تاکسیرانی شغل به صرفه ای برای رانندگان نیست/۳۷ تا ۴۰ هزار تومان در روز هزینه استهلاک تاکسی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی رشت با بیان اینکه تاکسیرانان بهترین سفیران و پیام آوران اجتماعی و فرهنگی هر شهری هستندگفت: اصلی ترین مشکل در بخش تاکسیرانی تامین تسهیلات دراین بخش است.

تاکسیرانی شغل به صرفه ای برای رانندگان نیست/۳۷ تا ۴۰ هزار تومان در روز هزینه استهلاک تاکسی

به گزارش ۸دی، مرتضی شریفی، مدیر عامل تاکسیرانی رشت در حاشیه تجلیل از خانواده تاکسیران فعال رشت که در سالن اجتماعات آتش نشانی رشت برگزار شد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: تاکسی یکی ازمهمترین بخش حمل و نقل درون شهری است.

وی با بیان اینکه امروزه ناوگان درون شهری نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است گفت: شهرستان رشت نیازمند سه هزار تاکسی است که اکنون شش هزار تاکسی در رشت فعالیت می کند.

شریفی اذعان کرد: به دلیل سهمیه سوخت برخی از رانندگان به سمت مجوز تاکسی هدایت شدند ولی اکنون که سوخت آزاد شده است فعالیت تاکسی ها کاهش یافته و در پارکینگ ها قرار دارند.

وی تصریح کرد: وجود خودروهای شخصی و هزینه های بالای استهلاک ماشین انگیزه فعالیت تاکسیرانان در سطح شهر را سلب کرده است.

مدیر عامل  تاکسیرانی رشت خاطر نشان کرد: با ایجاد طرح محدوده ترافیک و افزایش ایستگاه های تاکسی فعالیت تاکسیرانان در سطح رشت مطلوب تر خواهد شد.

وی اذعان کرد: اصلی ترین مشکل در بخش تاکسیرانی تامین تسهیلات دراین بخش است.

شریفی تصریح کرد: می توان با دادن وام های کم بهره از تاکسیرانان حمایت کرد.

وی با بیان اینکه تاکسیرانی شغل به صرفه ای برای رانندگان نیست گفت: ۳۷ تا ۴۰ هزار تومان در روز هزینه استهلاک تاکسی براساس آمار کارشناسی شده  می باشد که در واقع رانتده سرمایه می گذارد و ضرر هم خواهد کرد.

شریفی اظهار کرد: تاکسیرانی شغلی است که راننده برای شرکت تاکسی کار می کند و هیچ گونه حقوفی دریافت نمی کند.

وی در ادامه افزود: جهت ایجاد انگیزه و دلخوشی در خانواده تاکسیرانی طرح تجلیل از همسران تاکسیرانان که مشقت های زندگی را تحمل می کند اجرا شد.

مدیر عامل تاکسی رانی رشت تصریح کرد: بانوان رکن آرامش در منزل هستند به نوعی با ایثار و فدکاری در برابر مشکلات زندگی با حقوق ناچیز زندگی می کند این طرح برای دلخوشی و توجه به این قشر زحمتکش شهر است.

شریفی اذعان کرد: حوزه حمل و نقل درون شهری بسیار مغفول مانده که اثراتی را به مرور زمان بر اعصاب و روان شهروندان ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: مسولان ذی ربط به حمل و نقل عمومی بیش از پیش توجه کند و از قشر زحمت کش تاکسیرانان حمایت ویژه ای صورت گیرد چرا که تاکسیرانان بهترین سفیران و پیام آوران اجتماعی و فرهنگی هر شهری هستند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه