تولید مشترک فیلم با چین نهایی شده است/ تجربه ساخت سینمای سیار

رییس سازمان سینمایی کشورمان در گفتگو با رسانه های چینی اعلام کرد تولید مشترک فیلم بین دو کشور قطعی شده است

تولید مشترک فیلم با چین نهایی شده است/ تجربه ساخت سینمای سیار

.

به گزارش۸دی،   رییس سازمان سینمایی با اشاره به همکاری های فرهنگی دو کشور چین و ایران گفت: همکاری این دو کشور در زمینه سینمایی مدت ها است که آغاز شده و امیدوارم با دیدار روسای جمهوری دو کشور سطح همکاری های فرهنگی دو کشور گسترش یابد.

حجت الله ایوبی در گفتگو با دو رسانه چینی اظهار کرد: خوشحالم سفر رییس جمهور شما به ایران انجام می شود و خرسندم در کنار اتفاقات اقتصادی، ایران و چین نیز بتوانند همکاری فرهنگی و سینمایی داشته باشند.

وی با بیان اینکه دو کشور از منظر فرهنگی و هنری به هم نزدیک هستند، ادامه داد: خرسندم از اینکه پیشتر روابط سینمایی ایران و چین آغاز شده است. ما در آستانه یکی از بزرگترین اتفاقات سینمایی ایران هستیم و همه سینماها و سینماداران ایران درگیر جشنواره فیلم فجر هستند.

رییس سازمان سینمایی یادآور شد: در سال، حدود ۱۰۰ فیلم تولید می کردیم و امسال حدود ۲۰۰ فیلم به جشنواره فیلم فجر آمد و ظرفیت تولید فیلم در ایران دو برابر شده است.

ایوبی توضیح داد: سالی که گذشت شمار مخاطبان ما در سینما دو برابر شد و سینمای ایران امروز حالش خوب است.

وی عنوان کرد: کشور چین ایران را در سال های تحریم یاری کرد و از دوستان ما بود. امروز که درهای دنیا به روی ما باز شده چین همچنان در اولویت ما قرار دارد و ملاقات دو رییس جمهور نقطه آغاز روابط گسترده تر دو کشور ایران و چین است. ایران در مقایسه با چین از منظر گستردگی کشور کوچکی است اما در منطقه کشوری بزرگ محسوب می شود.

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: به عنوان مدیر فرهنگی انتظار دارم در بین روابط دو کشور پیوست فرهنگی و اقتصادی دو کشور فراموش نشود.

ایوبی گفت: در روابط کشورها، اقتصاد خود را تحمیل می کند؛ مدیران فرهنگی و اهالی رسانه باید فشار بیاوریم که در کنار روابط اقتصادی، روابط فرهنگی نیز گسترش یابد.

وی اظهار کرد: مطمئنم تمدن ایران و چینی جز قدیمی ترین تمدن ها هستند. ما و شما تنها ملتی هستیم که نوشتن و خط به عنوان هنر تلقی می شود و هنر خوشنویسی داریم. توقع ما گستردگی بیش از پیش همکاری های فرهنگی است.

رییس سازمان سینمایی توضیح داد: یکی از نقطه های وصل ایران و چین جاده ابریشم است و می دانم در چین برای احیای جاده ابریشم فعالیت کردید. ایران در مسیر جاده ابریشم است. جاده ابریشم جاده تبادل تجاری نبوده و محملی برای تبادل فکر اندیشه بوده است.

ایوبی تاکید کرد: خیلی دوست داریم این جاده احیا شده و به مسیری برای تبادل فرهنگ و هنر تبدیل شود. در ایران برای جاده ابریشم برنامه های فرهنگی و هنری گاهی برگزار می شود و از سینما و دیگر رشته های هنری می توان برای احیای این جاده استفاده کرد.

وی با اشاره به سفر خود به کشور چین و گفت وگو با مدیران سینمایی عنوان کرد: سفر به چین سفری درخشان و عالی بود. در این سفر غیر از توافقات برای همکاری های فرهنگی و سینمایی دو تفاهمنامه به امضا رسید.

رییس سازمان سینمایی درباره توافقات انجام شده یادآور شد: تولید فیلم مشترک که نهایی شده و با دو نویسنده ایرانی و چینی و کارگردان های مشترک گفتگوهایی انجام شده است. این قصه در چین و ایران می گذرد.

ایوبی توضیح داد: کار دوم استفاده از تجربه چین برای سینماهای سیار است. کارشناسان ما در چین هستند و درباره چگونگی استفاده از این مهم در حال بررسی شرایط هستند.

وی گفت: قدمت چین و هنر کتاب یعنی اوج تمدن. هنر کتاب به معنای مینیاتور، جلد سازی بخشی از شاخص های تمدن این کشور است و چین را به افسانه ها و اساطیر می شناسیم.

به گفته رییس سازمان سینمایی، در زمینه خوشنویسی، موسیقی، تئاتر و سینما می تواند همکاری های خوب و گسترده شکل گیرد.

ایوبی یادآور شد: در زمینه سینما در چند زمینه می توانیم با یکدیگر فعالیت کنیم. ساخت سالن یکی از این موارد است. شما ۲۷ هزار سالن سینمایی دارید و ۵۰ هزار سینمای سیار دارید بنابراین تجربه ارزشمندی دارید که ما می توانیم از آن استفاده کنیم. در تولید مشترک نیز می توانیم مشارکت داشته باشیم و می توانیم وارد بازار چین شویم.

وی گفت: اگر دو درصد از سینماهای شما را فتح کنیم می توانیم موفق باشیم و امیدواریم جای سینمای هالیوود را بگیریم و سینمای ایران بتواند بخشی از سینماهای چین را داشته باشد.

نمایندگان سی سی تی وی و چاینا پیپل دیلی رسانه هایی بودند که با رییس سازمان سینمایی گفتگو کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه