از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون گیلان در فضای کسب و کار رتبه اول را کسب کرده است

دکتر نجفی با اشاره به اینکه در زیرساخت های برق،مخابرات و بهداشت و درمان اقدامات بی نظیری در حال شکل گیری است خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال پرورژه های زیرساختی استان در بخش ICT را با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد.

از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون گیلان در فضای کسب و کار رتبه اول را کسب کرده است

به ۸دی، دکتر محمدعلی نجفی در این جلسه که با حضور سید رضا صالحی امیری مشاور فرهنگی رئیس جمهور و رییس سازمان اسناد و کتابخانه های ملی کشور در سالن غدیر استانداری برگزار شد افزود: طبق قولی که دکتر روحانی به مردم در سال ۹۲ داده بود پیروزی هسته ای جمهوری اسلامی ایران و رفع تحریم ها در دولت تدبیر و امید محقق شد.

وی این پیروزی را مرهون هدایت های عالمانه رهبر معظم انقلاب،سیاست های موفق رییس جمهور و تلاشهای خستگی ناپذیر تیم دیپلماسی دولت عنوان و خاطرنشان کرد: امروز شاهد پیروزی هستیم که ضمن رفع چالش های کشور در مسائل سیاسی و دیپلماسی در بحث اقتصادی نیز موفقیت هایی را در پی داشته است.

نماینده عالی دولت در گیلان به برقراری ارتباطات بانکی و مالی و بازشدن سوئیفت اشاره و تصریح کرد: این دستاورها به میمنت مقاومت،ایثار و گذشت مردم عزیز ایران اسلامی و درخشش حضور کشور در صحنه های دیپلماسی است.

وی افزود: امیدواریم با برنامه های دولت تدبیر و امید شیرینی این پیروزی همیشه به کام مردم ایران بماند.

رییس شورای اداری استان با تبریک هفته ی شورای آموزش و پرورش به فرهنگیان استان گفت: با تلاشهای صورت گرفته در شورای آموزش و پرورش استان موفقیت های خوبی در استان گیلان حاصل شده است.

وی به توفیقات حاصله استان در حوزه ی سیاسی و اجتماعی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون گیلان در فضای کسب و کار رتبه اول را کسب کرده و جزء استانهای امن با محیطی آرام در کشور است.

استاندار گیلان با اشاره به آمار تکان دهنده بیکاری و رتبه دوم گیلان در کشور در سال های ۹۱ و ۹۲ افزود:در حال حاضر از رتبه دهم عبور کرده و وضعیت اشتغال روبه بهبود است و زمینه به نحوی فراهم شده تا جزء ده استان برتر در بخش های مختلف قرار بگیریم.

وی با بیان اینکه تورم گیلان ۱.۵ تا ۲ درصد از کل کشور کمتر است گفت: در بخش های عمرانی همچون راه روستایی،آب روستایی،گاز از میانگین کشوری ۱۲ تا ۱۴ درصد عقب تر بودیم که در حال حاضر خوشبختانه به متوسط کشور نزدیک شدیم.

وی افزود: در بخش گاز با استفاده از بند ق تبصره ۲ بودجه در حال حاضر جزء برترین های کشور هستیم.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه در زیرساخت های برق،مخابرات و بهداشت و درمان اقدامات بی نظیری در حال شکل گیری است خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال پرورژه های زیرساختی استان در بخش ICT  را با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان افتتاح خواهیم کرد.

وی به حضور قوی و پررنگ احزاب و جناح ها با علاقمندی خاص در انتخابات پیش رو اشاره و تصریح کرد: فرایند انتخابات در گیلان تاکنون به گواه وزارت کشور با کمترین تنش و تاخیر در کارها در حال انجام است.

نماینده عالی دولت در گیلان خواستار کمک همه ی آحاد جامعه برای ایجاد فضای انتخابات رقابتی در برگزاری انتخابات در کشور شد و افزود: امیدواریم همه ی مردم با اندیشه و سلایق مختلف با عشق و علاقه به نظام و انقلاب در انتخابات ۷ اسفند حضوری پرشور داشته باشند.

در این جلسه از فریدون نوزاد پیشکسوت مطالعه و بررسی در فرهنگ و تمدن گیلان تقدیر شد.

همچنین در راستای تقدیر از احیا کنندگان بایگانی های راکد دستگاه های دولتی استان از استانداری گیلان و چند دستگاه اجرایی تقدیر به عمل آمد.

در خاتمه این مراسم از قدیمی ترین نقشه ایران و قرآن خطی موجود در گیلان رونمایی شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محمد
آرزو میکنم دولت محترم تدبیر و امید به دولت تبلیغ و امید تبدیل نگردد.واقعا مشکلات جوانان حل گردد البته واقعا.
در حاشیه