاعلی….

جوان هیئتی ۲۰ ساله

از قومیت گرایی دوری کنید/مسولین هیئات مذهبی با مشکلات شدید مالی برخوردار هستند

از آقای استاندار میخواهم در تمامی نقاط دولتی و غیر دولتی از قومیت گرایی دوری کنند.
امروزه شاید فضایی سالم تر از هیئت های مذهبی و روضه ها وجود نداشته باشه که جوونا با معارف و فرهنگ اهلبیت (ع) آشنا میشند….
مسولین هیئات مذهبی با مشکلات شدید مالی برخوردار هستند و حتی گاهی اوقات برای هزینه ی پذیرایی مراسم هفتگی هم دست نیاز به سمت دیگران بلند میکنند.
لطفاً یه راهی برای این امر پیدا کنید که این مشکلات برای هیئتها بوجود نیاد .
اگر فرهنگ اهلبیت (ع) در جامعه رواج پیدا کنه مطمئنا دیگر مشکل نخواهیم داشت.

بازاری

راه های ارتباطی سیاهکل را به اتمام برسانید/دستوری مبنی بر توقف قطع درختان جنگل های سیاهکل صادر کنید

آنچه از استاندار جدید و محترم جناب نجفی بابت شهرستان محرومیت کشیده سیاهکل تقاضا مندیم بقرار زیر می باشد :

۱- ایجاد شهرک صنعتی شماره ۲ درسیاهکل ، با اسقرار صنایع مادر جهت اشتغالزایی و گرایش به صنعتی شدن و خروج از زندگی معیشتی بخور و نمیر
۲- راه اندازی سریع بیمارستان سیاهکل و درمان بستر دیلمان
۳- ایجاد اتوبان بازگیا گوراب به سیاهکل
۴- دو بانده شدن مسیر سیاهکل به دیلمان
۵- پیگیری در تسریع و تکمیل اتوبان سنگر به سیاهکل
۶- ایجاد سد بر روی رودخانه شیمیرود سیاهکل در مکان مناسب بابت توسعه و رونق کشاورزی .
۷- ایجاد و تکمیل پروژه سد دیلمان جهت مکانیزه شدن زمین های کشاورزی و زیر کشت بردن انواع محصولات کشاورزی وخاک مرغوب دیلمانات .
۸- ایجاد تله کابین در ارتفاعات سیاهکل جهت جذب توریسم با نگاه استانداری به سرمایه گذاران و اعلام هرگونه کمک به سرمایه گذاران طی فراخوان رسانه ای از سوی استانداری
۹- ایجاد هتل های ۳ ستاره و ۵ ستاره و متل درسیاهکل ؛ ( هر ۳ مورد ) باز همانند موردفوق ؛با جذب سرمایه گذار و واگذاری آسان زمین و تسهیلات مربوطه و فارغ از هرگونه مشکل آفرینی و طی فراخوان استانداری گیلان .
۱۰- توقف قطع در ختان جنگل های گیلان و بخصوص درختان جنگل های سیاهکل که در سالهای اخیر بهم خوردن تعادل آب و هوای منطقه ناشی از غارت بی رویه و ورود مافیاییکه بهره برداری از آن را سالهاست دارند ادمه می دهند.
۱۱- رفع مشکلات اب آشامیدنی شهری و روستایی مردم شهرستان سیاهکل برای همیشه .
۱۲ – دستور ابلاغی از سوی استانداری به ادارات کشاورزی سراسر استان بابت آموزش کشاورزان باغ دار در جهت تبدیل باغات به محصولات پر بهره . بخصوص برای سیاهکل .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
جالبه اخبار سایت تون رو که دنبال می کنم تقریبا هر روز یه خبر از سایت در سیاهکل رو تو سایت تون میبینم نکنه در سیاهکل سایت دوم تونه!!
سیاهکلی
من به عنوان سیاهکلی از سایت شما تشکر میکنم.احساس میکنم این آقا پایگاه خبری داره دلش میخواد خبراش رو بزنین.من بیکار بشم خبرهای شما رو نگاه میکنم.باز هم ممنون
سیاهکل
باید از این خبر در سایت های کشوری استفاده بشه
در حاشیه