تنظیماتی از گوگل پلی که شاید شما آنها را ندانید

قسمت گوگل پلی دارای تنظیمات و قابلیت های ویژه ای است که به راحت کار کردن کاربران کمک های چشمگیری می کند.

تنظیماتی از گوگل پلی که شاید شما آنها را ندانید

به گزارش ۸دی، همانطور که می‌دانید گوگل پلی (Google Play) بزرگترین مرجع دانلود اپلیکیشن اندروید می‌باشد.در این مبحث قصد داریم تا با ارائه راه‌کارهایی به هرچه بهتر استفاده کردن شما از قابلیت‌های ویژه این فروشگاه بپردازیم.

۱ – قفل کودک گوگل پلی

Blocked mobile phone with a chain and lock

Blocked mobile phone with a chain and lock

تنظیمات گوگل پلی که شاید شما آنها را ندانید
از آنجایی که کودکان بسیار راحت خودشان وارد این فروشگاه می‌شوند و اقدام به دانلود اپلیکیشن‌های مدنظر خود می‌کنند، بد نیست که والدین بر روی آن‌ نظارتی نیز داشته باشند. البته در اینجا هیچ اپلیکیشن جانبی نیاز نیست و خود فروشگاه گوگل، با قرار دادن تنظیمات “کنترل‌های والدین” این امکان را به شما خواهد داد تا با اعمال یکسری محدودیت برای گوگل پلی، مطالبی که می‌خواهید و البته مناسب سن کودکتان است قابل دانلود باشد.برای دسترسی به قسمت کنترل‌های والدین کافیست وارد گوگل پلی شوید، به بخش Settings رفته و در زیرشاخه User Controls، کلمه ی Parental Controls را بفشارید. سپس شما قادر خواهید بود تا تنظیم کرده که کودکان قادر به دریافت اولاً چه مطالبی و دوماً در چه رده سنی خواهد بود.

۲ – App Permissions را قبل از دریافت اپلیکیشن موردنظر مطالعه نمایید

هر اپلیکیشنی، سطوح دسترسی مختلفی را بر روی تلفن اندرویدی شما اعمال خواهد کرد که شما این سطوح دسترسی درخواستی را قبل از دریافت آن برنامه به وسیله فروشگاه گوگل مشاهده خواهید کرد. بد نیست تا قبل از دریافت هر اپلیکیشنی، سطوح دسترسی آن نیز جهت امنیت هرچه بیشتر دستگاه شما خوانده شود و از آن سرسری گذر نکنید.

۳ – بروزرسانی اتوماتیک اپلیکیشن‌ها را متوقف کنید

به عنوان پیش‌فرض، دستگاه‌های متصل به گوگل پلی، هر گاه که شما به اینترنت متصل باشید اپلیکیشن‌هایتان را به روزرسانی می‌کند. هرچند ممکن است این قضیه خوب باشد اما کاربرانی که از اینترنت‌های حجمی محدودی استفاده می‌نمایند شاید دلشان نخواهد تا تمامی اپلیکیشن‌ها به طور اتوماتیک و هرموقعی از روز بروزرسانی شود.
android_hack
تنظیمات گوگل پلی که شاید شما آنها را ندانید

جهت غیرفعال کردن این بخش ابتدا باید وارد گوگل پلی شده سپس به تنظیمات Settings بروید. نخستین گزینه از زیرشاخه ی General، بخشی است به نام Auto-update apps وجود دارد که باید بر روی آن بفشارید.پس از وارد شدن به این بخش پنجره جدیدی باز می‌شود که دارای سه گزینه مختلف است. گزینه نخست بروزرسانی اتوماتیک اپلیکیشن‌ها را غیرفعال می‌کند.

۴ – لیست علاقه مندی‌های خود را مدیریت کنید

گوگل پلی لیستی از علاقه مندی‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد.شما می‌توانید بسیاری از اپلیکیشن‌هایی که قصد دارید در زمان دیگری آن‌ها را دانلود نمایید، به این لیست انتقال داده تا ذخیره بمانند. هنگامی که وارد صفحه دانلود اپلیکیشن مدنظر می‌شوید، یک گزینه در سمت راست با علامت + مشخص می‌شود. با فشردن آن گزینه شما قادر خواهید بود تا آن اپلیکیشن را به لیست علاقه مندی‌ها یا Wishlist انتقال دهید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه