عملکردهای ناصحیح شهردار رشت به نام اعضای‌ شورا‌ تمام می‌شود/فضای شهرداری رشت ناامن است

باقری‌خطیبانی عضو شورای اسلامی شهر رشت به موضوع عدم رعایت سلسله‌ مراتب در شهرداری رشت اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که یک عضو شورا بابت موضوعی شهردار رشت را مورد خطاب قرار می‌دهد طبق‌ ضوابط شهردار باید پاسخگو باشد.

عملکردهای ناصحیح شهردار رشت به نام اعضای‌ شورا‌ تمام می‌شود/فضای شهرداری رشت ناامن است

به گزارش ۸دی، محمود باقری‌خطیبانی در جمع اعضای شورای اسلامی این شهر با انتقاد از فضای حاکم بر شهرداری این شهر، اظهار کرد: فضای رفاقت و صمیمیت در شهرداری وجود ندارد و فضایی ناشی از دلهره، ناامنی بر این مکان حاکم است.

وی جایگاه شورای شهر را نظارتی و بالادستی به شهرداری دانست و افزود:برخی از عملکردهای ناصحیح شهردار رشت به نام اعضای‌ شورا‌ تمام می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر رشت به موضوع عدم رعایت سلسله‌ مراتب در شهرداری رشت اشاره کرد و ادامه داد: زمانی که یک عضو شورا بابت موضوعی شهردار رشت را مورد خطاب قرار می‌دهد طبق‌ ضوابط شهردار باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه شهردار در مقام پاسخگویی بر نمی‌آید، تصریح کرد: این موضوع در شهرداری نادیده گرفته می‌شود و بارها دیده و شنیده شده که سخنگوی‌ شهردار، مشاوران و… در مقام پاسخگویی به اعضای شورا‌ وارد عمل شده‌اند.

باقری‌خطیبانی به انجام عزل و نصب‌های متعدد در شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: تاکنون در عزل و نصب‌های شهردار رشت دخالت نکرده‌ایم اما تدوام این رفتارهای‌ ثابت‌قدم آرامش روانی پرسنل شهرداری را به‌هم زده است.

وی‌ ادامه داد: در شرایطی که تنها‌ دو ماه‌واندی به پایان سال‌ باقی‌مانده برکنار کردن مسئول مالی شهرداری منطقه توجیه‌ناپذیر بوده و این عزل و نصب‌های مداوم در شهرداری موجب آزردگی خاطر پرسنل شهرداری رشت شده است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت درباره پروژه پیاده راه‌سازی، تصریح کرد: هنوز زیرساخت‌های لازم برای پروژه پیاده راه‌سازی مهیا نشده و موضوع راه‌اندازی خطوط BRT از دیگر دغدغه‌های شورای رشت است.

وی ادامه داد: اکنون تعداد اتوبوس‌های فعال در شهر رشت بسیار اندک است و اگر قرار باشد از این اتوبوس‌ها در خطوط BRT استفاده شود قطعاً در حمل و نقل عمومی در شهر با مشکل مواجه می‌شویم.

باقری‌خطیبانی موضوع ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی را از مهم‌ترین دغدغه‌های شهروندان عنوان کرد و یادآور شد: برخی افراد با هزاران مشکل تمام پس‌انداز و درآمد خود را جمع‌آوری کرده و اقدام به خرید یک قطعه زمین نسقی‌ برای نجات از مستأجری کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به ساخت‌و‌سازهای مذکور امتیاز آب، برق، گاز و … تعلق نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: از اعضای شورای رشت می‌خواهیم این موضوع را بررسی و راه حل نهایی برای آن مصوب کنند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به حوادث روز ۱۲ دی در رشت‌، گفت: این موضوع نیز مانند مسئله قطع ۷۱ اصله‌ درخت در شهر رشت فراموش می‌شود.

وی درباره تشکیل کارگروه فرهنگی‌ در استانداری گیلان، یادآور شد: از اعضای کمیسیون فرهنگی شورای رشت و سازمان فرهنگی‌ـ‌ورزشی‌ برای عضویت در این کارگروه دعوت‌ نشده است.

باقری‌خطیبانی با اشاره به موضوع تنظیم بودجه‌ شهرداری رشت برای سال‌ آینده‌، متذکر شد: درخواست ما این است بودجه‌ای برای سال آینده اعلام شود که تحقق یابد و نباید بودجه‌ای در نظر گرفته شود که حتی نیمی از آن محقق نمی‌شود.

وی بر ضرورت پرداخت به‌موقع حقوق و مزایای پرسنل شهرداری و سازمان‌های تابعه‌ تأکید کرد و یادآور شد: از اعضای شورای شهر رشت می‌خواهیم برای برطرف شدن مشکلات ایجاد‌شده در این زمینه کمیته ویژه‌ای برای پیگیری تشکیل دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه