کاهش ۲۱ درصدی فوت شدگان ناشی از تصادفات موتور سیکلت سواران در گیلان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گیلان از کاهش ۲۱ درصد فوت شدگان ناشی از تصادفات موتورسیکلت سواران از ابتدای سال جاری خبر داد.

کاهش ۲۱ درصدی فوت شدگان ناشی از تصادفات موتور سیکلت سواران در گیلان

به گزارش ۸دی نیوز، سرهنگ امینی با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی با آموزش موتورسیکلت سواران و اجرای طرح های مداوم برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف توانسته است به کاهش ۲۱ درصدی فوت شدگان ناشی از موتورسیکلت ها برسد، خاطر نشان کرد: در هفت ماهه سال قبل ۳۳ نفر از موتورسیکلت سواران متاسفانه در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند اما در مدت مشابه سال جاری این رقم به ۲۶ نفر رسید.

سرهنگ سید تقی امینی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان گیلان در تشریح این خبر گفت: شرایط جغرافیایی و جوی استان، نزدیکی شهرهای استان به یکدیگر، بیشتر مردم را به استفاده از موتورسیکلت ترغیب می نماید و همه این عوامل باعث می شود تا بیشترین تصادفات موتورسیکلت ها در استان غالبا در نیمه اول سال رخ دهد.

سرهنگ سید تقی امینی افزود: موتورسیکلت یکی از انواع وسایل نقلیه ای است که به لحاظ ارزانی قیمت، مصرف کم سوخت، قابلیت مانور بالا و فضای کمی که از سطح معابر را اشغال می کنند در چرخه ترافیک از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و همواره مورد استقبال اقشار متوسط و کم درآمد علی الخصوص جوانان قرار گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان یاد آور شد: کم بودن ضریب ایمنی موتورسیکلت و آسیب پذیری راکبان آن در هنگام تصادفات درصد زیادی ازتلفات و ضایعات ناشی ازتصادفات را به خود اختصاص می دهد.

سرهنگ امینی در پایان استفاده از کلاه ایمنی را یکی از راهکارهای ساده و کم هزینه در ایمن سازی موتورسیکلت سواران دانسته و اظهار داشت: با پیروی و اطاعت از قانون می توان از بروز حوادث تلخ پیشگیری نمود چرا که هر تخلفی بستر یک حادثه است و امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی شاهد نظم و انضباط ترافیکی و کاهش تخلفات و تصادفات رانندگی در سطح استان باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه