آلن ئیر: اگر ۲۰سال جوانتر بودم حتما گیلکی یاد میگرفتم

آلن ائیر سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا در آخرین پست صفحه شخصی فیس بوکش این گونه نوشت: اگر بیست سال جوانتر بودم سعی میکنم یک کمی گیلکی یاد بگیرم.

آلن ئیر: اگر ۲۰سال جوانتر بودم حتما گیلکی یاد میگرفتم

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از واران نیوز، آلن ائیر سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا در  آخرین پست صفحه شخصی فیس بوکش این گونه نوشت: اگر بیست سال جوانتر بودم سعی میکنم یک کمی گیلکی یاد بگیرم.

Alen

او پس از این پست پست دیگری با این مضمون بر روی صفحه خود گذاشت: در آخرین پست ام اشتباه کردم – نوشتم “اگر بیست سال جوانتر بودم سعی میکنم یک کمی گیلکی یاد بگیرم…” اما بسیاری از شما لطف کردید و مرا تصحیح کردید – بهتر بود اگر میگفتم “اگر بیست سال جوانتر بودم سعی می کردم یک کمی گیلکی یاد بگیرم”

– اگر صد سال زندگی کنم انشاالله یه روز با نیت پاک و پشتکاری زبان شیرین فارسی اینقدر بلغور نخواهم کرد.

آلن ائیر سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا است. وی نخستین فردی است که به این پست منصوب شده‌است. ایر سابقه «ریاست دفتر ایران در کنسولگری ایالات متحده در دبی» را نیز دارد. ایر با وجود این که هرگز ایران را ندیده‌است، با فرهنگ ایران آشنایی دارد، انگشتر عقیق به دست می‌کند، و خود را یک «ایران‌دوست» می‌نامد. او فارسی را عامیانه، و با تسلط به عبارات و ضرب‌المثل‌های فراوان صحبت می‌کند، اگرچه لهجه غلیظ آمریکایی دارد. او در صحبت‌های خود، حتی از اشعار کلاسیک فارسی و تکیه‌ کلام‌های صمد و دایی‌جان ناپلئون نیز بهره می‌گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه