بازتاب گسترده بیانات رهبری در رسانه های خارجی/ رهبر عالیقدر ایران بازداشت ملوانان آمریکایی را ستود

بیانات امروز رهبر معظم انقلاب درباره برنامه هسته ای، حمله به سفارت عربستان و دستگیری ملوانان آمریکایی بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی پیدا کرده است.

بازتاب گسترده بیانات رهبری در رسانه های خارجی/ رهبر عالیقدر ایران بازداشت ملوانان آمریکایی را ستود

به گزارش ۸دی، خبرگزاری بین المللی رویترز در گزارشی به بیانات رهبر معظم انقلاب پرداخته و نوشته، رهبر عالیقدر ایران از سپاه پاسداران ایران به خاطر بازداشت ملوانان آمریکایی وارد شده به حریم آب های ایران قدردانی کرد ولی حمله به سفارت عربستان را اقدامی خواند که به مصالح ایران ضربه زد.

علاوه بر این خبرگزاری، از استقبال رهبری از اجرای توافق هسته ای با قدرت های بزرگ و رفع تحریم ها علیه ایران و هشدار ایشان نسبت به مراقبت دولت نسبت به حقه و فریب آمریکا نوشته است.

المانیتور در بازتاب بیانات مقام معظم رهبری، به بخش های مربوط به برجام و بت بزرگ نامیدن آمریکا اشاره کرده است. المانیتور همچنین طی مقاله ای به نامه رهبر معظم انقلاب به روحانی و بر تاکید ایشان به مراقبت از حقه و فریب آمریکا و نظارت بر اجرای کامل تعهدات از سوی این کشور اشاره کرده است

آژانس خبری فرانس پرس و گاردین نیز محکومیت حمله به سفارت عربستان در بیانات امروز رهبری را مورد توجه قرار داده اند.

 خبرگزاری رادیو اروپای آزاد نیز با پوشش بیانات امروز رهبری، محکومیت حمله به سفارت عربستان را در سخنان ایشان مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری با ارائه گزارشی از بیانات رهبری پرداخته و نوشته حمله به سفارت عربستان کار اشتباه و نادرستی بوده است و این حمله معادل حمله به اسلام و ایران است.

نیویورک تایمز نیز با اشاره به سخنرانی امروز رهبر معظم انقلاب نوشته رهبر عالیقدر ایران از  تکمیل توافق هسته ای و اجرای برجام و رفع تحریم های اقتصادی  محتاطانه استقبال کرد و انتظار تنش زدایی بیشتر میان ایران و آمریکا پس از مبادله زندانیان و آزادی ملوانان آمریکایی را نقش بر آب کرد. نیویورک تایمز به سخنان رهبری در ارتباط با مراقبت دولت در برابر حقه و فریب آمریکا و لزوم اجرای تعهدات کامل از سوی این کشور اشاره کرد.

خبرگزاری راشا تودی روسیه نیز به نقل از رویترز با اشاره به بیانات امروز مقام معظم رهبری نوشته رهبر عالیقدر ایران از سپاه پاسداران ایران به دلیل بازداشت گروه از ملوانان آمریکایی تقدیر و تشکر کرده است. این خبرگزاری نیز به محکومیت حمله به سفارت عربستان در بیانات امروز رهبری اشاره کرده است و گفته است که او این حادثه را بسیار اشتباه و نادرست خوانده است.

جروزالم پست چاپ رژیم صهیونیستی نیز با اشاره به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب به بازداشت ملوانان آمریکایی از سوی نیروی دریایی سپاه پاسداران اشاره کرده بود و نوشته رهبر ایران از نیروهای سپاه پاسداران تشکر و قدردانی کرد و گفته است که من فرصت پیدا نکرده ام از این سربازان جوان سپاه قدردانی کنم.

آنچه آنها هفته گذشته در آبهای خلیج فارس انجام دادند، کار صحیح و درستی بوده است. سیاستمداران نیز باید چنین عمل کنند و در صورتی که دشمنان از مرز و حریم ما عبور کنند باید با تمام قدرت و توانشان مقابل آنها ایستاده و آنها را متوقف کنند.

این روزنامه در ارتباط با محکومیت حمله به سفارت عربستان در بیانات امروز رهبر معظم انقلاب نوشته و با ارائه گزارشی از بیانات ایشان نوشته حمله یه سفارت عربستان سعودی در تهران کار بسیار اشتباه و نادرستی بود و به ایران و اسلام ضربه وارد کرد ولی این موضوع نباید مستمک و بهانه عده ای برای سرزنش جوانان مومن و حزب اللهی ما باشد.

جروزالم پست نوشته است که رهبر ایران از اجرای توافق هسته ای ایران با قدرت های بزرگ و رفع تحریم های بین المللی علیه ایران استقبال کرده است ولی هشدار داده است که دولت ایران می بایست مراقبت دسیسه و خیانت آمریکا باشد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه