اولین نمایشگاه عکس با موبایل در گیلان برگزار می‌شود

خشایار جوانمردی، با بیان اینکه عکاسی با موبایل در دو سال اخیر در دنیا به‌طور جدی مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: عکاسان مطرح دنیا امروز به عکاسی با موبایل روی آوردند.

اولین نمایشگاه عکس با موبایل در گیلان برگزار می‌شود

به گزارش ۸دی، وی با بیان اینکه عکاسی با موبایل در ایران در یکی دو سال اخیر مورد توجه برخی از عکاسان داخلی قرار گرفت، گفت: بدین منظور نمایشگاهی در گالری راه ابریشم تهران که نمایشگاه تخصصی عکاسی است با همکاری عکاسان داخلی و خارجی برگزار کردم.

عکاس برگزیده گیلانی افزود: از آنجایی که من در سطح شهر رشت در بازار و محلات و خیابان‌ها به عکاسی می‌پردازم  تصمیم گرفتم این عکس‌ها را جایی به نمایش بگذارم و مردم متوجه شوند که عکاسی نیاز به دوربین ندارد و با موبایل هم می‌شود عکس‌های جالبی گرفت.

وی تأکید کرد: اولین نمایشگاه عکس با موبایل در گیلان در نگارخانه کوچه باغ، به سمت جاده انزلی نرسیده به حسن‌رود برگزار می‌شود که ۲۵ بهمن ماه افتتاح آن است و تا ۲ بهمن ادامه دارد.

عکاس مطرح کشوری با بیان اینکه امسال اولین فصل‌نامه عکاسی ایران منتشر شد، تصریح کرد: من در این فصل نامه در مورد عکاسان خیابانی با موبایل مطلب و عکس دارم.

جوانمردی با اشاره به سوابق حرفه‌ای خود در عکاسی به ۳۰ نمایشگاه عکس گروهی و حضور نمایشگاهی در  هشت کشور دنیا اشاره کرد و گفت: این اولین نمایشگاه انفرادی من است و در سال ۹۲ و ۹۳ بخش مستند جشنواره تصویر سال را برنده شدم و برگزیده جشنواره عکس فجر و مستند عکس چین و در دوسالانه عکس اسپانیا بودم.

وی نامزد شدن برای جایزه اردیبهشت عکس هرمزگان و تدریس دانشگاه نوشیروانی مازندران را از دیگر سوابق حرفه‌ای خود عنوان کرد و افزود: مقام دوم عکس صنعتی جهش و برگزیده دوسالانه عکس ورزشی ایران و برگزیده دوسالانه عکس پلک زدن میان ماهی‌ها و برگزیده عکس مستند را در کارنامه حرفه‌ای خود ثبت کرده‌ام.

جوانمردی با بیان اینکه حمایتی از سوی مسئولان از عکاسان نمی‌شود، گفت: عکاسان مستند اجتماعی کمترین در آمد را  دارند و اگر مسئولان سازمان‌ها بودجه فرهنگی خود را به‌درستی هزینه کنند  برای عکاسان  منبع تولید درآمد می‌شود.

وی با بیان اینکه گاهی سازمان‌ها برای برنامه‌ها و پروژه‌های خود سفارش عکسی به عکاسانی می‌دهند که اصلا شناخته شده و مطرح نیستند و هزینه خوبی نیز پرداخت می‌کنند، گفت: سازمان‌ها به جای اینکه با عکاسان حرفه‌ای هماهنگ شوند با افراد غیرحرفه‌ای کار می‌کنند و مسلماً یک عکاس حرفه‌ای می‌تواند در قبال هزینه‌ای که دریافت می‌کند کار قابل قبول و مناسب‌تری ارائه دهد.

عکاس برگزیده گیلانی با تأکید بر اینکه منبع در آمد عکاسان مستند برگزاری نمایشگاه‌ها است، خاطرنشان کرد: در گیلان کسی علاقه به خریدن عکس ندارد و در نمایشگاه‌های تهران که سفیران بازدید می‌کنند، گاهی عکس خریداری می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه