مردم انزلی برای حفظ هوای پاک رکاب زدند + تصاویر

مردم انزلی که به ورزش دوست بودن و قهرمانی شهره اند، به مناسبت روز هوای پاک با شعار دوچرخه، دوستدار سرزمین سبز و هوای پاک پا به رکاب شدند.

مردم انزلی برای حفظ هوای پاک رکاب زدند + تصاویر

به گزارش ۸دی، مردم انزلی که به ورزش دوست بودن و قهرمانی شهره اند، به مناسبت روز هوای پاک با شعار دوچرخه، دوستدار سرزمین سبز و هوای پاک پا به رکاب شدند.

این همایش بزرگ دوچرخه سواری شامل بخش های مختلف آشنایی با مسائل زیست محیطی و اهمیت حفظ سلامت آن ، اموزش اصول دوچرخه سواری شهری ، حضور در اماکن تاریخی انزلی و تاکید بر لزوم توجه به حفظ میراث فرهنگی همراه بود.
دوچرخه سواران که در رده های سنی گوناگون از کودک تا سالخورده بودند از میدان مالای انزلی تا پل تاریخی غازیان و سپس تا محل ترنم موزیک یا موزیک جیگا و پس از آن تا انتهای بوستان تاریخی بلوار انزلی را با دوچرخه پیمودند.
*تاکید بر تحقق سیاست های محیط زیستی کشور
برگزار کنندگان این همایش همچنین با تاکید بر اهمیت حفظ هوای پاک، در بیانیه ای خواستار تحقق سیاست های محیط زیستی کشور ، استفاده از انرژی های پاک، محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک و مدیریت پسماندها و پساب ها ، بهینه سازی الگوی مصرف آب، منابع، غذا، مواد و انرژی بویژه ترویج مواد سوختی سازگار با محیط زیست ، توسعه حمل و نقل عمومی سبز و غیرفسیلی ،افزایش حمل و نقل همگانی بویژه در کلان شهر ها و صنعت کم کربن شدند.
آنها از مدیران شهری بندرانزلی درخواست کردند تا زیر ساخت های لازم برای تردد ایمن دوچرخه را بعنوان یک وسیله نقلیه دوستدار محیط زیست ، فراهم و با ایجاد و احداث مبلمان شهری ویژه و طراحی فنی مسیرهای دوچرخه سواری و تجهیز پارک های شهر ، گرایش شهروندان به استفاده از دوچرخه را بیش از پیش تقویت کنند .
مجریان همایش تاکید کردند: بی تردید ایجاد و تقویت فرهنگ دوچرخه محوری در بندر انزلی می تواند مزیتی افزون ، در جلب گردشگر و نشاط اجتماعی خانواده ها به عنوان اصلی ترین سرمایه شهر باشد.
*لزوم افزایش و بهینه سازی خودروها عمومی
مسئول آموزش انجمن طرفداران توسعه انزلی گفت: خودروهای عمومی مورد استفاده در حمل و نقل عمومی مسافر و بار شامل اتوبوس ها ، تریلی ها و کامیون اغلب فرسوده و دود زا و نیازمند بازبینی های مرتب فنی و تعویض فیلتر هستند .
لیلا مسروری اظهار کرد : نبود ساختار نظام مند محیط زیست شهری اعم از فضای سبز و مبلمان شهری و احداث ساختمان های نامتجانس در کریدورهای جابجایی هوای شهرمان از یک سو و افزایش تعداد و تردد خودروهای تک سرنشین دور نمای نامناسبی از شرایط را گواهی می دهد.
وی خاطرنشان کرد : افزایش تعداد خودروهای حمل و نقل عمومی و ایجاد زیر ساخت های لازم برای تردد ایمن دوچرخه کمک شایانی به حفظ هوای پاک خواهد کرد.
*‏رئیس کمیته ورزش های طبیعی اداره ورزش و جوانان انزلی نیز گفت : گرچه شهر انزلی خوشبختانه هنوز با معضل آلودگی هوا مواجه نیست، اما با توجه به تردد خودروهای حمل بار و مسافر باید برای جلوگیری از بروز مشکل از هم اکنون چاره اندیشی شود.
آلن پطروسیان که مسئولیت آموزش اصول دوچرخه سواری شهری را نیز عهده دار بود، با اشاره به منابع غنی طبیعی فرهنگی ورزشی انزلی توسعه ورزش دوچرخه سواری را در راستای سلامت هوا و مردم و ایجاد نشاط موثر خواند .
*انزلی شهر پیاده محور و دوست دار دوچرخه
شهردار انزلی نیز که خود برای دقایقی سوار بر دوچرخه در بوستان تاریخی بلوار رکاب زد، گفت : با اجرای برنامه های ورزشی، فرهنگی و برگزاری جشنواره ها برای ارتقای سلامت روحی شهروندان و ایجاد فضای امید و شادابی و نشاط عمومی تلاش می کنیم .
رضا پورشعبان اظهار کرد : فضاهای عمومی نظیر بوستان ها به ویژه بوستان تاریخی بلوار با چشم انداز بی بدیل دریا و بندر باید به مکانی برای آرامش و آسایش شهروندان تبدیل شود .
وی خاطرنشان کرد: به همین منظور سازه های موجود در بوستان جمع آوری و به نقطه دیگری منتقل شده و این بوستان از نقطه ورودی در یادمان شهدا تا موج شکن به باند دوچرخه مجهز می شود .
وی با اشاره به علاقه مردم انزلی به ورزش گفت : برای ساخت تجهیز و بهسازی چهار بوستان شهر تا نیمه اول سال ۹۵ اقدام خواهیم کرد .
شهردار انزلی با تاکید بر برنامه ریزی برای پیاده محوری در این شهر زیبای ساحلی گفت : کمیته زیباسازی شهر برای ایجاد فضای سبز، نورپردازی، نصب نمادهای شهری در حال برنامه ریزی است .
معاون اداره محیط زیست انزلی نیز در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا گفت : بهترین راه حل برای جلوگیری از مشکل آلودگی هوا، استاندارد سازی سوخت و ایجاد مراکز معاینه فنی خودرو و حمایت از آنها است.
جعفری اظهار کرد: خوشبختانه کارخانه شمش انزلی با صرف هزینه میلیاردی مشکل آلودگی صنعت خود را تا ۸۰ درصد رفع کرد .
همایش بزرگ دوچرخه سواری همگانی انزلی در سی امین روز دی ماه به مناسبت روز ملی هوای پاک با همکاری شهرداری ، اداره حفاظت محیط زیست، کمیته ورزش های طبیعی، هیات ورزش های همگانی و انجمن طرفداران توسعه بندرانزلی برگزار شد.
شهرستان انزلی در ۴۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان گیلان واقع است.

 

 

 

 

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه