بلعیده شدن ۲۶ هزار متر مربع از جنگل های آستارا توسط شعله های آتش

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بندر مرزی آستارا گفت: ۲۶ هزار متر مربع از جنگل های این شهرستان، توسط شعله های آتش بلعیده شد.

بلعیده شدن ۲۶ هزار متر مربع از جنگل های آستارا توسط شعله های آتش

به گزارش ۸دی، سرخوش کرمزاده اظهار کرد: طی چند روز گذشته، دو مورد آتش سوزی در جنگل های مناطق کوهستانی آستارا به وقوع پیوست که موجب سوختن و از بین رفتن ۲۶ هزار متر مربع از اراضی جنگلی شهرستان گردید.

وی با تأکید بر اینکه عوامل انسانی در بی احتیاطی هنگام روشن کردن آتش به هنگام وزش باد گرم (گرمیج) در مناطق جنگلی سبب بروز این حوادث شد، ادامه داد: طی چند روز گذشته ۱۶ هزار متر مربع از اراضی جنگلی روستای ویرمونی و ۱۰ هزار متر مربع از اراضی جنگلی روستای کشفی در آتش سوخته است.

کرمزاده از منابع طبیعی به خصوص جنگل ها به عنوان مهمترین میراث بشری نام برد و افزود: بی احتیاطی در روشن نمودن آتش در حاشیه جنگل ها، عواقب جبران ناپذیری را دارد که بر توجه بیشتر در این زمینه تأکید می شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود از بسیج همگانی شهرستان در راستای ورود برای مهار آتش در مناطق مذکور تقدیر کرد و اظهار داشت: صدور دستور فرماندار شهرستان برای استفاده از توان همه دستگاه ها در مهار آتش بسیار تأثیر گذار بود.

وی در پایان عنوان کرد: پیگیری و حضور معاونین فرمانداری، بخشدار مرکزی، شهردار آستارا، اعضای شوراهای شهر و روستا، دهیاران، نیروهای مخلص سپاه و بسیج، نیروهای هلال احمر، مرزبانی و نیروهای منابع طبیعی در کنار وظیفه شناسی شرکت ها و پیمانکاران منابع طبیعی، اهالی محل و طبیعت دوستان شهرستان در مهار به موقع آتش و سرایت به سایر مناطق ویرمونی و کشفی بسیار تأثیر گذار بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا در بخش پایانی سخنان خود تأکید کرد: خوشبختانه از ابتدای سالجاری تاکنون، آتش سوزی وسیع در سطح شهرستان نداشتیم که امیدواریم این وسعت هم به حداقل ها تقلیل یابد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه